Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Mycket märkligt, varför dumpar han inte alltsammans direkt? Kanske den sjuke jäveln ville ha trofe av nåt slag, man blir på riktigt illamående

Eller hur…

Ska väl inte gå handlingarna i förväg, men man undrar om psykopatens favorit film var Hannibal H.?
Citera
Medlem
Negerkucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarpaplats
Gärningsmannen har använt ett fåtal konsekventa användarnamn sedan tonåren. Vet ni några mer? Söker i osint-verktyg och är intresserad av hans emailadresser.

Instagram-konton
Användarnamn @sabbhjerth @robin9963 @fotbollpro99

Robins skolblogg (Blogspot)
• URL: http://sabbhjerth.blogspot.com/
• Innehåll: Ett enda inlägg: "Hej nu är jag inne : )"
• Notering: Skapad när han var ca 13 år gammal. Bekräftar användarnamnet "sabbhjerth" tidigt.

Instagram
Vilma_a99
Sabbhjerth
Citera
Medlem
[quote=VigosRos|93867087]
Citat:
Ursprungligen postat av etisbew

Han gjorde väl som man oftast gör, rusar ut för att se vad som hänt?

Jag syftade på vad MGM2 gjorde på platsen öht. Han bor ju inte i närheten.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av limes89
Jag kollade precis en grej.

GM fb innehåller 100% paintball.

Stålboll Paintball i Ärla ligger 63km ifrån Tärnstigen 2. Och tar 59 minuter med bil att åka enligt GPS.

Paintballbanan ser enligt satellitkartan ut att ligga långt ut i terrängen, omgiven av skog och sankmark. Bortsett från Stålråds Gård som ligger intill Paintballbanan är det långt ifrån hus & bebyggelse.
Närmast bebodda hus bortsett från gården ligger ca 900m fågelvägen ifrån Paintballbanan.

Kan det vara så att GM försökt göra sig av med kroppsdelarna i anslutning till Stålboll Paintball?

Kordinater: 59,25958° N, 16,79390° Ö

Långsökt? Kanske. Kanske inte?
Låter intressant! Helt klart skulle han då ha varit bekant med området, ja.
Citera
2025-12-30, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmmokey
Han var inringd på jour, var en slump resten..

Vilken typ av jour
Citera
2025-12-30, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmmokey
Han var inringd på jour, var en slump resten..

ja och pumphuset går under VA. undra varför? larm som gick i pumphuset? inte inbrottslarm men mer i apparaturen
Citera
2025-12-30, 00:12
Medlem
[quote=etisbew|93867162]
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos

Jag syftade på vad MGM2 gjorde på platsen öht. Han bor ju inte i närheten.

Jo, det gör han. Men släpp honom nu han är avskriven och släppt
Citera
2025-12-30, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobatbit
Jag kan ärligt talat inte tänka mig något mer skrämmande än att möta en obehaglig, skelögd man utklädd till kvinna på en mörk väg mitt i natten. Det låter som något direkt taget ur Creepypodden. Två gånger i mitt liv har jag blivit förföljd av obehagliga typer och vid ett av tillfällena fick jag brutal dödsångest och var övertygad om att det var över för min del. Jag kan knappt föreställa mig hur fruktansvärt rädd hon måste ha varit.

Jaa och Rönninge gymnasium Idrottsplats är som en skräck film vid denna tiden på året och mörkt, vet ni har kamerorna sitter runt där? För förmodligen där skedde brutala händelser och blod eftersom polisen var där såpass länge och efter de förstod dem att de är riktigt illa
Citera
2025-12-30, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobatbit
Jag kan ärligt talat inte tänka mig något mer skrämmande än att möta en obehaglig, skelögd man utklädd till kvinna på en mörk väg mitt i natten. Det låter som något direkt taget ur Creepypodden. Två gånger i mitt liv har jag blivit förföljd av obehagliga typer och vid ett av tillfällena fick jag brutal dödsångest och var övertygad om att det var över för min del. Jag kan knappt föreställa mig hur fruktansvärt rädd hon måste ha varit.

Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Inte helt pjåkigt kanske fick inspiration av de som dödade tove, kroppen gömdes ju nära Johannas pappa om jag minns rätt, så att de kan hålla uppsikt när de är där själva. Fyfan vad sjukt om detta skulle stämma

Inte alls långsökt! Kan det vara någon sakkunnig/expert som nämnt detta någon gång? (relaterar också till Tove-fallet, det är därifrån jag minns det) att det är vanligt att gömma kroppen i ett område som ligger ”nära en” och som man känner till väl.
Citera
Medlem
elidahmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Jag tror som du.

Men han har säkert gjort skumma saker, följt efter nån på gatan, kikat in i fönster etc men som inte varit så allvarliga att det blivit en anmälan ens.

Ja så långt kan jag också sträcka mig i min tankegång kring denna individ. Kanske att han till och med har försökt sig på ytterligare bortföranden men hunnit bli avbruten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarpaplats
Gärningsmannen har använt ett fåtal konsekventa användarnamn sedan tonåren. Vet ni några mer? Söker i osint-verktyg och är intresserad av hans emailadresser.

Instagram-konton
Användarnamn @sabbhjerth @robin9963 @fotbollpro99

Robins skolblogg (Blogspot)
• URL: http://sabbhjerth.blogspot.com/
• Innehåll: Ett enda inlägg: "Hej nu är jag inne : )"
• Notering: Skapad när han var ca 13 år gammal. Bekräftar användarnamnet "sabbhjerth" tidigt.

Letar rätt
Senast redigerad av lediablo 2025-12-30 kl. 00:25. Anledning: Felaktigheter
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
För de tog fel person såklart. Hallå?!
Händer hela tiden och när det är så grovt brott tror jag att polisen tar det säkra före det osäkra.
Du fattar väl själv att polisen inte släpper någon som är misstänkt för mord innan anhållningstiden löpt ut?
De får hålla folk i tre dagar.
Inte fan släpper de nån innan den tiden har gått om de tror att han begått ett mord.

Men på vilka grunder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in