2025-12-29, 22:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
Ja, detta var totalt fel mord att skylla på män. Mordet utfördes av transan Vilma.

Det är inte första gången som mord utförs av transpersoner. Det finns t.ex. ett stort antal skjutninar i USA som har utförts av transpersoner.

Frågeställningen borde vara; Hur får vi stopp på transpersoners våld i samhället?

Man kan börja med att dra tillbaks den s.k. "translagen" eller "könsbyteslagen".

Verkligen, vad som är tydligt i det här är ju att transpersoner är farliga och mentalt instabila individer. Transpersoners våld i samhället måste få ett slut
Citera
2025-12-29, 22:55
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Nej han är man. Kommer alltid vara oavsett vad han kallar sig.

Du har fel. Kön är en social konstruktion. Jag kan bli kvinna inom några dagar om jag vill.

Man är det man identifierar sig som.
Citera
2025-12-29, 22:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
till att börja med dra inte in andra män i detta. Ge er på den som utförde dådet istället och håll den ansvarig för de hela

Återigen, gärningspersonen var ej en man. Det var en transperson som identifierade sig som kvinna, således en kvinna då.

Ni kan stänga tråden nu, gåtan är löst.
Citera
2025-12-29, 22:58
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Du har fel. Kön är en social konstruktion. Jag kan bli kvinna inom några dagar om jag vill.

Man är det man identifierar sig som.
Vist jag är en hungrig landlevande haj dom vill slita dig i stycken.
Citera
2025-12-29, 23:01
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Vist jag är en hungrig landlevande haj dom vill slita dig i stycken.

Blev det jobbigt nu? Vem som helst kan bli kvinna när som helst eftersom kön bara är en social konstruktion.

Det var en kvinna som mördade en annan kvinna.

Släng tråden.
Citera
2025-12-29, 23:02
Medlem
Citat:
Han är inte kvinna kommer aldrig att bli. Vad är problemet, Vi vill inte ha män i våra omklädningsrum.
Sluta rösta på S/C/V/MP/L då.
Det var en kvinna som mördade en annan kvinna. Om du inte accepterar att hen är en kvinna så bör du göra nåt åt din transofobi
Citera
2025-12-29, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
Återigen, gärningspersonen var ej en man. Det var en transperson som identifierade sig som kvinna, således en kvinna då.

Ni kan stänga tråden nu, gåtan är löst.

säg mig var någonstans har jag påstått könet på personen som utförde dådet. Ta och läs en gång till istället
Citera
2025-12-29, 23:04
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Fösta lösningen är att strypa allt som innefattar könsbyte på papper och på kroppen

De män som vill bli kvinnor ska direkt spärras in och aldrig släppas ut.
DE ÄR PSYKISKT SJUKA , en full frisk människa tänker inte i dessa banor

Öppna mentalsjukhus som är nedlagda
Vem ska betala gör det?
Citera
2025-12-29, 23:05
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Blev det jobbigt nu? Vem som helst kan bli kvinna när som helst eftersom kön bara är en social konstruktion.

Det var en kvinna som mördade en annan kvinna.

Släng tråden.
Jobbigt? Ja det finns så störda personer som dig.
Citera
2025-12-29, 23:07
Medlem
Katia kränker alla transpersoner!
Citera
2025-12-29, 23:09
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doende-Idioten
Sluta rösta på S/C/V/MP/L då.
Det var en kvinna som mördade en annan kvinna. Om du inte accepterar att hen är en kvinna så bör du göra nåt åt din transofobi
Så fu vet vad jag röstar på ha ha. Pinsamt, Du glömde Moderaterna. Det är inte jag som är störd. Satan har tagit över Sverige helt. Vi skapades till man och kvinna.
Citera
2025-12-29, 23:22
Avslutad
Inte för att förringa mordet, men uppståndelsen är ett tydligt tecken på den här typen av våld inte hör till vanligheterna i Sverige. Jag är inte lika säker som TS på att vi behöver separata åtgärder utöver de som redan vidtas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in