2025-12-29, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Frågeställning :
- Håller ni med om att styckmordet är en del av ett större strukturellt problem "mäns våld mot kvinnor"? Eller handlar det om en mycket instabil och sjuk individ?

Så här skrivs det i :

Citat:
I förhöret sa han vidare att dådet ”inte var planerat alls” och att det kunde ha blivit vem som helst.

– Så vem personen var som person och så vidare tänkte jag inte på under tillfället, det kunde lika gärna varit en grabb eller någon i övrigt liksom.
Citera
2025-12-29, 19:56
Medlem
Bourbons avatar
Det var ju en kvinna som mördade en annan kvinna, väl?
Citera
2025-12-29, 19:58
Avslutad
Detta fall hade inte behövt hända om det fanns tvångsvård på killen efter första försöket.
Jag läste en bok en gång om hur uppdämpat raseri uttrycker sig i sadistiska/sexuella inslag i hela ens väsen, det är samma för killar som för tjejer.

trauma/Beteende anpassad kampsport/yoga hade nog hjälpt lite.
Citera
2025-12-29, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
GM identifierade sig som kvinna. Case closed.

/thread

Ja, detta var totalt fel mord att skylla på män. Mordet utfördes av transan Vilma.

Det är inte första gången som mord utförs av transpersoner. Det finns t.ex. ett stort antal skjutninar i USA som har utförts av transpersoner.

Frågeställningen borde vara; Hur får vi stopp på transpersoners våld i samhället?

Man kan börja med att dra tillbaks den s.k. "translagen" eller "könsbyteslagen".
Citera
2025-12-29, 20:09
Medlem
Mäns, eller "mäns" ( med lite feminint inslag..) problem, kommer bara att öka i samhället, varför tror/vet jag det?

Det är mycket enkelt, i vårt överfeminiserade samhälle, kommer männen i kläm, särskilt de som underpresterar i skolan och hamnar utanför, låga obefintliga "alfahannar", vem bryr sig om dem?

Det feminint dominerade samhället av idag, kommer att rasa, i takt med att det västerländska samhället lämnar w.o. till Brics-länderna, som kommer att ta över under en 50-80 år, där jamsas det inte med "HBTQ" mm., vilket vår feministiska västvärld har anammat, den som lever på får se...
Senast redigerad av Whyback 2025-12-29 kl. 20:11.
Citera
2025-12-29, 20:10
Medlem
solstrålars avatar
Något som väldigt få vågar tala om offentligt är vilken enormt positiv påverkan legaliserad prostitution och reglerade sexköp skulle kunna ha. Väldigt många av dessa avarter är incels och oskulder som spenderar tiden online hatandes kvinnor för det aldrig kunnat få någon. Om man kunde gå och köpa sex och partnertjänster reglerat hade väldigt många sexuellt frusterade unga män kunna få ett utlopp innan ett par av dom blir tokiga, snöar in på sadism och pedofili och hamnar på darkweb och sedan begår en våldtäkt och ett mord. Jag gissar att odjuret i Rönningen också var oskuld och frustrerad.

Problemet är att det inte finns någon plats i samhället för dessa män att få sina behov tillfredsställda, så de snöar in på det ena sjuka efter det andra bakom tangentbordet. Jag har i alla fall svårt att tro att många av dessa psykopater och incels hade blivit som de är om de bara haft en partner eller kunde gått och köpt lite sex när de fick lust. Istället har de mötts av vägran från tjejer (vilket jag 100% förstår för de oftast är äckliga killar) och utan prostitution som alternativ finns det inget sätt för dessa att någonsin ens närma en kvinna. Sen samhället som ständigt framställer män som något dåligt som inte ska synas hjälper ju inte direkt.

Ja, folk kommer säkert attackera mig nu, jag bryr mig inte - legalisera och kontrollera prostitution så löser du halva incel och psykopat på darkweb fenomenet. Så länge incels bara mobbas och stötts bort istället för att ens få träffa en kvinna kommer fler ta till våld tyvärr. Det är i slutändan ett desperat rop från ensamheten det hela handlar om. De vill bli älskade och ha intima relationer som alla andra. Visst, detta är inte en komplett lösning och det kommer nog alltid finnas psykopater och våldtäksmän som inte går att bota men du skulle definitivt kunna reducera antalet våldtäkt och sexualmord med statligt reglerad prostitution. Tyvärr är moralpaniksamhället och den kristna doktrinen som ser sex och prostitution som något syndigt betydligt starkare rotat än någon egentlig vilja från politiker och lagstiftare att verkligen ta i tu med problemet på riktigt.
Senast redigerad av solstrålar 2025-12-29 kl. 20:22.
Citera
2025-12-29, 20:14
Medlem
glockenreins avatar
Ja, längre straff är en del av lösningen eftersom att våldsverkare måste hållas borta från våra gator. Våldsverkare kommer dock alltid finnas så det är inget vi kommer kunna bli av mer tyvärr men man kan vidta specifika åtgärder för att minska deras möjligheter att begå brott.
Citera
2025-12-29, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Något som väldigt få vågar tala om offentligt är vilken enormt positiv påverkan legaliserad prostitution och reglerade sexköp skulle kunna ha. Väldigt många av dessa avarter är incels och oskulder som spenderar tiden online hatandes kvinnor för det aldrig kunnat få någon. Om man kunde gå och köpa sex och partnertjänster reglerat hade väldigt många sexuellt frusterade unga män kunna få ett utlopp innan ett par av dom blir tokiga, snöar in på sadism och pedofili och hamnar på darkweb och sedan begår en våldtäkt.

Problemet är att det inte finns någon plats i samhället för dessa män att få sina behov tillfredsställda, så de snöar in på det ena sjuka efter det andra. Jag har i alla fall svårt att tro att många av dessa psykopater och incels hade blivit som de är om de bara haft en partner eller haft lite sex när de var sugna. Istället har de mötts av vägran från tjejer (vilket jag 100% förstår) och utan prostitution som alternativ finns det inget sätt för dessa att någonsin ens närma en kvinna.

Ja, folk kommer säkert attackera mig nu, jag bryr mig inte - legalisera och kontrollera prostitution så löser du halva incel och psykopat på darkweb fenomenet. Så länge incels bara mobbas och stötts bort istället för att ens få träffa en kvinna kommer fler ta till våld tyvärr. Det är i slutändan ett desperat rop från ensamheten det hela handlar om.

Nej, ingen attack, tvärt om ett berömmande till insikt, läs min analys någon minut före din, den handlar om samma fenomen; när en misslyckad man känner sig trängd i alla samhällsfunktioner, ingen utväg, blir han en samhällsfara snabbt, "har inget att förlora på" att andas ut hela frustrationen och aggressionen....
Citera
2025-12-29, 20:15
Medlem
Q-Trons avatar
Enligt PK-vänsterns egna logik så är ju inte ens mördaren en man. Det är en kvinna. För det man säger sig identifiera sig som, det är ju det man är, enligt denna mentalsjuka världsåskådning. Så mördaren är således en kvinna och det är kvinnors våld mot kvinnor som borde belysas i det här fallet.

Hur stoppar man sån här psykfall då? Jo, man låser in dem i fängelse eller på mentalinstituition på obestämd tid, eller så avrättar man dem, men inget av detta vill ju vårt vänsteraktivistiska rättsväsende göra heller, så det blir svårt att lösa det här inom ramarna för det samhälle vi nu har fått, där kärringar och kärringgubbar tillåts styra medelst deras arma känslor och deras kraftiga avsky mot deras egna hemland och deras egna landsmän.
Citera
2025-12-29, 20:18
Medlem
Vadå ”mäns” våld mot kvinnor?

Kvinnan som mördade den 26-åriga kvinnan heter Vilma Andersson. Ska inte hennes nya kön respekteras eller är det bara ”de goda” som byter kön som skall respekteras? Visar det sig att det var en ond jävel, då är det direkt tillbaka till mansfacket

Ni feminister vrider och vänder på allt efter varje situation istället för att behandla alla jämnlika. Sällan blivit tydligare än i det här fallet! Kolla bara på Aftonbladet som nu enbart benämner henne som ”personen” eller ”den misstänkte” i sina artiklar. Men hade det varit en sagohistoria om hur en man bytt kön till kvinna, då jäklar hade mannen benämnts som kvinna i artikeln. Haha vilket jävla hyckleri och vilken jävla cirkus! Välkommen till Sverige 2025/2026 allihopa.

Och till er som inte fattat: givetvis är min uppfattning att detta är en man; oavsett om han bytt juridiskt kön eller ej. Jag poängterar bara paniken hos feministerna som vänder kappan efter vinden.
Citera
2025-12-29, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiereGoogles
Med handen på hjärtat; det går inte. Ondska kommer alltid finnas.
Däremot bör man kunna minimera det.
För första-gångs-förbrytare av den här naturen bör vi införa ett nytt system som dessa människor kan vända sig till för att få proaktiv vård, innan dom agerar på sina bestialiska tankar/ideer.
I fallet med My är det superenkelt. Längre straff och påtvingad psykvård där bedömning måste göras för ens ha en chans att bli utsläppt. Hade vi haft det hade My varit i livet idag.

Jaa precis, men längre straff och straff överhuvudtaget fungerar inte på såhär sjuka människor, de är för ”sjuka” för att rehabiliteras, de måste finnas annat rehabiliterings straff
Citera
2025-12-29, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Men elaka kvinnor kanske borde välja elaka män?

Så är det nog i verkligheten också, vet en del kvinnor som är riktigt störda pga trauma från barndommen och tar ut det på sin partner eller familj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in