Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 23:01
Medlem
smickras avatar
Kan BO ha något släktskap till den kvinnliga kriminalvårdaren på sexualbrottsavdelningen på Salberga i Sala som MGM kom i konflikt med?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kladdkaka777
Vet inte vad Netflix har gjort för att såra dig men jag syftar på transdelen och att hans googlingar är likt de frågor som Ed hade.

Ja det finns ju inte fler än Ed Gein från 50-talet?!

Netflix är yta och det är vad ni är. Det stör mig. Vi kan bättre än så hoppas jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Rätt tänkt men eftersom "han" numera är "kvinna" är det svårt. Antagligen blir det sällskapsdam åt Möller på kumla...
Vilken Möller sitter på Kumla och gillar transor?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Jag tror Aftonbladet strulat till det och har flera fel i sin tidslinje

Misstänker det med. Den är unik och stämmer inte med vad som sagts tidigare. Tror inte ens en ung tjej lyckas köpa en ny SL-biljett innan den gått ut och det finns väl inga andra tåg till Rönninge. Dessutom direkttåg.

EDIT: Står i och för sig tågbiljett. Kan va tillbaka till Malmö etc.
Senast redigerad av Kriminallen 2025-12-29 kl. 23:04.
Citera
Medlem
Och den där hammaren han har använt, måste ha varit en liten en, om den fick plats i en handske.
Citera
2025-12-29, 23:02
Medlem
LeoXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Nej.

Hon har ju tagit pendeltåget från Odenplan till Rönninge = SL biljett. Den biljetten är ju även blippad och använd.

Tågbiljetten som är köpt kan ju syftas vara tågbiljett för färd hem till Malmö efter julvistelsen hos föräldrarna.
Ja det går inte att utesluta, men varför köpa en lokal biljett och en riksbiljett såpass nära i tid? Hon borde haft god tid att leta upp en billig biljett hem till Malmö efter hemkomst till föräldrarna?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lndigo
Apropå visst kringresande och Mellerud, trillade jag över artikeln om den här händelsen (se nedan). Vid den tidpunkten bör Rob*n/V*lma med marginal ha varit klar med sin verkställighet. Enligt artikeln fann man inte männen i fråga. Man vet aldrig, även om det nog är ett långskott.

https://www.ttela.se/nyheter/mellerud/forsokte-locka-flicka-med-godis-polisen-letar-efter-tva-man.e246e305-a766-42b3-9365-5767c233c924
Publicerad 2022-12-01

Tidningar publicerar såna där varje år och det är alltid bara vandringsmyter. Var en i Kalmar i somras också minns jag. Ingen hittas, inget händer.
Citera
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Helt galet. Sjukt bra av polisen. Jävlar vad jag är trött på den här snubben.
Kan man via google maps skapa en radie på 6 mil? Vill försöka få en överblick.

Den här borde funka för dina ändamål

https://www.calcmaps.com/map-radius/
Citera
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jag tror ändå det är rätt ovanligt att blanda typen av mord.

Vid den rättspsykiatriska undersökningen kommer det förhoppningsvis fram vad som triggar Robin/Vilma, att förgripa sig på och mörda oskyldiga barn (var nog tanken med 10-åringen) och unga kvinnor eller leka copycat.
Citera
Medlem
Nu passar det inte pk-fascisterna och feministerna. Nu är det mäns våld mot kvinnor som det ska skanderas ut i vanlig ordning. Nu går det bra att inte könsbestämma
Citera
2025-12-29, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Märkligt
Köpte hon en biljett till någon annan?
Citera
2025-12-29, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Ja det finns ju inte fler än Ed Gein från 50-talet?!

Netflix är yta och det är vad ni är. Det stör mig. Vi kan bättre än så hoppas jag.
Förstår inte varför du tar folks liknelser så personligt? Flashback kanske inte är något för dig?

Nu håller jag inte med dem andra i Bundy osv utan isf mer Ed Gein men det betyder inte att vi är några experter som du babblar om. Vi diskuterar och drar liknelser, berättar vad det påminner om osv.

Chilla och andas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in