Citat:
Ursprungligen postat av
Eorga
Martina Haag säljer nog mycket på kändisskapet. Marknadsföringsbiten. Att folk fått som en bit skvaller i fiktionen. Hon är väl inte riktigt en författare vars prosa man njuter av.
Hon var ju wanna-be-skådis från början och många av böckerna är väl skrivna med tanken på att hon själv ska kunna spela huvudrollen i filmatiseringen.
Jag tyckte faktiskt om
Underbar och älskad av alla! Iaf filmen. Tror tom jag såg den två gånger. Var visserligen väldigt länge sen. Hennes bok om när hon började springa tyckte jag också var lite rolig. Men de senaste har tyvärr inte varit bra. Enligt mig, då. Andra verkar ha uppskattat dem.
Och skvallret… ja. Som sagt var: det var inte mycket. Också omöjligt att veta för en utomstående vad som är sant och vad som är hittepå.
Citat:
Ursprungligen postat av
Saltkatt
Vänta nu ... har jag förstått det här rätt? Du läser en usel bok av Corinne Hofmann, och därför tycker du det verkar vara en bra idé att läsa en till? Och du läser en hopplös bok av Martina Haag, och sedan har du inget bättre för dig än att ge dig på ytterligare en? Varför detta självplågeri? Det är ju inte som att det saknas andra författare i världen.
Vad! Har blir man uppläxad av katten så här dan före julafton och allt!
Jag gav visserligen Den vita massajen en stjärna på Goodreads MEN den var som sagt var lite allmänbildande. Hade hoppats att uppföljaren också skulle vara det. Men helt klart oförklarligt att jag läste ut den, uppföljaren alltså.
Martina Haag har skrivit ok underhållning tidigare även om den nästsenaste jag läste var kass. Hade heller inget intresse av otrohetsboken men nu stod den där i ett förlagsnytt ex och glänste på biblioteket så jag nappade åt mig den också. Förlåt. :/
(Nadia Kandil läste jag inte ut. Det gick verkligen inte. Troligen har varken redaktör eller förläggare heller läst den. 😉 )
(Jag läser iaf Madame Bovary nu. Samt har lånat Zadie Smiths nya essäbok som jag ska börja på precis. Hoppas att jag är tagen till nåder!)