Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golmafo
Vissa spekulerade innan här i tråden att han hade kunnat vara den som var ansvarig för pojken i Ljungbys försvinnande ( om det var det ni syftade på) men det tror jag inte, för detta var 2020 och då var GM inlåst så vitt jag har förstått det. Men har varit en rad andra försvinnanden mellan åren 2021-2025 som han väldigt sannolikt kan vara ansvarig för. Vissa försvinnanden är också relativt nära GMs närområde, åtminstone om kollar på de efterlysningar som finns på missing people. Och om han nu har jobbat som lastbilschaufför så kan vi nog räkna med att ”närområde” kan tänkas vara hela landet.

Det var dock bara under ca två månader sommaren 2023 som han körde lastbil, och då som praktikant.
Citera
Medlem
Grocerystoresushis avatar
Det är så onödigt av troll att lämna kommentarer om att MGM "visst är kvinna" och att alla PK-människor borde skydda honom. Ingen här är intresserad av att föra en HBTQ-kamp. Alla hatar fanskapet. Kan ni inte trolla i en annan tråd. Tillochmed ni borde kunna visa offret respekt här. Sluta jiddra
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Mitt är udda och jag är kvinna så det stämmer inte
Helt rätt. Min kvinna har en 9:a och hon är pursvensk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaMi1988
Någon som vet något om GM bakgrund? Föräldrar, barndom?

Framkommit i tråden att mamman är alkoholist och dement
Pappa har gått bort
Finns en bror
GM spelar paddel och har jobbat på Coop
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Enligt dokumentären så var detta ett stort problem på 70-talet. Att samma gärningsman kunde ha samma MO i olika stater och upptäcktes inte för att de inte samarbetade. De utreddes alltså inte utifrån att det kunde vara samma GM som härjade. Men det är 50 år sen så helt OT. 😊

Nä en del av de där seriemördarna höll väl på i decennier innan de åkte fast. Det var svårare innan dna-teknik fanns så klart.
Citera
Medlem
Det här är så mörkt att jag knappt orkar ta in, läsa eller något längre.!!
Det är så otroligt otroligt mörkt att det nog kommer gå till historien, det ger nästan lite Jeffrey Dahmer vibbar av psykopati.

Att detta sker i Sverige och att vi har lagstiftningar som ev kan möjliggöra att han inte på livsstid kommer vara inspärrad gör att detta blir ännu värre.

Har sagt det förut och säger det igen, det ska inte läggas vård på sånt här skit till människor det ska enbart vara förvar .

Jag mår så dåligt, stackars tjej , stackars familj & vänner , stackars stackars flicka & hennes familj som var utsatt för denna människa 2019 & som fått men för livet & nog fått allt upprivet igen & går igenom så mycket "tänk om" just nu.
Stackars alla !!

Om bara lilla jag har sån här ångest över brottet och att jag befinner mig i relativ närhet till området kvinnan hittades I, om jah mår såhär ..då är det helt omöjligt att förstå hur de andra mår❤️💔
Jag lider med dom💔
Citera
2025-12-29, 22:20
Medlem
Grevens sammanfattningar:
Uppdaterad: 29 december 2025

Tidslinje, kartor och adresser

FAQ - vanligaste frågorna
Del 1: Brottsoffer. Sociala medier/bilder på My. Försvinnandet. Kollektivtrafik. Vägar hem. Fynd. Övriga spår.

Del 2: Misstänkta gärningsmän (MGM). Relationer.

Del 3: Gripandet. Mys kropp. Sökinsatser. Polisarbete. Domstol. Avspärrad fastighet
Citera
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Om uppgifterna stämmer att 45åringen är mördaren och 26åringen är han som "bara" begått människorovet, så blir de lite annorlunda. Det har även framkommit nu att 45åringen är även misstänkt för människorovet. Då kan man ju anta att båda var i bilen. Men jag tror fortfarande på att hon var i Södertälje och festade eller något. Sen åkte hon hem med buss/tåg, dom följde efter med bil, och stod och väntade vid Rönninge station på henne, och sen fick dom med henne i bilen och körde tillbaka till Södertälje. Det som irriterar mig (förutom att fb bråkar hela tiden, är att det är så många frågor)

Hom var inte i Södertälje. Hon var i Stockholm bl.a. med vänner.

Citat:
Ursprungligen postat av Baeddsoffa
Något mer om hur fadern dog? Självmord? Fyfan att bli far till en barnamördare.

Barnamördare? Vad har du källa på att MGM mördat ett barn?

Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Lite OT men har du glömt bort Wilma Andersson, 17 år gammal?

Wilma försvann den 14 november 2019. Efter ett par veckors sökande hittade polisen hennes avhuggna huvud i en resväska i kurden Tishko Ahmeds garderob. Resten av hennes kropp har aldrig återfunnits.

OnT: Jag anade tidigt att My blev kidnappad, våldtagen och mördad. Och jag skrev det här på FB men kommentaren fick inte stå kvar. Nu visar det sig att det ändå var snäppet värre. Inte trodde jag att hon skulle bli styckmördad.

Jag tror inte du vet vad hedersmord är.

Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Det är lika mycket dagens sanning som att folk med svarta ögon är onda. Nej, inte brunögda. Svarta. När en människa blir riktigt förbannad också kan ögonen svarta. Jaijje. Så är det.

Ögon kan inte ändra färg pg.a. känslor. Det är bara en metafor som folk slänger sig med. Pupillerna kan ju däremot utvidgas av det sympatiska nervsystemet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Mitt är udda och jag är kvinna så det stämmer inte

Då är du ju enligt det svenska systemet man. Men du kanske inte har svenskt personnummer? Eller så har du haft oklar könsidentitet vid födseln? Vet inte vad man tilldelas då, kanske man justerar det sedan.

Vet en som hade oklart kön vid födseln. Hon har alltid varit en hon som jag vetat men fick veta att hon var född som ett oklart fall nu i vuxen ålder.

Du ska titta på de fyra sista siffrorna alltså… där kan du även utläsa på vilket sjukhus någon är född har jag fått lära mig, då utifrån de två första siffrorna.

Så här säger ai Google:

I svenska personnummer anger den näst sista siffran kön – en jämn siffra (0, 2, 4, 6, 8) för en kvinna och en udda siffra (1, 3, 5, 7, 9) för en man, baserat på personens juridiska kön. Personnumret består av födelsetid (år, månad, dag), ett tresiffrigt födelsenummer där sista siffran bestämmer könet, och en kontrollsiffra.
Citera
Medlem
Hoppas på livstid för ho*ungen
Citera
Medlem
Vidriga SVT:

“Gärningsperson” Det här är en man och inget annat. Sjuka jävla kommunistdjur ska lära sig veta hut.

https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/uppgifter-26-aring-misstanks-for-mord-i-ronninge
Citera
2025-12-29, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Precis. En kvinna ska givetvis sitta på en anstalt för kvinnor och ingen annanstans.

Gärningskvinnan identifierar sig som tjej enligt anhöriga och då finns det enligt mig inte så mycket att gapa om. Vilma ska sitta på en kvinnoanstalt.

Frågan är varför man först misstänkte 45-åringen för människorov? Förhoppningsvis får vi reda på det.

Nej att unisexa kriminnalvården så är det andra riktiga kvinnor som riskerar en galen styckmördare på sin avdelning.

snopp och snippa

1 och 2 så många kön finns det och man kan inte välja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in