Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Vilken ångest för stackars föräldrarna! Och även att dom Inte hämtade henne på stationen då vägen hem ser lång och mörk ut!

Ja. Men hon var ju 25 år? Mina föräldrar hade aldrig hämtat mig i den åldern. Att det ska hända något på en sådan liten lugn ort är nog mer otroligt än att det skulle hänt ngt när hon var ute i Stockholm. Så de hade säkert inte en tanke på det.
Citera
2025-12-29, 21:48
Medlem
Men alltså vänta nu..

Anders Eklund:

lastbilschaufför med 10åriga Engla och 31-åriga Pernilla som offer

GM: Försöker kidnappa 10 åring, förmodligen för att våldta och mörda och 25-åriga My som offer. Blir lastbilschaufför mellan brotten?

Styckmordet i Boden:

GM i Boden blir kvinna precis som denna?!

Wilmamordet:

GM Tar Vilma Anderssson som namn, skulle VÄLDIGT gärna vilja veta om huvudet hittades i hans bostad.

Kanske överanalyserar här men känns väldigt mycket som att denna GM är högt influerad av andra uppmärksammade mördare, och på sitt sjuka sätt hyllar dem.

Finns det fler uppmärksammade mördare man kan hitta likheter med?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det finns såklart inget som säger emot det.

Det vore väl snarast konstigt om han inte ger sig på någon i fängelset framöver, intagen eller plit spelar nog ingen roll.

Eller så får han rejält med stryk själv, som galningen som tog livet av lilla Engla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det var flickans förtjänst att det inte blev en fullbordad kidnappning.
Hans mål var att ta henne till fånga. Därför borde han dömas för det som fullbordat.
Det var inte han som ångrade sig och lät henne fly.

I Sverige 2020:
Det är väl konstigt att hon inte blev anmäld för ”rymningen”.

Ska jag va seriös så håller jag med dig.

Det här jävla mordet kan de ansvariga i föregående fall ta på sig.
Citera
2025-12-29, 21:49
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
jo det luktar nybörjare. Han lämnade ju klara bevis efter sig som gjorde att polisen omedelbart fick honom på kornet. Och tioåringen misslyckades han ju kidnappa. Skriker amatör.
Det här är ingen slipad seriemördare.....det är en seriemördarpersonlighet definitivt....men han är inte speciellt slipad eller intelligent av vad det verkar.
Nej. Det var ett resultat av spaningsarbete
Citera
2025-12-29, 21:49
Medlem
Belizess avatar
Tycker det är helt vansinnigt att MGM haft skyddad identitet. Hur är det ens möjligt?!
Vi skall alltså skydda dömda sexbrottslingar och vi andra oskyldiga skall inte ha en hum om vem det är som t ex flyttar in i ens område.
Är det inte dags för ett offentligt register över dömda sexbrottslingar som t ex USA har?
Citera
2025-12-29, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Efter att ha läst kidnappningsdomen kan man ju inte låta bli att undra varför det inte finns verktyg för att i förebyggande syfte hålla såna människor borta från gatorna? Han uppger själv pedofili, något som psykiatrin intygar. Men det är inte en sån psykisk störning som motiverar tvångsvård tydligen.

Nu är det ju inte pedofilen i honom som gjort detta, men en psykisk sjukdom kommer sällan ensam. Såg att Leif GW varnade för detta redan vid det förra brottet.

En annan notering jag gör är att feministerna plötsligt glömt bort rättigheten till rätt könsbenämning, och kallar förövaren för man.

Feministerna var de högsta rösterna mot könsbyteslagen. Sluta skyll på kvinnor när det är män som lobbat igenom den, och som använder den för att undvika att hamna på det fängelse där de hör hemma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Vilken ångest för stackars föräldrarna! Och även att dom Inte hämtade henne på stationen då vägen hem ser lång och mörk ut!

Om man har ett barn som kommit och gått hem på natten innan utan problem och inga av grannarna känt att detta är en farlig plats så tror jag man inte att man tänker att man måste mötas upp. Jag vet föräldrar som är jättehönsiga i övrigt men just i närområdet brukar man känna sig säker och trygg. Ingen kunde ju förutse detta inte ens en gnutta
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Eller så får han rejält med stryk själv, som galningen som tog livet av lilla Engla.

Frågan är väl om han går igång på det oxå?

Men det skulle kännas bra för oss andra. Jag är inte för avrättning men i det här fallet kan jag göra ett undantag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Hjerth, finns uppgifter att han ändrat namn till B*rz*n, *e *é.

Tror att informationen om att han är död kommer från flertalet här i tråden som känner till familjen.

Har själv sett ätt inlägg på Färentuna församlings IG om att han är död (från en kompis), så betvivlar inte sanningshalten.

Verkar inte vara en familj som slösar pengar på begravningsannonser, så inget att hitta där.

Oops. Då är ju så klart instagramkontot som varit uppe innan brorsans konto. Även min iaktagelse att han skulle ha jobbat på coop gäller då brorsan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
jo det luktar nybörjare. Han lämnade ju klara bevis efter sig som gjorde att polisen omedelbart fick honom på kornet. Och tioåringen misslyckades han ju kidnappa. Skriker amatör.
Det här är ingen slipad seriemördare.....det är en seriemördarpersonlighet definitivt....men han är inte speciellt slipad eller intelligent av vad det verkar.
Jag tänker också att det var oerhört amatörmässigt att köra genom Södertälje mitt i natten med en kidnappad kvinna. Södertälje har stark polisnärvaro nuförtiden iom allt gängvåld. Ifall det dessutom är som vissa säger, att han körde samma bil som användes vid försöket 2019, så hade polisen fått automatiskt notis om det ifall de möter den på gatorna.
Citera
2025-12-29, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Ja. Men hon var ju 25 år? Mina föräldrar hade aldrig hämtat mig i den åldern. Att det ska hända något på en sådan liten lugn ort är nog mer otroligt än att det skulle hänt ngt när hon var ute i Stockholm. Så de hade säkert inte en tanke på det.

Spelar ingen roll hur gammal hon var! den ångesten kommer tyvärr sitta resten av livet! Större risk det händer just efter lämnande vid en station än i stan helt klart!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in