Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 21:18
Medlem
MGM har begärt att rätten förordnar Karl Harling som offentlig försvarare. Samma som försvarade honom 2019…
Senast redigerad av hittapilot 2025-12-29 kl. 21:20.
Citera
2025-12-29, 21:18
Medlem
äcklig jävel asså, man bör kolla upp honom mer, Låter väldigt likt Philip westh som kidnappade och våldtagit en 13 åring tjej som man sedan såg några år innan dödat Emelie Meng.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eMEl3O/i-dag-faller-domen-i-emelie-meng-fallet
Citera
2025-12-29, 21:19
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Dessutom ville han bli polis.

Jag håller med dig, den här personen är mycket sjuk.
Hade han fått rättspsykiatrisk vård förra gången hade han nog inte varit utsläppt än.

Såna här sjuka brott borde verkligen leda till livstid.
Tänker på bunkerläkaren också, han är utsläppt nu.
Helt sjukt att man inte låser in såna här freaks på livstid.
Är ju uppenbarligen mycket sjuka och farliga personer.
Just det POLIS kan vi lägga till på listan lastbilschaufför och pilot. Fy fan. Han var riktigt sjuk! Riktigt sjuk! Baktanke med allt. Garanterat inspirerad av suicide by cop/utryckning vid solskjutningar, piloter som kör flygplan i bergväggar/tornhus, lastbil/Drottninggatan etc etc
Byta kön och ta namnet av en styckad tjej vars huvud hittas i en garderob. Samma bil (Saab) som en mördare. Fy faaan!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adacse
Om han vet med sig att han kommer att sitta länge , kanske flertalet decennier och kommer på kvinnoanstalt, vad säger att han inte kommer att döda någon där?

Det är väl ganska mycket mer kontroll över de dömda på en anstalt än ute i samhället? Anses han farlig vilket han lär anses så lär de väl behandla honom därefter. Kan också tänka mig att han inte kommer bli jättepopulär bland kvinnorna som sitter inne där… de kanske snarare får bevaka så att inte han råkar ut för något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det är därför som han är ute och kunde mörda My…

Har du tänkt på det?

Oj, där förlorade du faktiskt argumentationen (och även förståndet) för det är ju inte den frågan rätten prövade 2019.

Idag är det dessutom över 6 år sedan han begick det brottet vi pratar. Det betyder att han med största sannolikhet hade varit ute, även om man dömt honom till ett längre straff än vad man gjorde.
Citera
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Samma förövare skulle väl knappast utföra två så olika mord, massmord?

På ena Facebookprofilen finns bilder på samma Germanwings flygplansmodell som en pilot medvetet kraschar i Alperna 2015 + bild på kraschat flygplan så varför inte. Och glöm inte namnbytet till just Vilma Andersson. En riktigt läskig typ detta.
Citera
2025-12-29, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockstarrr
äcklig jävel asså, man bör kolla upp honom mer, Låter väldigt likt Philip westh som kidnappade och våldtagit en 13 åring tjej som man sedan såg några år innan dödat Emelie Meng.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eMEl3O/i-dag-faller-domen-i-emelie-meng-fallet

Jag tänkte också på det fallet när jag läste om detta… vem fasiken vet vad han mer gjort?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagskagorakaos
Vad jobbade Anders Eklund som?
Lastbilschaufför

Kolla USA och andra äckliga länder
gällande truckers och mördare
JA! Exakt vad jag också tänkte 😮 Vilket åkeri var han på och varför fick ”psykiatrin” sparken?, var det nån som hade åsikter om honom ?
Många manliga lastbilschaufförer är fullständigt skeva i skallen ! Träffar många i mitt yrke.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagskagorakaos
Bildbevis tack på detta

https://postimg.cc/ykTX4DMd
Citera
2025-12-29, 21:21
Medlem
hipsterkatts avatar
”En tidigare medlem har idag kopplats till ett mycket allvarligt brott. Personen är omedelbart borttagen och permanent avstängd från gruppen.

Speedball Sverige tar kraftigt avstånd från våld, övergrepp och alla former av brottslighet.

Av respekt för brottsoffer och pågående rättsprocess tillåts inga spekulationer eller diskussioner om detta i gruppen.”

… publicerat av admin i Facebookgruppen Speedball Sverige, en grupp som finns direktlänkad till på Vilma Anderssons Facebook-profil
Citera
2025-12-29, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollset
Jag åkte sista tåget för några veckor sedan. Då va det iaf flera som gick av där. Kanske 6 st ungefär. Ur olika vagnar. Va även en som gick på i min vagn. Kanske bara va en tillfällighet just den gången. Men va även en kväll i centrum runt 19-20 då va det fullt med folk kring restaurang, butik och gym (visserligen va det ju en mer human tid), men jag upplevde Rönninge som ett ganska "levande samhälle".
Nu är Rönninge ingen plats jag är på så ofta så du har nog bättre uppfattning. Tänker bara att juldagen är den dag var och varannan (ung) person ger sig ut i vimlet. Känns som fler borde gått av. Men vad vet jag.

Senare ”festkvällar” då vid den tiden, syftade jag på. Sista tågen/första morgontåget vid 5…

19-20 är något helt annat, någon har något kvällsjobb, aktivitet i 08… lite då.

Risken för att bli upptäckt är alldeles för stor för en vässla som lurar vid fiket för att föra bort och styckmörda någon är alldeles för stor, 19-20.
Citera
2025-12-29, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Mord var bara ett exempel. För att kunna dömas för ett fullbordat brott måste ju brottet vara fullbordat. Om han hade hunnit köra iväg, även om det bara hade varit 5 meter så hade brottet varit fullbordat, men eftersom barnet tog sig ur i stort sett direkt så når det bara upp till försöks stadiet.

Jag förstår det när det gäller mord och mordförsök. Du skjuter någon som inte för = mordförsök.

Om han inte fått in henne i bilen = kidnappningsförsök.

Men nu fick han in henne i bilen även om hon lyckades rymma = Kidnappning.

Jag förstår ju att jag pratar för döva öron här, men den lilla definitionen mellan försök och kidnappning, är alltså avgörande för att han kunde begå det här mordet.

Och d på tar jag inte ens upp resten som han gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in