2025-12-29, 18:50
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det är en sak jag har tänkt på.

Buntband använder man väl bara om man inte vill att någon ska kunna röra sig.
Varför hade Vilma ett buntband med sig om hon ändå skulle ha ihjäl My direkt?

Tyvärr så får vi nog anta att My var vid liv hemma hos Vilma under åtminstone några timmar.

Om det nu inte var så att något gick väldigt fel när Vilma attackerade My och Vilma blev tvungen att döda henne direkt.
Att han hade ihjäl henne direkt tror jag inte. Om han nu inte lyckades med det genom ”ett olycksfall i arbetet”.

Han är sadist ut i fingerspetsarna, gillar att dupera sin omgivning, bestämma narrativet & en beräknande individ utan ånger. (min tolkning)

Jag vill ogärna bli detaljrik men han mår väl bra av att ha kontroll över en människa som vaknar till liv efter slaget: se reaktionerna, hur hon försöker komma loss osv medan hans själlösa ögon studerar & kanske kostar på sig ett självbelåtet leende. Det är mer likt en sadist.

Tycker det verkar som han fått personer att agera på det sätt han bestämt i förväg. Dum är han kanske på ett sätt men inte när det kommer till att manipulera omgivningen.
Citera
2025-12-29, 18:50
Medlem
[quote=Helixan64|93863230]
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Tror jag med tyvärr. Rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.
Fängelse hade gett livstid utan att blinka
[/QUOTE

Hoppas inte på rättpsykiatrisk vård. Då får han utegång med personal först, sen frigång typ 1 timme, sen permissioner. Det kan ta 3 till 5 år. Sen rymmer han och begår ett nytt brott.
Jobbar på RPK...
Fortfarande bättre än livstid, där du trots alltid är garanterad att släppas någongång.
Rättspsykiatrisk med Sup är annorlunda där kan du verkligen bli en långsittare, finns flertalet där än som är dito i fängelserna.
Citera
2025-12-29, 18:51
Medlem
chomskaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Det borde ha aktualiserats redan vid det första kända tillbudet med den tioåriga flickan.

Då fanns tydliga varningssignaler som borde ha lett till rättspsykiatrisk bedömning och vid behov vård med särskild utskrivningsprövning.

Med stor sannolikhet hade individen då inte varit på fri fot i dag.

Det här visar inte att rättspsykiatrisk vård är ”för mild”, utan att den används för sent eller inte alls.

psykiatrin måste ges både resurser och mandat i tid.

Att underfinansiera psykvården och sedan bli förvånad över utfallet är ett politiskt och samhälleligt misslyckande.
Rätta mig gärna om jag har fel, men krävs det typ inte aktiv psykos (iaf hallucinationer alt. vanföreställningar) för att bli dömd till rättspsykiatrisk vård? Det är ju helt galet i sådana fall. Nu vet jag att jag riskerar påhopp eftersom folk tror att rättspsykiatrisk vård är som något hotell typ, men jag anser att om en Lex My ska införas så borde den innefatta en reformation av kraven för att dömas till rättspsykiatrisk vård. En person som är pedofil och nekrofil och som även visat upp en tendens av att vilja agera på sina fantasier ÄR så väl psykiskt sjuk som en fara för andras liv, hälsa och välbefinnande. Om en person visar sig vara psykiskt sjuk och också agerar på sina störda tankar på ett sätt som är en fara för andra så ska det INTE vara en fråga om HUR sjuk...
#LexMy
Citera
2025-12-29, 18:52
Avstängd
Citat:
[/QUOTE

Hoppas inte på rättpsykiatrisk vård. Då får han utegång med personal först, sen frigång typ 1 timme, sen permissioner. Det kan ta 3 till 5 år. Sen rymmer han och begår ett nytt brott.
Jobbar på RPK...
Kanske offtopic men jag trodde SUP var värre än så? Hur slapp är då utan särskild utskrivningsprövning? De känns ju som att en p7a är aktuell för transvestiten och ännu en rättspsykiatrisk undersökning sen vet man inte hur de tolkar den...
Citera
2025-12-29, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oostende
Fascinerande att pumpstationen på Tallsätravägen 13, där hammaren och buntbanden mm ska ha hittats, ser ut att ha
ETT VITT KORS
sett ovanifrån på Google Maps satellitbild.

https://maps.app.goo.gl/Rs6weKACjk6LPsReA?g_st=ipc
Detta måste vara en av de mest bisarra och osmakliga kommentarer som skrivits trots god konkurrens på Flashback.
Citera
2025-12-29, 18:56
Medlem
Sopphjonets avatar
[quote=Tuor|93863278]
Kanske. Men eftersom Vilma uppenbarligen är en sadist så tror jag knappast att planen var att döda My direkt.

Bilderna i hans dator var på döda kvinnor och deras underliv, i obduktionsrumsmiljöer. Många sökningar relaterade till just avlidna kvinnor också, och saker som "autopsy stretched pussy", et c.

Luktar nekrofili om det, för mig. Så jag tror inte alls att ett offer nödvändigtvis behövde vara vid liv för att komma till användning för honom.
Citera
2025-12-29, 18:56
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
[/QUOTE

Jobbar på RPK...

En väldigt tidig gissning är att han får livstid och får sitt straff (senare…) bestämt till 36 år, dvs utsläppt efter 24 år. Bets are on.
Citera
2025-12-29, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Kanske. Men eftersom Vilma uppenbarligen är en sadist så tror jag knappast att planen var att döda My direkt.

Det räcker att identifiera sig som kvinna. Kön är bara en social konstruktion.

Eftersom det är bekräftat att Vilma identifierar sig som kvinna så antar jag att hon är kvinna på pappret också. Just därför borde folk sluta kalla henne för "man". Använd korrekt pronomen.

Lika mycket kvinna som du har något innanför pannbenet. Dvs - inget alls. Sveriges lagar är ett skämt och snart kommer det här nog bli svårare igen. Det finns två kön. Inbillar sig en person med snopp att man är en kvinna så har man psykiska störningar och behöver vård.

Tänk för fan på My. Hon blev mördad av en man. En man med en kuk mellan benen som han högst sannolikt våldtog henne med också.
Citera
Medlem
Inte läst hela tråden ännu, så vet inte om fler varit inne på samma spår, men med allt som uppkommit kring mördaren funderar jag på om det är så att han har haft en utstuderad plan hela tiden. Om han, sedan han släpptes, har ”legat lågt” och planerat ett nytt våldsdåd. Könsbytet, namnbytet till Vilma, lastbilsutbildningen, styckmord. Samtliga går att koppla till några av de mest uppmärksammade morden/mördarna i Sverige. Jag tror inte en sekund på att han levt med könsdysfori, jag tror snarare det har varit en del i planeringen för att bli som sina förebilder.
Citera
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TBC
Tror ni han kan ha försökt "återskapa" mordet på V*lma And*ersson. Stycka kroppen, sprida ut kroppsdelarna och spara huvudet i garderoben (vet iofs om huvudet var en av de kroppsdelar som var kvar i bostaden)

Citat:
Ursprungligen postat av Belizes
Med tanke på hur sjuk han verkar vara så är det inte helt omöjligt anser jag.
Manipulatör och copycat.
Citera
2025-12-29, 18:58
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Vill han vara kvinna på riktigt så utgår jag ifrån att han inte våldtog sitt offer med k*ken.

Det skulle ju aldrig en kvinna göra.
Citera
2025-12-29, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Det borde ha aktualiserats redan vid det första kända tillbudet med den tioåriga flickan.

Då fanns tydliga varningssignaler som borde ha lett till rättspsykiatrisk bedömning och vid behov vård med särskild utskrivningsprövning.

Med stor sannolikhet hade individen då inte varit på fri fot i dag.

Det här visar inte att rättspsykiatrisk vård är ”för mild”, utan att den används för sent eller inte alls.

psykiatrin måste ges både resurser och mandat i tid.

Att underfinansiera psykvården och sedan bli förvånad över utfallet är ett politiskt och samhälleligt misslyckande.

Det handlar inte om underfinansiering öht utan det är ett samhällstillstånd som majoriteten av dvenska väljarna vill ha, precis som massinvandring.

Det är för många som vill att galningar som Robin, Vilma, mördaren i Boden osv ska gå lösa och det finns ingen konsensus kring att förändra det öht.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in