2025-12-29, 17:05
Medlem
Känner att jag längtar efter en hand på min panna, någon som lägger sin arm över mitt bröst. Närheten av en kvinna som andas ut vid min sida. Även om det så bara är för en timme eller två.
Ingen sex. Bara lite mänsklig närhet. Är det straffbart? Om jag betalar en människa för att ge mig den tryggheten och känslan en stund, kan jag då straffas för det?
Någon som kan Sveriges snåriga lagstiftfning?
Citera
2025-12-29, 17:13
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avantgarde3519
Känner att jag längtar efter en hand på min panna, någon som lägger sin arm över mitt bröst. Närheten av en kvinna som andas ut vid min sida. Även om det så bara är för en timme eller två.
Ingen sex. Bara lite mänsklig närhet. Är det straffbart? Om jag betalar en människa för att ge mig den tryggheten och känslan en stund, kan jag då straffas för det?

Lagligt så länge det inte är i ett sexuellt syfte. Kramar, ömhet och närhet räknas inte dit.
Citera
2025-12-29, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilog-80
Lagligt så länge det inte är i ett sexuellt syfte. Kramar, ömhet och närhet räknas inte dit.
Tack. Tragiskt att man måste söka efter det, men tur är att det kanske finns ändå. Det är synd att jag bor utanför storstäderna, då faller utbudet totalt.
Citera
2025-12-29, 17:26
Medlem
Varför frågar du då?

Ta dig till en större stad där det finns kroppsterapeuter. Jo, det heter så.
Citera
2025-12-29, 17:28
Medlem
Zaedrewss avatar
Gränsfall. Jag menar du kan ju köpa massage, hårklippning rentav. Då helt lagligt en kvinna som stryker dig i håret och klipper dig.
Citera
2025-12-29, 18:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Jag njöt mest....
'
Ok kvittar du dock. Om de faktiskt hänt är det mot både lag som läkarkodexen. Så även om du tyckte det var nice så anmäl skiten! Vi vill inte ha läkare som det bland oss.
Citera
2025-12-29, 19:09
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Låter som en fantasi? män går till urologer inte gynekologer.

Det var ju på akuten. Så då hanns inte med urologen
Citera
2025-12-29, 19:22
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Nej. Hade fått något som hette "spansk krage" och behövde tydligen en runk.

Parafimosis (parafimos) är ett smärtsamt tillstånd där en tidigare tillbakadragen förhud fastnar bakom ollonet, vilket leder till svullnad, försämrat blodflöde och risk för vävnadsskada (ischemi) om det inte åtgärdas akut, ofta genom att försiktigt trycka ihop förhuden (manuellt) eller med ett kirurgiskt snitt, och kan kräva omskärning för att förhindra återfall.
Citera
2025-12-29, 19:25
Medlem
Vitiss avatar
Citat:

Din önskan är sorgesam.
Längtan efter närhet utan sex / krav borde vara ett naturligt inslag i varje människas vardag.
Så icke.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/sandra-delade-ut-gratis-kramar-i-julstressen-folk-lyser-upp
Citera
2025-12-29, 23:05
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Parafimosis (parafimos) är ett smärtsamt tillstånd där en tidigare tillbakadragen förhud fastnar bakom ollonet, vilket leder till svullnad, försämrat blodflöde och risk för vävnadsskada (ischemi) om det inte åtgärdas akut, ofta genom att försiktigt trycka ihop förhuden (manuellt) eller med ett kirurgiskt snitt, och kan kräva omskärning för att förhindra återfall.

Precis. Manuell runk är vad det var
Citera
2025-12-29, 23:17
Medlem
Citat:

Det finns ingen uttrycklig definition eller uttömmande lista på vad som avser sexuell förbindelse... eller annan sexuell handling av den anledningen skulle det mycket väl kunna vara straffbart att tex. ligga och kramas eller en hand på pannan så länge syftet med handlingen är att bli sexuellt tillfredsställd i utbyte mot betalning.
Citera
2025-12-30, 00:07
Medlem
Lilltaxens avatar
Det finns visst professionella gosare att besöka, i alla fall i Stockholm.

”Klara säljer närhet till ensamma och ”hudhungriga”
Klara Ward sa upp sig från sitt jobb i it-branschen för att börja gosa på heltid. Bland kunderna finns frånskilda som ska ut i dejtingvärlden, kvinnor som vill öva på att sätta gränser. Och väldigt många ensamma män.”

https://www.gp.se/livsstil/klara-saljer-narhet-till-ensamma-och-hudhungriga.cf6df325-8058-4c9d-8f97-4f593fd9bfa9
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in