Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 14:53
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Kvinnorna på Hinse blev väl inte helt lyriska när styckmördaren från Boden flyttade in Kristoffer Johansson https://nyheter24.se/nyheter/935942-styckmordaren-kristoffer-johansson-blev-kim-marie-sa-lever-hon-idag

Numera en fri man/kvinna eller vad han nu är... mer än styckmördare.
Im nu uppgifterna om att den här styckmördaren är transsexuell stämmer, verkar det ju finnas fler paralleller till Kristoffer från Boden. Båda misstänks ha haft en medhjälpare och båda var intresserade av paintball. Vad är det med paintball och styckmördande könsbytare?
Citera
2025-12-29, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Jag utgår från att du aldrig jobbat med lagtillämpning eller myndighetsbeslut, eller ens reflekterat över hur det går till. Bedömningsutrymmet är ofta väldigt litet. Frågor om huruvida någon är vid sina sinnens fulla bruk, eller om det förefaller återfallsrisk, konsulterar man läkare och psykologer för att få svar på. Ska tjänstemannen hållas personligt ansvarig för att han går på de uppgifter som finns i beslutsunderlaget?

Och du får gärna berätta för mig exakt vilka beslut i det här ärendet där det varit "tveksamt om de följer lag". Jag tror bara att du föreställer dig att någon, någonstans tagit ett felaktigt beslut när det till slut går åt helvete. Det gör ofta människor, som inte orkar sätta sig in i hur det fungerar, utan bara kör på med sitt gamla gubbmummel om "tjänstemannansvar".
Du har fel beträffande min profession men det är väl ganska OT här, eller hur?

Ja, jag anser att en tjänsteman som varit uppenbart oskicklig i sin bedömning ska kunna hållas personligt ansvarig, t. ex genom att bli av med sitt (oftast mycket välbetalda) jobb. Saknas beslutsunderlag för att kunna göra en korrekt bedömning ska det naturligtvis införskaffas.

Exakt vilka beslut som gick fel den här gången behöver förstås utredas, jag är inte tillräckligt insatt för att bedöma det. Men uppenbarligen gick det åt helvete.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Att mgm2 vidriga fantasi endast sträcker sig till att bistå med bil och bärhjälp låter märkligt.

Det finns ju fortfarande ingenting som har framkommit som stödjer att MGM2 har sjuka fantasier eller i vilken utsträckning han har varit införstådd med vad MGM1 var istånd att utföra.

Därmed inte sagt att det är uteslutet att MGM2 varit involverad i hög grad och/eller har sjuka fantasier. Men jag har inte läst något som stödjer det än.

Det enda vi har att MGM2 är skäligen misstänkt, den lägre misstankegraden, och det för människorov/olaga frihetsberövande (minns inte vad det var). Inte morddelen.

Som sagt. Kan ha räckt med MGM2 lånat ut sin bil eller på annat sätt medverkat till brottet. De vill inte släppa någon som kan ha varit en MGM på ett så här tidigt stadie pga kollusionsfara.
Citera
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Curren
Är det mördarna som sökt "my rönninge"

https://trends.google.com/trends/explore?date=now%207-d&geo=SE&q=my%20r%C3%B6nninge&hl=sv

12 sök redan 24 Dec

Och hur ska de ha vetat när hon ska ha kommit gående då ?
Citera
2025-12-29, 14:55
Medlem
Kustenklars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Undra hur många han mördat. Han kan ju ha flyttat runt rätt så duktigt! Han har inte haft någon känd adress och på det så har han bytt namn i samma takt som han bytt kalsonger

Eftersom samhället / myndigheter vurmar mer för gärningsmännen i dagens samhälle , så är det tydligen inte så viktigt hur många kvinnor och flickor som han varit på eller begått brott mot på vägen.

Tragiska samhälle .
Citera
2025-12-29, 14:55
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliverboi
Här är en av profilerna, ska tydligen finnas fler
https://www.facebook.com/share/p/1Ac58dPbZE/

Jag har kollat endast på gruppbilden och konstaterade att personen tredje från höger ser ut som en riktigt obehaglig sjuk person.
Är det rätt person?
Citera
2025-12-29, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Jag har kollat endast på gruppbilden och konstaterade att personen tredje från höger ser ut som en riktigt obehaglig sjuk person.
Är det rätt person?

Korrekt.
Citera
Medlem
Konstigt att så många här fallit för transhysterin. Visst finns riktiga trans, men det är ganska ovanligt. Tror att GM lider av autogynefili, en vanlig störning hos de som beter sig som trans. Stämmer bättre med hans övriga avarter.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Autogynefili
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Om det nu stämmer att *obin är 174 cm och 56 kg, så måste han ju haft hjälp av Pe* på något sätt med BO.

Inte lätt att bära någon som är medvetslös, särskilt inte när man är en spinkig liten krabat.

* = R

Han den 45 åringen var väl enbart gripen för människorov.. så de stämmer nog men vart tog han vägen sen? Körde han bilen eller jag fattar inte.. knappt något om honom i media heller.
Citera
2025-12-29, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Tittar jag på Maps så ligger in Viklandet alldeles nära Ekerö
D.v.s säga nära Tärnstigen 2 där polisen söker idag.

Det ger mig en känsla av att GM är väl bekant i området.

https://www.google.com/maps/@59.2543062,17.6582589,5199m/data=!3m1!1e3?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MTIwOS4wIKXMD SoASAFQAw%3D%3D

Det är nära fågelvägen, men inte om du ska köra/åka kollektivt. Du måste antingen ta färjan i Slagsta eller åka via Brommaplan vilket lär ta minst en timme från Tärnstigen.
Citera
Medlem
Han har varit väldigt aktiv och synlig på Ekerö fram till i våras iaf. Hängde med ungdomarna och köpte ut flitigt till minderåriga. Då var han absolut inte trans.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Är det rätt person?
Ja
Du kan även klicka in på profilen om du vill se fler bilder på denne

Edit: tredje från vänster menar du nog, eller fjärde från höger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här