2025-12-29, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Palestina har funnits sedan drygt 3000 år - Philistia.
Grekofob !

Dom är araber, på båda sidor av Jordanfloden.
Samma folk bara olika familjer/ stammar.

och araberna på östra straden vill INTE ha tillbaka västbanken. ever more.
Citera
2025-12-29, 12:13
Medlem
Merwinnas avatar
Jag var en av dem som var förbannade när hon fick vara julvärd, av många skäl. Det viktigaste är att Julen är en i första hand kristen högtid (jag skrev I FÖRSTA HAND, jag VET att det även innefattar jultomte, halmbockar, julskinka och för vissa fortfarande Kalle Anka OCKSÅ). Då kan man inte ha en muslim som programledare för det allra heligaste s.a.s. - jämför med om en kristen eller jude skulle leda Ramadanfirandet i saudisk TV: det skulle aldrig hända. Bara vi är så himla mesiga, vi säljer ut vår egen religion och kultur.

Och även andra skäl var hon fel val: hon var en ung, flamsig tjej då och kunde inte på något sätt ge den trygghet och stabilitet som särskilt äldre människor som är ensamma på julafton behöver. Hon valde också att bjuda in gäster, och det är jättefel - julvärden ska "umgås" med TV-tittarna och inte med någon annan, hon ska tala till tittarna och inte till någon annan... Och slutligen så hade hon tjatat sig till det hos dåvarande Radiohuschefen. Det är inte OK, sådant ska inte belönas. Julvärdsuppdraget ska komma som en överraskning för den som utses, och han eller hon ska ta emot det på ett ödmjukt sätt. Gina var fel hela hon.

Så, efter ovanstående sågning av Gina , så kan jag säga att jag inte bryr mig om vem som leder Melodifestiskvalet, eftersom det bara är en underklass som tittar på det. Det är alltså helt ointressant. Men OM den här konflikten finns, mellan att Gina är från Palestina och att Israel ska vara med och tävla... så håller jag på Gina! Det är Israel som är skurken i DET dramat, det är de som inte borde få vara med i så fall.
Citera
2025-12-29, 12:20
Medlem
Ruskigbusss avatar
Vilka är det som bryr sig om vem som leder Melodischlagerfestivalen i markbunden TV?

Jag har fått intrycket att det mest är en angelägenhet för homosexuella runt Stureplan i Stockholm, och så börjar SD-are att engagera sig i frågan. Otippad kombination.
Citera
2025-12-29, 12:31
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Ärligt talat så bryr jag mig inte vem som leder Melodifestivalen eftersom den blivit helt kapad av HBTQ lobbyn och vänstern.

MEN, detta är intressant ur ett perspektiv att SVT alltid påstår att man inte kan ha någon anställd som är politisk extrem och uttalat sig politiskt i något som krockar med uppdraget.

Tror vi är ganska säkra på att det är något de aldrig mer kommer kunna påstå efter detta.

Japp och Gina har alltså redan varit ute och spytt politiskt agenda på sociala medier. Nu har ju tom SVT gått och sagt att hon måste hålla truten... Vilket hon inte lär göra.

Så jag menar de valde ju exakt rätt där. Sett till vad de utåt säger de inte ska göra. Välja en som är politiskt.
Citera
2025-12-29, 12:34
Medlem
Ännu en flykting på SVT
Citera
2025-12-29, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Detta är onekligen intressant då opartiska SVT ska anställa programledare, man anar hur opartiska dem äro.
Denne har alltså uttalat sig i grova ordalag och skall aldrig mer få vara nära en mikrofon varken i rutan eller en radio. Fruktansvärd människa är valet, det bästa opartiska SVT kan hitta i hela Sverige.

Hemskt är bara förordet.

Kommer bojkotta hela mello, vet fler som gör likadant.

Det är valår då gör opartiska SVT detta. SD kommer vinna flera röster nu. Opartiska SVT kommer få än mindre pengar.

Kommer bojkotta ( mello ) svenska delen men Eurovision kommer jag titta på och för
4 året i rad lägga alla mina röster på Israel som en solidaritetshandling.
Citera
2025-12-29, 12:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Hoppas Israel vinner
Det gör jag också. Skulle helt ta död på tävlingen vilket ledningen förtjänar efter sättet de blundat för Israels folkmord bara för att ett israeliskt företag är huvudsponsor. Sen kan Israel och de närmast sörjande ha en egen tävling framtida år ungefär som Ryssland har.
Citera
2025-12-29, 12:42
Medlem
dwgs avatar
Är väl upp mot 8år sedan jag tittade/lyssnade på SVT/P1-4

Vad dom gör drabbar inte mig, men hoppas många många fler hoppar på deras program.

Är inget jag saknar i mitt liv
Citera
2025-12-29, 12:49
Avstängd
otellos avatar
Det var väl hon som kastade ut en person som pratade om sexhandel? Sjukt oproffsigt.
Citera
2025-12-29, 12:49
Medlem
Ännu en flykting på SVT
Citera
2025-12-29, 12:53
Medlem
Zaedrewss avatar
100% har ju en intressant teori. Från källor i SVT... Man valde Gina som en kompromiss. Mot de falangar i huset som ville att SVT helt skulle bojkotta ESC om Israel fick vara med. För att glädja denna falang så valde man Gina som värd...
Citera
2025-12-29, 12:53
Medlem
Att Dirawi är kompetent och erfaren nog att leda mello är ju helt klart.

Men fel just detta år när kontroversen handlar om Palestina/ Israel konflikten.

Lika illa att anlita Gina Dirawi, Erik Saade eller Laila Bagge som att sätta
Micael Bindefeld, Aaron Flam eller Magnus Uggla på samma position.

Inte bra !

Man jag kan höra hur snacket gått på SVT VPK möte efter att flera länder väljer att bojkotta.
Det är upprört, hårda ord, anklagelser om svek, dålig arbetsmiljö.
Man kompromissar på vanligt svensk maner: Man låter en Palestinier leda galan.
Ojojoj vad mycket Palestinaflaggor det kommer vara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in