Jag var en av dem som var förbannade när hon fick vara julvärd, av många skäl. Det viktigaste är att Julen är en i första hand kristen högtid (jag skrev I FÖRSTA HAND, jag VET att det även innefattar jultomte, halmbockar, julskinka och för vissa fortfarande Kalle Anka OCKSÅ). Då kan man inte ha en muslim som programledare för det allra heligaste s.a.s. - jämför med om en kristen eller jude skulle leda Ramadanfirandet i saudisk TV: det skulle aldrig hända. Bara vi är så himla mesiga, vi säljer ut vår egen religion och kultur.
Och även andra skäl var hon fel val: hon var en ung, flamsig tjej då och kunde inte på något sätt ge den trygghet och stabilitet som särskilt äldre människor som är ensamma på julafton behöver. Hon valde också att bjuda in gäster, och det är jättefel - julvärden ska "umgås" med TV-tittarna och inte med någon annan, hon ska tala till tittarna och inte till någon annan... Och slutligen så hade hon tjatat sig till det hos dåvarande Radiohuschefen. Det är inte OK, sådant ska inte belönas. Julvärdsuppdraget ska komma som en överraskning för den som utses, och han eller hon ska ta emot det på ett ödmjukt sätt. Gina var fel hela hon.
Så, efter ovanstående sågning av Gina

, så kan jag säga att jag inte bryr mig om vem som leder Melodifestiskvalet, eftersom det bara är en underklass som tittar på det. Det är alltså helt ointressant. Men OM den här konflikten finns, mellan att Gina är från Palestina och att Israel ska vara med och tävla... så håller jag på Gina! Det är Israel som är skurken i DET dramat, det är de som inte borde få vara med i så fall.