Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-29, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag försökte faktiskt glömma dna och fingeravtryck.

Kanske du bör vara lite ödmjukare, det visade sig att NFC snabbt fick träff och det handlar antagligen inte om övervakningskameror.

Jag var själv övertygad om att NFC inte kunde leverera så snabbt!
Skönt att veta att det faktiskt går att få fram svar så snabbt med matchning av DNA.
Och som tur var fanns han i registret.
Snyggt, riktigt snyggt polisarbete!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Hur kan du vara så säker på detta?

Eftersom grova våldsbrott som styckmord bara handlar om socioekonomiska faktorer så kan det mycket väl vara så att Vilmas känsla av att hon varit en kvinna under hennes uppväxt påverkat henne negativt. Ingen i hennes familj har stöttat henne så frustrationen har ständigt nått nya nivåer.

Handlar grova våldsbrott enbart om socioekonomiska faktorer? Du måste ju vara riktigt jävla vilsen i tanken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
I Facebookgruppen Speedball Sverige finns det en hel del inlägg och bilder av och på V*ilma om man söker på namnet. Lite märkliga poser och adamsäpplet på halsen avslöjar ganska tydligt att det är en man. Jag såg inte likheterna lika mycket tidigare och det är bäst att inte peka ut oskyldiga. Men det verkar som att detta ändå kan vara rätt person.

Sjukt att tänka sig att det döljer sig en styckmördarpedofil bakom den där fasaden, verkar helt normal och trevlig i alla kommentarer och glad på alla bilder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Denna snubben kommer vi aldrig få ordning på.

Någon förslog kemisk medel, kastrering.

Det bästa är att skära av en viss kroppsdel så är problemet löst.

Hoppas du menar huvudet ? För ballen blir han nog bara glad över att bli av med eftersom horungen tror han är tjej. Äckliga inavelshelvete. Önskar att han brinner i helvetet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sagalinnea
För att folk förstår att Robin troligtvis bytt identitet av andra skäl än just det att han känt sig som kvinna…

https://dumpen.se/2021/07/24/varfor-blev-ekeropedofilen-sekretesskyddad/
Och varför länka till den gamla artikeln om du vill att någon ska förstå dig?

Att Robin vill sudda bort sina gamla synder ur alla tänkbara register fattar väl vem som helst. Liksom att han inte vill att folk ska fatta vem han är då han söker jobb eller flyttar in någonstans. Som ett led i detta byter han liksom väldigt många andra grova brottslingar namn. Han går dessutom ett steg längre och lyckas få skyddade personuppgifter vilket gör det svårt för de flesta, att spåra upp saker som det nya namnet, bostadsadress och arbetsplats.

Att han 2-3 år senare dessutom verkar ha bytt juridiskt kön behöver därför inte alls ha med något annat än att han "känt sig som kvinna". Givetvis kan det också bero på att han räknar med att åka fast och då vill hamna på ett kvinnofängelse. Eller så kan det bero på något som inte har med något av dessa saker att göra, typ att han bara är en irrationell galning. Om allt detta tror jag inte att vi kan göra annat än gissa fram till dess att han kanske ger någon intervju om tio år och då framstår som mindre galen än han verkar vara idag. Och det faktum att han fick skyddad identitet för flera år sedan ser inte jag som en ledtråd till att han nu tydligen kallar sig Vilma och har ändrat personnummer.
Citera
2025-12-29, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreaTurnsRed
https://www.facebook.com/share/p/1Ac58dPbZE/

Verkar ju som GM även bott ett tag i Norge. Undrar om det finns ouppklarade brott som liknar dessa som GM begått. Kan ju även ha använts sig av paintball grejen för att åka runt i olika orter. Finns nog en del att granska här.
Nej enligt tidigare inlägg i den gruppen verkar han ha uppehållit sig runt samma trakt oftast men har åkt runt på olika event. Han pratar om var man kan övernatta i Mellerud till exempel.
Citera
Medlem
Angående ifall domar etc följer med vid ett juridiskt könsbyte. Vet ej, men jag vet att när en person byter kön juridiskt så får de nytt personnummer vilket gör att de ”tappar” all sin tidigare info om sig själva. Man måste ansöka om nytt bankkort, man har inte tillgång till sina journaler som tillhör det gamla personnumret längre i 1177, man måste göra nytt ID, Swish, BankID , ja allt. Det är som att man blir lika nollställd som en nyfödd. Så vore inte konstigt om samma sak händer med domar och liknande
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Contragulations
Nej det skrev jag inte.

Skicka din källa på att GM har bytt låset? Det är okej att ha fel men fortsätt inte diskutera saken när du är överbevisad och helt jävla lost.
Av allt att döma bytte han ut låset till fastigheten.
HAN = GM.
K.O nu får du ge dig. Börjar bli patetiskt att du har fel men ändå käftar emot din jävla pajas
Citera
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Försök sätta er in i kontexten till ett svar innan ni börjar böla sönder ögonen.... Hatar faan flashbacks nya generation av inavlade missfoster
Förklara gärna då kontexten, bäste snorvalp. Jag är då rakt ingen "ny generation" här på forumet. Jag hade sannolikt kunnat vara din pappa åldersmässigt och har hängt här sedan du gick i blöjor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Ja han är ju inte dum eller efterbliven. Han förstod att han bara skulle lyckas med detta om hon var ensam vid överfallet. Han försökte göra sig av med kroppen. Han vill med könsbyte försöka åstadkomma att få ett mildare straff.

Ok, så sjuk för dig innebär i princip intellektuell funktionsnedsättning. Då förstår jag varför vi pratar ”förbi” varandra. Sjuk för mig kan tex. betyda psykisk ohälsa, trots högt intellekt. (Psykisk ohälsa är heller inte samma som psykisk störning i lagens mening, som är psykos/mani.)
Citera
2025-12-29, 13:39
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonfrillan
Ovanligt med kvinnliga styckmördare men plötsligt händer det
Finns ett par som gjort det tidigare, Jonna Henningson och Maria Kisch. En var tionde år ungefär.
Citera
2025-12-29, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertines
Dessa obegåvade teorier om att mannen skulle erbjudit kvinnan skjuts eller att de ”träffats på Tinder” återkommer gång på gång i tråden. Vi talar alltså om en fullständigt misslyckad vitt slödder-människa i relation till en fullständigt normal, utbildad ung kvinna. Det är totalt osannolikt att en ung kvinna som den nu mördade skulle fördjupa sig med någon av hans typ.

Lägg därtill fynden av hammare och buntband vid stationen så borde det för alla vara uppenbart att kvinnan blivit attackerad och - död eller levande - bortförd, inget annat.

Tack. Folk är så angelägna att skuldbelägga offret att det är obehagligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in