2025-12-29, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argjavelskold
Det har inte kämpats ett jävla skit.

Sorry har läst från början.
Du har varit vän med mg och varit där mycket efter vad jag förstått. Och ändå, ideligen klankar du ner på mamman.
Att hon är narcissistisk, skiter I sina barn osv, osv.
Lägger upp trådar med den ena kritikenefter den sndra mot mamman.

Car du möjligtvis en av alla de som tyckte det var kul att hänga där när det bjöds frikostigt på än det ena efter det andra?
Eller du kanske inte "fick vara med"?

Anledningen till att jag reagerar är faktiskt det hat du nu vänder mot mamman.
Om du såg allt det här, hur stöttade du din kompis? Frågade? Fanns där? Och så vidare
Blir ärligt talat nyfiken till det hat du nu uppvisar mot en familj som du uppenbarligen kände.
Citera
2025-12-29, 12:52
Medlem
Route67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theesea
Du har varit vän med mg och varit där mycket efter vad jag förstått. Och ändå, ideligen klankar du ner på mamman.

Car du möjligtvis en av alla de som tyckte det var kul att hänga där när det bjöds frikostigt på än det ena efter det andra?

Om du såg allt det här, hur stöttade du din kompis? Frågade? Fanns där? Och så vidare
Blir ärligt talat nyfiken till det hat du nu uppvisar mot en familj som du uppenbarligen kände.
Han umgicks med den äldre brodern.
Han klankar inte. Han säger vad han såg.

Vad tillför du tråden förutom insikt i hur vanligt förekommande bristande läsförståelse egentligen är?
Citera
2025-12-29, 12:56
Medlem
b00b00s avatar
Det som framkommit hittills är att mannen ringde på och släpptes in i fastigheten vid 8:30-tiden på torsdagsmorgonen den 25 december. En kvinna och hennes tonårsdotter befann sig då i bostaden. I anslutning till detta blev kvinnan utsatt för omfattande våld. Därefter blev även dottern utsatt för visst våld och hon hindrades från att lämna bostaden under några timmar.

Strax innan klockan 12 kom ytterligare en tonårsdotter hem till bostaden. Hon blev då utsatt för omfattande våld.

Polisen larmades och kom till adressen strax efter klockan 12. I samband med att misstänkt gärningsman skulle gripas så uppstod en situation och polisen sköt verkanseld. Mannen avled på plats.

Kvinnan avled av sina skador och de två tonåringarna fördes till sjukhus. En av dem har fått lämna sjukhuset. Den andra får fortsatt vård, hon har allvarliga skador.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2025/december/25/25-december-11.56-morddrap-boden/
Citera
2025-12-29, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Det som framkommit hittills är att mannen ringde på och släpptes in i fastigheten vid 8:30-tiden på torsdagsmorgonen den 25 december. En kvinna och hennes tonårsdotter befann sig då i bostaden. I anslutning till detta blev kvinnan utsatt för omfattande våld. Därefter blev även dottern utsatt för visst våld och hon hindrades från att lämna bostaden under några timmar.

Strax innan klockan 12 kom ytterligare en tonårsdotter hem till bostaden. Hon blev då utsatt för omfattande våld.

Polisen larmades och kom till adressen strax efter klockan 12. I samband med att misstänkt gärningsman skulle gripas så uppstod en situation och polisen sköt verkanseld. Mannen avled på plats.

Kvinnan avled av sina skador och de två tonåringarna fördes till sjukhus. En av dem har fått lämna sjukhuset. Den andra får fortsatt vård, hon har allvarliga skador.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2025/december/25/25-december-11.56-morddrap-boden/

"P-O Andersson, kriminalkommissarie vid polisen i Luleå, svarar på mediefrågor i dag måndag 29 december mellan kl 13:30-14:30"

verkar som om han var ute efter den yngre dottern?
Senast redigerad av klinkerhofen 2025-12-29 kl. 13:19.
Citera
2025-12-29, 13:06
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Tydligen så hade GM huggit sig själv med en kniv i halsen. Han ville inte leva. Han hamnade hos psykiatrin men de skrev ut honom igen.
Citera
2025-12-29, 13:08
Medlem
13 år till och med...

Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Hennes juridiska ansvar och möjlighet att ta del av sonens sjukjournaler upphörde samma dag som sonen fyllde 18. Du hade i princip samma möjligheter att ingripa juridiskt som morsan, ändå gjorde du ingenting.
Citera
2025-12-29, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argjavelskold
Det har inte kämpats ett jävla skit.

Undrar om mamman tyckte det var nog så bra för henne själv och sonen att komma till Sverige och sedan överlät uppfostran till skolsystemet?

Har aldrig själv varit i Colombia men kan tänka mig att vi har mycket mer resurser för barn och ungdomar i detta land med fritids-, ungdomsgårdar, kommunala musikskolan, sport och andra aktiviteter som inte kostar något eller ytterst litet.
Citera
2025-12-29, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Another-Name
Om inte döttrarna ligger nedsövda och opereras pga sina skador eller liknande. Det är många här som borde koppla in sina hjärnor.
Rätt så
Citera
2025-12-29, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theesea

Du har missförstått mig. Jag har skrivit att jag tycker mamman samt familjen är ett offer i detta också. Jag har inte känt mg utan mg storebror. Jag delar min uppfattning om hur familjen var men oavsett vad hon gjort eller inte som föräldrar så är hon inte skyldig för hans handlingar och det. Har jag aldrig påstått. Om du har läst så vet du också att min relation till familjen inte var nära utan en bekantskap under skolåren.
Citera
2025-12-29, 13:37
Medlem
GM var ju diagnosticerad med OCD och bipolaritet. Han funkade när han åt medicin, men han slutade ta dessa. Så man får väl anta att det var en psykos som gjorde att han gjorde det han gjorde…
Citera
2025-12-29, 13:39
Medlem
---
Senast redigerad av Detdundrar 2025-12-29 kl. 13:43.
Citera
2025-12-29, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicky75
Det jag hör när mamman berättar är att sonen skulle kunna ha haft autism. Med psykisk ohälsa till följd av detta och kanske även någon ytterligare diagnos, då samsjuklighet vid NPF är vanligt. Detta kan vara komplicerade tillstånd som inte bara går att ”uppfostra bort”.

Enligt mamman hade han fått diagoserna Bi-poläritet och OCD i senare ålder då hans symtom hade blivit märkbara. Om man har autism brukar det märkas tidigare i livet.

OCD kan vara en förklaring till att mamman var rädd för honom då patienter med OCD kan ha våldsamma och aggressiva tankar om att skada sig själv eller andra.

Men han kan ju för den delen även ha haft autism utan att mamman/styvfadern såg det eller inte gjorde något åt det. Han kan ju också ha haft ADHD, då han verkade ha haft det struligt med skolan.

Han slutade ju med sin medicin pga biverkningar. Man tycker att det skulle finnas fler typer av mediciner att prova om en inte fungerar. Det måste ju vården kunna se.

Så samsjukliget rörde det sig säkert om. Ja, knepigt tillstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in