2025-12-29, 00:08
Medlem
Gina Diravi har sedan länge varit islamälskare och palestinaaktivist. Hennes stöd för hamas har varit välkänt, och judehatet följer i hennes spår... Hon är en öppen kritiker av Israel, och påstår att hon är av palestinskt ursprung, trots att palestina aldrig existerat som land.
Är verkligen Dirawi den bästa personen just att leda mello detta år, när evenemanget har blivit starkt politiskt färgat, och när judehatet visas öppet på gatorna, och antisemitismen får verka ostörd?
Glömmer verkligen SVT så lätt sitt ansvar att vara oberoende och opolitiskt, att de installerar en mycket kontroversiell person för mello, som kommer att ses av miljoner svenskar?
Är det vänstermaffian på SVT som vill bekräfta antisemitismen genom sitt politiska ställningstagande... då har de redan glömt vad judehatet ledde till i Tyskland på 30-talet...

https://www.expressen.se/noje/melodifestivalen/gina-dirawi-darfor-star-jag-for-att-leda-melodifestivalen-som-palestinier/

"Gina Dirawi har flera gånger under sina år i rampljuset uppmärksammats för sin kritik mot Israel. Hon har bland annat jämfört Israels regering med Hitler, vilket hon senare bad om ursäkt för. "

Vad är hon själv, med sitt judehat...??
Citera
2025-12-29, 00:24
Medlem
Onanikrems avatar
Skiter fullständigt i det! Skiter i melodifestivalen Då står jag med Israel mot terroristerna. Är hon musslan de hade som julvärld att tända ljuset något år? Så otippat av SVT?
Citera
2025-12-29, 00:24
Medlem
grey.eagles avatar
Detta är onekligen intressant då opartiska SVT ska anställa programledare, man anar hur opartiska dem äro.
Denne har alltså uttalat sig i grova ordalag och skall aldrig mer få vara nära en mikrofon varken i rutan eller en radio. Fruktansvärd människa är valet, det bästa opartiska SVT kan hitta i hela Sverige.

Hemskt är bara förordet.

Kommer bojkotta hela mello, vet fler som gör likadant.

Det är valår då gör opartiska SVT detta. SD kommer vinna flera röster nu. Opartiska SVT kommer få än mindre pengar.
Citera
2025-12-29, 00:35
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Ändå ett bra trollande av SVT. Svenska medelklassfamiljerna kommer att bajsa av ilska hemma i vita soffan i radhuset.

Det är givetvis därför detta sker. SVT vill jävlas lite med den oönskade delen av tittarskaran. For teh lulz. Jag applåderar det, sånt här är jätteroligt.
Tog väl bättre mot folkhemmet om hon var musslan de lät tända ljuset på julafton? Minns inte om det var hon, men de har haft en mussla något år. Julafton firar de flesta, även jag. Mello, not so muche
Citera
2025-12-29, 01:15
Medlem
kalkryggars avatar
Intressant att hon redan lycktas börja sprida judehat i och med att hon fått rollen. Skiten har ju inte ens börjat. När börjar det förresten? Är det under våren eller hösten detta spektakel är?

Citat:
Ändå ett bra trollande av SVT. Svenska medelklassfamiljerna kommer att bajsa av ilska hemma i vita soffan i radhuset.

Det är givetvis därför detta sker. SVT vill jävlas lite med den oönskade delen av tittarskaran. For teh lulz. Jag applåderar det, sånt här är jätteroligt.

De kanske till och med skulle låta henne sjunga en mellanakt under "palestinsk" flagg. Lite som om det var ett bidrag för "Palestina". Skulle inte förvåna mig ett dugg om SVT gjorde något sånt.
Citera
2025-12-29, 01:17
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Jo, det var hon. Julen 2015. Folk blev vansinniga och kastade grötskålen på TVn. Det var jätteroligt.

Var det så längesen? Jisses vad tiden går fort. Gjorde hon inte det ganska bra också har jag för mig.
Citera
2025-12-29, 01:43
Medlem
laughingducks avatar
3de gången gillt då
Så inget nytt under solen
Citera
2025-12-29, 01:48
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Jo, vad jag minns var hon en bra julvärd. Inget uppseendeväckande. Hon gjorde sin grej, tände ljus och presenterade Kalle Anka. Därför var folkhemsreaktionen så rolig. Såhär lät det i Flashbacktråden:

(FB) SVTs julvärd 2015 - Gina Dirawi

Håll med om att den explicita julilskan är rolig. ”Köttig semitnäsa. På julafton!!!”

Jösses.. det var ord å inga visor minsann.

Men generellt sett så är hon väl uppskattad av det svenska folket och på Mello-tramset så är det väl det mest naiva av det svenska folket som deltar och ser så där borde hon väl passa perfekt som programledare. Gör hon inte det ganska bra också? Jag ser ju inte på mello-tramset men minns att en kvinna jag känner som har några döttrar gillade henne.
Citera
2025-12-29, 01:56
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jösses.. det var ord å inga visor minsann.

Men generellt sett så är hon väl uppskattad av det svenska folket och på Mello-tramset så är det väl det mest naiva av det svenska folket som deltar och ser så där borde hon väl passa perfekt som programledare. Gör hon inte det ganska bra också? Jag ser ju inte på mello-tramset men minns att en kvinna jag känner som har några döttrar gillade henne.
Jag tittar inte heller på Mellon men jag har inte heller upplevt att hon på något vis skulle vara oprofessionell eller gapa och skrika personliga narrativ när hon får uppdrag. Det finns ju andra som är betydligt värre där. Anna Hedenmo är en. Carina Bergfeldt en annan. Där ser man hatet glöda i ögonen när de tvingas rapportera om något de ogillar. Jag har faktiskt inget emot Gina som TV-figur. Hon gör vad hon ska hyfsat strömlinjeformat.
Citera
2025-12-29, 02:45
Medlem
jtds avatar
Pride och Palestina, ptja det klingar ju bra för hjärndöda. Som gruppen Gays4Gaza. Älska den som vill dig mörda. Varför inte.
Citera
2025-12-29, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
... Är hon musslan de hade som julvärld att tända ljuset något år?
Hon har uppgett att hon är sekulär muslim.
Citera
2025-12-29, 02:56
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Hon har uppgett att hon är sekulär muslim.
Inte för jag bryr mig, men är inte sekulär muslim haram? = värre än att vara kristen.
För mig får hon leda melodifestivalen bäst hon vill, jag kommer titta lika lite som jag gjort senaste 50 åren eller så. Stör mig inte det minsta att en sekulär muslim leder gayfestivalen haha. Lev å må!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in