Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 12:09
Medlem
Skywipers avatar
För den som är hjärntvättad av MSM rekommenderas följande intervju med Glenn Diesen. Inte för att jag hyser några större förhoppningar om att dessa personer skulle sluta gapa om Putin-lover, Ryzzjävel etc etc i all oändlighet - vilket är ganska banalt och bekräftar frånvaron av egen tankeförmåga.

https://www.youtube.com/watch?v=cxkngk6NwXU
Citera
2025-12-29, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skywiper
För den som är hjärntvättad av MSM rekommenderas följande intervju med Glenn Diesen. Inte för att jag hyser några större förhoppningar om att dessa personer skulle sluta gapa om Putin-lover, Ryzzjävel etc etc i all oändlighet - vilket är ganska banalt och bekräftar frånvaron av egen tankeförmåga.

https://www.youtube.com/watch?v=cxkngk6NwXU

Fin propagandavideo du hittat, ryssjävel. Den är ganska banal och bekräftar frånvaron av egen tankeförmåga.
Citera
2025-12-29, 12:18
Medlem
Snapcounts avatar
Efter att ha tänkt på det hela efter gårdagens möte,..så tror jag inget har förrändrats och kriget fortsätter som vanligt.

T.o.m Trump medger att detta kan ske :

"Om allt går riktigt bra, kanske om några veckor. Och om det blir värre, längre. Och om det går riktigt dåligt, så kommer det inte att hända."

https://www.welt.de/politik/ausland/article69521718f6fc544dba9b60ea/ukraine-krieg-cdu-politiker-warum-trump-gegenueber-putin-so-enorme-beisshemmungen-hat-bleibt-ein-gro sses-raetsel-liveticker.html

Kamelerna är för stora för Ukraina att svälja. Samt att i sak är inte Putin intresserad av en fred. Inte med ett självständigt Ukraina som har ännu mer bråttom att komma in i väst`s sfär.

Men Ukraina behöver göra allt detta, utan att riskera Trump`s vrede.
Senast redigerad av Snapcount 2025-12-29 kl. 12:30.
Citera
2025-12-29, 12:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Efter att ha tänkt på det hela efter gårdagens möte,..så tror jag inget har förrändrats och kriget fortsätter som vanligt.

T.o.m Trump medger att detta kan ske :

"Om allt går riktigt bra, kanske om några veckor. Och om det blir värre, längre. Och om det går riktigt dåligt, så kommer det inte att hända."

https://www.welt.de/politik/ausland/article69521718f6fc544dba9b60ea/ukraine-krieg-cdu-politiker-warum-trump-gegenueber-putin-so-enorme-beisshemmungen-hat-bleibt-ein-gro sses-raetsel-liveticker.html

Kamelrna är för stora för Ukraina att svälja. Samt att i sak är inte Putin intresserad av en fred. Inte med ett självständigt Ukraina som har ännu mer bråttom att komma in i väst`s sfär.

Men Ukraina behöver göra allt detta, utan att riskera Trump`s vrede.
Den riktiga frågan är väl när EU eller NATO ska skicka in trupper till Ukraina. Görs inte det finns det en risk att Ryssland tar hela Ukraina förr eller senare.
Citera
2025-12-29, 12:34
Medlem
Citat:
Att du använder mina formuleringar i dina svar och samtidigt inte har något eget att komma med, eller bemöta fakta i videon som länkades, bekräftar frånvaron av egen hjärna. Du tittar på SVT och surfar på Aftonbladet eller hur

Nej, vännen. Jag läser Expressen, SvD och the Guardian. Vad läser du?

Vilka "fakta" i videon syftar du på? Mig veterligen beskrivs enbart obestyrkta uppgifter i din ryss-video.
Citera
2025-12-29, 12:40
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbledwarf
Den riktiga frågan är väl när EU eller NATO ska skicka in trupper till Ukraina. Görs inte det finns det en risk att Ryssland tar hela Ukraina förr eller senare.

Ja, och det betyder nog också att trupperna från Eu/Nato placeras i framskjutna positioner. Inte närmare Polens gräns dvs.., och i ett tillräckligt stort antal för att ha en framtida avskräckande effekt.

..och just det med framskjutna posistioner...har nog Putin svårt med. Så..då tror jag också att han ger "tummen ner" till avtalet, för han är ju övertygad om att han vinner. Sk-t i vad sluträkningen blir..

Förefaller mer som att alltihopa är bara Trump`s luftslott/önskedrömmar misstänker jag..
(för att blidka sin "bästa kompis" Putin)
Citera
2025-12-29, 12:45
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbledwarf

Ryssland kommer ta hela Ukraina även om NATO eller EU skickar trupper in i Ukraina. Europa har ingen militär värd namnet.
Citera
2025-12-29, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Ryssland kommer ta hela Ukraina även om NATO eller EU skickar trupper in i Ukraina. Europa har ingen militär värd namnet.

Det krävs bevisligen inte så mycket för att hålla emot dåligt utrustade ryssar. Och Europas folk och militär är bättre på allt
Citera
2025-12-29, 12:48
Medlem
platyzmas avatar
Stämmer det att Ukraina prickade andra Samara-raffet eller är det samma dom gått på innan?
Citera
2025-12-29, 12:53
Medlem
Citat:
Som sagt, det bekräftar bara att det (ibland) är hopplöst att övertyga någon utan egen hjärna eller tankeförmåga. Lycka till och jag hoppas att du tog din booster också

Besvara frågan istället för att tramsa, ryssapa.

Vilka fakta i videon syftar du på? Hur styrks motsvarande "fakta"?
Citera
2025-12-29, 12:54
Avslutad
Citat:
Det stämmer ju inte alls. Stormakten Ryssland har de facto problem i Ukraina. Det skulle räcka med att endast Polen skickade in militären så skulle Putin bajsa på sig.
Citera
2025-12-29, 12:58
Medlem
Citat:

Om vi, för diskussionens skull, antar att ryssland (i.e. den psykotiske dvärgen i kreml) lyckas betvinga HELA Ukraina militärt inom överskådlig tid, vad skall hen göra då? Skall en fsb agent kommenderas att stå bakom varje överlevande Ukrainare med en pistol för all framtid?

Hur går det egentligen med putains tre-dagars "defensiva fredsbevarande försvars-invasion" av Ukraina (a.k.a. "militär specialoperation" som nu är inne på sitt fjärde år)? ryssland har "fått" LÄNGRE gräns mot putains nemesis, försvarsalliansen Nato. FLER länder har sökt, och fått, medlemskap i försvarsalliansen Nato. Den civiliserade världen är enad mot den psykotiske dvärgen i kreml... "Success"?

Hundratusentals människor har de facto mördats (och hundratusentals ryssar dödats) som en direkt följd av putains fäbless för att att invadera, ockupera, annektera och föra imperialistiska anfallskrig mot fredliga grannländer, eller hur? Hen "kvalificerar" sig som en av historiens värsta massmördare, eller hur? Och allt för att hen skall tillfredsställa sina perversa ambitioner, och uppnå sin "vision" om att "återupprätta" den ondskans imperium hen är en produkt av. Du vet väl att hen anser att sovjetunionens oundvikliga sammanbrott var tjugonde århundradets största geopolitiska katastrof? Varför understödjer du en massmördare tillika psykopat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in