2025-12-29, 12:38
Medlem
why123s avatar
Ska bli kul att se hur snabbt Alvar kan staka 10 km? Kanske riktigt bra, vilka lopp på OS kommer gå i klassiskt?

Nu kom jag på det, sprinten! Hur är Jonna i klassisk sprint?
Citera
2025-12-29, 12:41
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Norge, Norge, Norge, Finland.

Sverige...
Citera
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Man kan undra vad Poromaa håller på med med, sjukt ojämn och ofta usel innan nyår.

Han tänker förhoppningsvis leva upp till epitetet "mästerskapsåkare" igen, men världscupen verkar vara ett beigt blaha för honom. Lite märkligt.
Citera
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ska bli kul att se hur snabbt Alvar kan staka 10 km? Kanske riktigt bra, vilka lopp på OS kommer gå i klassiskt?

Inte lika bra som i skejt, hon kan inte hoppskejta i klassiskt.

Jonna har dock 2 raka VM-gud i klassisk sprint, så kan hon skaka av sig grobianen inför upploppet kan det gå vägen även denna gång.
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:

Ja jag hade velat se stakning idag. Är inte intresserad av att se pojken diagonala i tävling.
Citera
Medlem
HungalaBungalas avatar
Citat:

Visade sig vara katastrof, av allt att döma kommer han i OS inte ha något att göra på något annat lopp (stafetten exkluderad) än den klassiska sprinten.
Citera
2025-12-29, 12:49
Medlem
Tråkigt med Poromaa som är under isen. Kul med Anger ändå!
Citera
2025-12-29, 12:50
Medlem
Haha Grahn köttar ner Chappaz på upploppet

Edit: Den glade bagaren*
Citera
2025-12-29, 12:51
Medlem
Imponerande av Stenshagen att vinna! Bra åkt av Anger och Gisselman. Jag hade hoppats att Poromaa och Myhlback slulle åka lite snabbare...
Citera
2025-12-29, 12:52
Medlem
SPORTNERD888s avatar
Nevermind Anger gör ett grymt avvägt lopp!
Truls bra!
Poromaa lååångt ifrån bra hinner han hitta form till OS(det ligger TYDLIGT tidigare än VM) Jag är åtminstone orolig.
Berglund vad är det för usel avslutning inte likt honom han ska göra som Anger normalt sett.
Ekberg är nog tyvärr inte bättre på klassiskt touren passar honom uselt.
RESTEN givetvis klappkassa.
Citera
2025-12-29, 12:53
Medlem
why123s avatar
Tack för svar! Nej, det med diagonalen behärskar inte Alvar än. Men får de inte använda det i långlopp?
Nej, att Jonna inte får hoppskejta (det är ju gsnska mycket genom det hon vinner tävlingar) är lite oroligt. Men har hon redan vunnit två ggr så känns det betryggande.
Men Skistad verkar ha laddat inför OS. Blev häpen när jag såg henne igår... Det finns väl ingen möjlighet att hon tänker köra alla sträckorna?
Citera
2025-12-29, 12:58
Medlem
HungalaBungalas avatar
Strömstedt är verkligen så borta för att vara expert. Sitter och jämför Grahn mot Chanavat när de tidigare under tävlingen konstaterat att den senare låg SIST. Det krävs mer eller mindre att Chanavat aktivt försöker komma sist för att det skall ske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in