Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad polisen gått ut med är väl att åtminstone en av de gripna är tidigare känd av polisen. Den polis som svarade på frågan sa också att han var osäker på den andra personen.

Verkar som att Polisen ofta använder benämningen känd av oss sedan tidigare. Man får ju en uppfattning om att de har koll eller kännedom om personens historik så de inte ska framstå som helt okunniga eller som att det kom som en blixt från klar himmel.
Jag tror inte Polisen gynnas av dessa försök att låtsas som att man har koll på personen då alla undrar varför inget gjordes tidigare.
Polisen borde istället säga, vi har kännedom om denna person, men just då hade vi inte kontroll av personen pga xx eller xx isyället för att låtsas ha koll.

Detta förminskar förtroendet för hrla rättsväsendet.
Finns det fatliga personer därute bör de istället belysas och sändas åter med en problematik till riksdagen för åtgärd och lagstiftninh och större transparens istället för detta skyddande av tidigare dömda tex sexförbrytare som bosätter sig med ny identitet nära skolor.

Hade jag haft barn där hade jag hållit koll på fanskapet dagligen men det kräver transparens och inte fortsatt skydd av brottslingar. Advokatsamfundet är en av de verkligt kriminella i dessa fall.
Att syänga lexbase mfl tjänster var yttetligare ett steg i att skydda kriminella
Citera
2025-12-29, 11:35
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Skulle säga att det är rätt ovanligt att kräva utdrag ur belastningsregistret vid anställning.

Jag har kört lastbilar av olika slag.
Ingen arbetsgivare efterfrågade utdrag ur belastningsregistret.
Citera
2025-12-29, 11:35
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Undrar om han ändrat till Vilma för att slippa hamna på Kumla osv om han skulle åka fast .. men fattar nu inte varför folk kallar han Robin om hans riktiga juridiska namn är Vilma!?

Är även juridiska könet bytt till kvinna så blir det Hinseberg eller Ystad för henom.

Sålänge fängelselagen inte görs om att man blir placerad på anstalt utifrån kön vid födsel.

Jag tror däremot det blir ett ramaskri från vänsterhalvan på politikskalan om det ska fås igenom.
Citera
2025-12-29, 11:36
Medlem
Citat:
Såpass snabbt? Vad säger ens att det tog någon väldigt lång tid?

Hon dog och styckades väl inom 2 dagar ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Påstår du att Vilma inte är en kvinna? Hon ser sig som en kvinna. Polisen ville inte ens säga gärningsman på PK.

Jävla transfobiska kräk.

Men också troligt att ”Vilma”/Robin blivit Vilma för att hans ansikte/identititet och tidigare dom fanns ute på dumpen
https://dumpen.se/2021/07/24/1234/
Citera
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Skulle säga att det är rätt ovanligt att kräva utdrag ur belastningsregistret vid anställning.

Japp. Eftersom Lexbase finns så behöver arbetsgivare inte kräva utdrag från den ansökande.
Citera
2025-12-29, 11:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Fyfan .. tänk om de hade kunnat räddat henne om de agerat fortare?

”Polisens aktiva insats i Rönninge dröjde flera timmar efter att den försvunna 25-åriga kvinnans familj hade slagit larm. Patruller skickades först efter att hennes närstående själva hittat buntband och en hammare bredvid kvinnans hörlurar i närheten av Rönninge station”
https://omni.se/a/XMgeJm

Hur skulle det gå till om de inte vet vem som rövat bort henne eller vet var hon finns?

Aftonbladet

Citat:
Polisen satte span och följde efter den misstänkta under lördagsmorgonen i hopp om att det skulle leda dem till kvinnan.

Tio timmar senare greps den misstänkta i anslutning till den mördade kvinnan.

Polisen kunde iof konfronterat mgm1 direkt när de hittade honom, tror du att han skulle berättat var hon finns eller spela oförstående?
Citera
2025-12-29, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N1po
TACK VARE ARBETSGIVAREN HAR TRANSAT VARIT KAPABEL ATT FINANSIERA SIN BIL SOM HAN TRANSPORTERAT KROPPEN MED SAMT HAFT EKONOMISK MÖJLIGHET ATT HYRA ETT HUS/RUM I SÖDERTÄLJE DÄR MORDET HAR SKETT

Jaha, och?
Och hade han inte haft bilen hade han säkerligen gjort det utan en bil..
Vad i helvete pratar du om? Han blev påkommen, bilen hjälpte in..

Jävla idiot.
Citera
2025-12-29, 11:38
Medlem
Nationalromantiks avatar
Jag undrar hur länge han stått och lurpassat på potentiellt byte (där han nu stog).

Jag kan tänka mig att han gjort det i några dagar / veckor tills han slog till. Om inte annat för att scouta och hitta en passande plats.

Måste vara otäckt för er som brukar gå där att veta att han troligen stått och kikat på er som ett rovdjur.
Citera
Medlem
Zeta9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N1po
Ja. Registret nollställs ju inte pga könsbyte eller namnbyte.

Men uppdateras registret efter namnbyten?
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 23hallon
Vart finns det bild och vem är GM? Leif, Robin, Hampus?? Någon som har Instagram?

https://www.friatider.se/pedofildomd-transvestit-anhallen-styckmordet-i-ronninge
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butternutsquash
Men han definierar sig ju som kvinna och det tycker ju vänstern också att han är i juridisk mening i sådant fall. Därför bör personen benämnas som kvinna ifall man vill undvika hyckleri.

Jag är vänster och jag skulle aldrig i livet kalla honom för en kvinna eller säga henne, för de där är inte en transkvinna dedär är en instabil och störd man. Om han hade varit normal o vettig så hade han inte haft 42 tusen barnporr bilder/videor och han hade heller inte försökt kidnappa barn. Han är inte en kvinna punkt slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in