2025-12-29, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ja de där var också rätt kusligt för tänk om hon levde fortfarande när de satt utanför på span.. eller var de 100% säkra att hon var död då!? Eller trodde de kanske inte alls hon befann sig i huset.?

Om det fanns en chans att hon levde hade de gått in. Något i det här gjorde att de visste att hon bragts om livet tidigt. Min gissning är att hon dig av hammarslaget. Dog hon inte direkt så var hon medvetslös och dog av skadorna. Det här är en GM som får en kick av sina dåd och är slarvig så polisen visste.
Citera
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
De kunde ju sagt gärningshen? Det hade så att säga blivt en helgardering.

Eller använda det redan vedertagna begreppet "gärningsperson"
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
P*r *ndr**sson som antas vara MGM 2 är född i Chile

Finns det bild på honom ?
Citera
2025-12-29, 11:17
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Påstår du att Vilma inte är en kvinna? Hon ser sig som en kvinna. Polisen ville inte ens säga gärningsman på PK.

Jävla transfobiska kräk.
Kvinnor går inte igång på sexuella tt radikalt fantasier, på det sättet. Ganska ovanligt att kvinnor ändrar sitt liv, pga sexuellt drift. Däremot gör kvinnor alla möjliga konstiga saker för att vi söker TRYGGHET, ekonomisk, fysisk osv. Det är vår "drift".

(Ja! Du vet minsann ett fall med en kvinna som gjorde det..... Luuuuungt bro! Men det är väldigt ovanligt.)

Vilma var alltså ingen RIKTIG kvinna utan mentalsjuk med en önskan att radikalt ändra sin identitet. Kvinnor har inte radikala sexdrifter på det sättet. Ingenting var kvinnligt med Vilma.

Det är FARLIGT för kvinnor, och djupt obehagligt att det finns "fake kvinnor" som kan infiltrera kvinnliga sammanhang, där man inte är på sin vakt mot obehagliga män.

Som kristen vill jag också slå ett slag för att Gud skapade 2 kön. Han vet vad bägge könen behöver, för att må bra. Detta är inte exakt samms saker. Gud förbjuder att man falskeligen utger sig från att vara motsatta könet. Står i bibeln.

Vilmas död hade inte skett, om GM suttit inlåst på psyket eller fängelset.
Citera
2025-12-29, 11:17
Medlem
-GGs avatar
Citat:

Bild?
Citera
2025-12-29, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sensationsmile
Jag menar att den som skrev det jag delat år 2019 kunde förutse vad MGM nu genomfört.
Alltså va? Vad menar du nu ens??? Inlägget du delade skrevs idag för mindre än två timmar sedan. Vadå ”förutse vad MGM nu genomfört”? Vem har gjort det???

Med modifikation för att det kanske är jag som är trög och helt missar din poäng, men då får du vara mer specifik.
Citera
2025-12-29, 11:18
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1nio9fem
Inte? Han är blond på alla bilder jag sett?
Röd/lilahårig på Facebook.
Citera
2025-12-29, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TureVonGall
Nej, det finns inga ”krav på sådant” inom svensk polis. Detta är inte en amerikansk deckare.

Well, ja och nej. Det finns inget särskilt tidskrav, t.ex. 24 h som ska ha gått. Det stämmer.

Däremot så vare sig kan eller ens bör Polisen springa på alla alarm - särskilt inte från oroliga föräldrar eftersom det i ungdomen ofta händer att festkvällar inte blir helt som planerat.

Så det finns ju trösklar i Polisens riskbedömning: vuxen person som avviker från sitt mönster, sen natt, gick inte att nå, kom inte hem till föräldrarna är klassiska riskindikatorer i det här fallet till exempel.

Men exakt hur tidigt de indikatorerna var kända (och vad polisen fick in i första samtalet) vet vi väl inte exakt – och det är i praktiken det som styr hur snabbt insatsen eskalerar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taurus13
Det var min första tanke. Att mgm2 (45-åringen) är skäligen misstänkt får mig att tro att hans inblandning skett utan uppsåt. Han har, som du skriver, lånat ut sin bil eller så har mgm1 lurat honom att te.x. rapportera vilka som stiger av (typ att mgm ska ha lurat mgm2 att befinna sig vid stationen och casual frågat om nån snygg tjej hoppat av och att han är anhållen för att han har haft telefonkontakt med mgm1 strax innan brottet begicks) men det är en mycket långsökt teori. Den skulle fungera för att 45-åringen antagligen är lättmanipulerad och har nedsatt intellektuell förmåga (en slutsats jag drar utifrån att han bor med sina föräldrar och på samröret med mgm). MGM har på något sätt dragit nytta av 45-åringens bristande intellekt för att kunna genomföra brottet. Förra gången misslyckades han och jag tror inte att han varit brottsaktiv (mer än att han konsumerat te.x. barnporr och andra, i lagens mening, mildare brott) och absolut inte gjort sig skyldig till andra mord som det spekuleras om i tråden. Jag tror att han lagt all sin tid på att planera det här brottet, och jag tror också att hans skapande av V*lm* är en del av en större plan.
Jag tror att han fantiserat om och njutit av att planera och skapa alla förutsättningar för att kunna begå brottet och vetskapen om och därtill fantasierna om vad han ska göra har varit tillräckliga. Han har heller inte velat riskera sin chans genom att begå något impulsivt våldtäkts- eller våldsbrott.
Jag tror inte att mgm1 är korkad på det vis som det spekuleras om i tråden (för att han är så beräknande och är mycket målmedveten/driven) men mycket, mycket störd.
Jag tror däremot att han, om han inte blivit stoppad den här gången, hade upprepat det (men först efter en längre tid, när den här upplevelsen inte längre hade varit tillräcklig för hans fantasier).

Jag tror inte att mgm1 själv befunnit sig vid stationen utan att han hela tiden stått i bakhåll på den plats där överfallet skedde och att han efter sitt senaste försök har insett att han måste oskadliggöra offret direkt - därav hammaren. Ev har han haft något hjälpmedel för att veta precis när BO kommer och för att se till att hon säkert inte har sällskap (mgm2 på omedveten span, en kikare eller liknande) men mest troligt har han bara stått i bakhåll och väntat på att överraska henne med te.x. ett slag som hon inte ens såg komma.
Varför skulle han vilja ha ett offer som kan försvara sig i 1,5 mil i en bil där han dessutom (enligt min teori) sitter ensam i bilen och ska framföra fordonet? Om han inte använt hammaren så har han använt något annat. Jag tror också av den anledningen också att det inte varit möjligt för polisen att rädda BO.

Jag skulle bli mycket förvånad om mgm2 har känt till planen som mgm1 har haft. Han är en ensamagerande gärningsman - han vill inte dela med sig.

Vad tror du om mgm2? Andra tankar om händelseförloppet eller om mgm1 som person?

Han står som ägare på huset tillsammans med sina föräldrar.
Citera
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:

Adopterad, självfallet. Hans storasyster är född i Thailand.
Citera
Medlem
Dumdrygs avatar
Det är väl troligt att Vilma och den egyptiska transan hamnar på samma avdelning på Hinseberg?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Polisen gick ut med att den andra anhållna eventuellt är i brottsregistret. Kan dem ha träffats sen R*bin satt inne 2019?
Eller har dem träffats på nån sajt på internet med likasinnade sjuka människor som njuter av sadism osv. Något jag inte riktigt kan släppa är varför familjen till My gått ut med att gärningsmannen inte är okänd för My , utan att dem visste vilka varandra var?
Kan hon ha känt en av dem? Dem stannade till för att fråga henne om något , för att försöka få med henne frivilligt och när hon inte samarbetade blev det tumult där hon slets av sina hörlurar hon hade i öronen och där buntband och hammare tappades på platsen. Känns som någonting störde GMG vilket ledde till stress där han glömde viktiga bevismaterial. Och att GMG gasade ifrån platsen ganska fort .
Det står i en tråd att GMG även har äldre bröder , men får inte fram alla bröder så kan inte kolla ålder. Känns som antingen en bror som polisen gick ut med tidigt som även togs upp här tidigare i tråden , men som har suddats ut mer och mer eller var det någon annan som hyrde stuga hos M*ts. Kollar man på sörgårdens b&b så finns det plats för fler tillfälliga rum än 1. Borde gå att få fram mer om person nummer 2 , han heter P*er andr*asson ( *e) 45-46 år gammal. Han finns också enligt tråden på lexbase, oklart för vilket brott.
Hade velat veta hur dessa träffades och vilken koppling dessa hade med My.

Flera grejer här som jag reagerar på.

Vart har polisen gått ut med att MGM2 ”eventuellt” är med i brottsregister?

Vart/när har familjen gått ut med att BO och MGM inte är okända för varandra?

Har läst nästan allt som går och läsa och inget jag sett? Vad har jag missat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in