Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 11:10
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Aftonbladet har publicerat en blurrad bild på MGM. Den bilden, oblurrad, återfinns på LinkedIn för profilen Wilma Andersson, med kvinnliga attribut.

Visst har du många poänger med ditt resonemang. Men rent sakligt så tyder väldigt mycket på att MGM genomfört ett könsbyte. Kanske inte rent kirurgiskt, det har jag ingen aning om, men att hon åtminstone identifierar sig som kvinna.

Polisen ville dessutom undvika att säga gärningsman på PK. Det var då man började ana ett och annat.

Det var bra av polisen. Även om Vilma nyss har styckmördat en annan kvinna så måste man respektera att hon nu ser sig som en kvinna.
Citera
2025-12-29, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butternutsquash
Utan närmare efterforskning, stämmer det att GM är transa? I så fall undrar jag varför alla vänsterfolk hänvisar till att personen är en man. Återigen ett typ-exempel på att rättigheter/skyldigheter är kontextuellt.

Är du transa (transvestit) så är du ju man? Är du transsexuell och har ändrat juridiskt kön och ev (men det är väl inget måste) har genomgått könskorrigerande behandling så är du väl juridiskt kvinna. Transa är ett lite slarvigt begrepp men jag tror det står för transvestit? Då brukar man ju vilja klä sig i kvinnokläder osv ibland men inte för dens skull identifiera sig som
kvinna eller vilja byta kön.
Citera
2025-12-29, 11:11
Medlem
IMBILDENs avatar
[quote=Vicky75|93858360]
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Grevens sammanfattningar:
Uppdaterad: 29 december 2025

Är det någon som läst tidigare dom och som vet ifall det framkommer om R/V har autism? Tänker på det mycket specifika intresset hen har för döda kroppar m.m.

Vill förtydliga att jag inte tänker att autism gör dig till en mördare! Långt ifrån! Men låsningen/fixeringen och ev. svårigheter med att parera sig själv i förhållande till omvärlden kan göra att personen faller djupt in i sin ”egen” värld.

Likheterna kring fascinationen för nämligen mina tankar till ett avskyvärt mord i Upplands Väsby för 10 år sedan, där gmn hade autism och även han en massa riktigt otäcka saker nerladdat på sin dator.

Dessvärre har ju snart var och varannan unge numera fått den diagnosen, så nog en väldigt trubbig värdemätare rörande vem som utvecklar dessa intressen.
Citera
2025-12-29, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RachelMaddow
Man kan ju undra hur Robin och Per känner varandra? Det är ju 20 års skillnad på dom?

Polisen gick ut med att den andra anhållna eventuellt är i brottsregistret . Kan dem ha träffats sen R*bin satt inne 2019?
Eller har dem träffats på nån sajt på internet med likasinnade sjuka människor som njuter av sadism osv. Något jag inte riktigt kan släppa är varför familjen till My gått ut med att gärningsmannen inte är okänd för My , utan att dem visste vilka varandra var?
Kan hon ha känt en av dem? Dem stannade till för att fråga henne om något , för att försöka få med henne frivilligt och när hon inte samarbetade blev det tumult där hon slets av sina hörlurar hon hade i öronen och där buntband och hammare tappades på platsen. Känns som någonting störde GMG vilket ledde till stress där han glömde viktiga bevismaterial. Och att GMG gasade ifrån platsen ganska fort .
Det står i en tråd att GMG även har äldre bröder , men får inte fram alla bröder så kan inte kolla ålder. Känns som antingen en bror som polisen gick ut med tidigt som även togs upp här tidigare i tråden , men som har suddats ut mer och mer eller var det någon annan som hyrde stuga hos M*ts. Kollar man på sörgårdens b&b så finns det plats för fler tillfälliga rum än 1. Borde gå att få fram mer om person nummer 2 , han heter P*er andr*asson ( *e) 45-46 år gammal. Han finns också enligt tråden på lexbase, oklart för vilket brott.
Hade velat veta hur dessa träffades och vilken koppling dessa hade med My.
Citera
2025-12-29, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Har du missat hans tidigare googlingar och sparade bilder?

Var hittar man dem? Letar i tråden men har inte lyckats hitta det än.
Citera
2025-12-29, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Tvivlar på att det ändrade något för brottsoffret. Så lätt är det inte att misstas för kvinna, det går inte genom ett hårspänne. Att kunna skilja på män och kvinnor är en djupt rotat instinkt hos alla människor, man kan det redan som bebis. För kvinnor är det en överlevnadsinstinkt, och för den delen även för män.

Istället för att få högre förtroende för en man som låtsas vara kvinna än man skulle få för en man som inte låtsas ha en annan identitet, så blir effekten den rakt motsatta. Förtroendet blir automatiskt lägre för någon som begär att du ska acceptera en uppenbar lögn. Då blir man genast på sin vakt och undrar vad mer som döljs.

Absolut men som kvinna känner man sig mer lugn om det är en trans som kommer fram till en mitt i natten och frågar något, än om det är en man. Kvinnor tänker oftast att det är män som attackerar och dödar oss, och hittills har inte transpersoner som klär sig som kvinnor känts lika hotfullt för man inte tänker de har dessa sexuella begär efter andra kvinnor. Man tänker att de oftast föredrar män, vilket är anledningen till de klär sig som kvinnor. Förresten att han har bytt namn nyligen innebär inte att han är en kvinna, det framgår ingenstans att han skulle gjort ett könsbyte så förstår inte varför vissa skriver ”hon/henne”. Namnbytet är ju en sjuklig grej för att han antagligen varit riktigt fascinerad av Wilma-fallet, som någon förebild eller liknande. Styckmord är så extremt grovt, och i detta fall känns det som att han medvetet har gjort det för att han tänder på det, och inte bara i panik för att göra sig av med kroppen. Då hade han slängt kroppen direkt i något vattenfall eller liknande, och dragit långt därifrån.

Måste vara fruktansvärt för polisen att veta i efterhand medan de satt utanför stugan (antar det var där de spanade) så höll han på och dela henne. De trodde väl antagligen han redan gjort sig av med kroppen så de vill förfölja honom till platsen när han lämnade stugan, men hade de gått in tidigare hade kroppen kanske varit hel fortfarande. Måste ge dem en jävla ångest att de satt och spanade i 10 timmar medan han utförde det.
Citera
2025-12-29, 11:14
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Polisen ville dessutom undvika att säga gärningsman på PK. Det var då man började ana ett och annat.

Det var bra av polisen. Även om Vilma nyss har styckmördat en annan kvinna så måste man respektera att hon nu ser sig som en kvinna.

De kunde ju sagt gärningshen? Det hade så att säga blivt en helgardering.
Citera
2025-12-29, 11:14
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Är du på riktigt? Det är ju politiken som gör att dessa psykon går fria och inte sitter inlåsta.
Hade aset fått 20+ år för att ha försökt att kidnappa och sexualmörda en tioårig flicka hade My levt idag, det är fanimej inte löjligt!

Ja, klart att det har med politik att göra, när straffen alternativt psykvården inte räcker till för att skydda våra unga kvinnor från sådana här monster. Jag kan inte fatta hur en sådan avart kunde vara på fri fot, och man undrar ju hur många fler det finns därute, och planerar liknande dåd i detta nu..? Sådant här begränsar ju alla kvinnors liv, och särskilt unga kvinnors och flickors eftersom det brukar vara de som föredras av de här galningarna.

Om flickor/kvinnor inte längre kan vara ute på kvällen utan manlig eskort, och då tänker jag inte bara på nöjesliv utan i högre grad engagemang i politiska partier och andra föreningar, yrken som har skiftarbete, kvällskurser etc. - så är det definitivt en politisk fråga.
Citera
2025-12-29, 11:15
Medlem
P*r *ndr**sson som antas vara MGM 2 är född i Chile
Citera
Medlem
Kalliss avatar
"En barnamördare flyttas till kvinnofängelse efter att ha bytt juridiskt kön" - https://www.svt.se/nyheter/inrikes/mordare-placerades-pa-kvinnoanstalt-splittrar-tidopartierna

Robin kanske inspireras att göra en copycat, och rättssamhället går med på det...

För i vissa fall fungerar de rättsvårdande myndigheterna ungefär lika illa som den svenska psykiatrin gjort i decennier: verklighetsfrånvända, ansvarsbefriade och helt reaktiva först när något redan gått åt helvete.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taurus13
Det var min första tanke. Att mgm2 (45-åringen) är skäligen misstänkt får mig att tro att hans inblandning skett utan uppsåt. Han har, som du skriver, lånat ut sin bil eller så har mgm1 lurat honom att te.x. rapportera vilka som stiger av (typ att mgm ska ha lurat mgm2 att befinna sig vid stationen och casual frågat om nån snygg tjej hoppat av och att han är anhållen för att han har haft telefonkontakt med mgm1 strax innan brottet begicks) men det är en mycket långsökt teori. Den skulle fungera för att 45-åringen antagligen är lättmanipulerad och har nedsatt intellektuell förmåga (en slutsats jag drar utifrån att han bor med sina föräldrar och på samröret med mgm). MGM har på något sätt dragit nytta av 45-åringens bristande intellekt för att kunna genomföra brottet. Förra gången misslyckades han och jag tror inte att han varit brottsaktiv (mer än att han konsumerat te.x. barnporr och andra, i lagens mening, mildare brott) och absolut inte gjort sig skyldig till andra mord som det spekuleras om i tråden. Jag tror att han lagt all sin tid på att planera det här brottet, och jag tror också att hans skapande av V*lm* är en del av en större plan.
Jag tror att han fantiserat om och njutit av att planera och skapa alla förutsättningar för att kunna begå brottet och vetskapen om och därtill fantasierna om vad han ska göra har varit tillräckliga. Han har heller inte velat riskera sin chans genom att begå något impulsivt våldtäkts- eller våldsbrott.
Jag tror inte att mgm1 är korkad på det vis som det spekuleras om i tråden (för att han är så beräknande och är mycket målmedveten/driven) men mycket, mycket störd.
Jag tror däremot att han, om han inte blivit stoppad den här gången, hade upprepat det (men först efter en längre tid, när den här upplevelsen inte längre hade varit tillräcklig för hans fantasier).

Jag tror inte att mgm1 själv befunnit sig vid stationen utan att han hela tiden stått i bakhåll på den plats där överfallet skedde och att han efter sitt senaste försök har insett att han måste oskadliggöra offret direkt - därav hammaren. Ev har han haft något hjälpmedel för att veta precis när BO kommer och för att se till att hon säkert inte har sällskap (mgm2 på omedveten span, en kikare eller liknande) men mest troligt har han bara stått i bakhåll och väntat på att överraska henne med te.x. ett slag som hon inte ens såg komma.
Varför skulle han vilja ha ett offer som kan försvara sig i 1,5 mil i en bil där han dessutom (enligt min teori) sitter ensam i bilen och ska framföra fordonet? Om han inte använt hammaren så har han använt något annat. Jag tror också av den anledningen också att det inte varit möjligt för polisen att rädda BO.

Jag skulle bli mycket förvånad om mgm2 har känt till planen som mgm1 har haft. Han är en ensamagerande gärningsman - han vill inte dela med sig.

Vad tror du om mgm2? Andra tankar om händelseförloppet eller om mgm1 som person?

I stort är jag enig i din bedömning av mgm1.

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om mgm2 och dennes roll i det hela. Detta med span osv. är jag tveksam till.

Eftersom att media i princip inte rapporterar nyheter om honom tänker jag att han inte är inblandad mer än att han lånat ut en bil.

Funderat på varför han är misstänkt för människorov men inte medhjälp till mord och brott mot gravfriden. Får inte riktigt ihop att han medvetet hjälper mgm1 att skaffa ett offer och sedan inget mer.
Citera
Medlem
Ush jag får "put the lotion in the basket" vibbar... 🤮
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här