Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Igår, 10:23
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RachelMaddow
Man kan ju undra hur Robin och Per känner varandra? Det är ju 20 års skillnad på dom?
De kan ju kanske ingå i ett äckligt pedofilnätverk och chattat med varandra om deras sjuka fantasier..sen har 45 åringen blivit inbjuden i detta fruktansvärda mord.. kanske tittat på ..
Vi borde verkligen införa dödsstraff..
Citera
Igår, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elisenzedukicc
Hej.
Min bästa väns kusin var flickan som blev kidnappad 2019, skedde i ett lugnt villaområde. Vill inte säga allt för mycket med tanke på hennes privatliv.
De som bott på Ekerö länge vet vem Robins familj är, ger lite wt vibes men hållit sig mer på landet. Tror ingen är genuint chokad att det är han. Även för mig att han jobbat på Coop.
JA han är skum, JA han skulle lätt gjort något som detta.
Att vara trans/ vilja byta kön är en psykisk sjukdom som bör behandlas
Hur pass påverkad blev hon?
Inte alls eller typ svinrädd för mörka bilar?
Måste vara sjukt att läsa om det här fallet för henne

Ja såna här människorborde ha fotboja för sitt eget bästa
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Observera att det fr.o.m 1 januari 2026 blir lagändring så att man kan ansöka om tidsbestämt straff först efter 12 år. Vad jag förstått så kommer denna lagändring gälla alla vars domar vunnit laga kraft efter lagändringen. Detta betyder att hen inte kommer kunna söka tidsbestämt föräns tidigast efter 12 år.
Tack för rättning, men jag tror inte att 2 år extra gör vare sig till eller från. I detta fallet vore det bättre att han aldrig erhåller ett tidsbestämt straff i överhuvudtaget!
Citera
Medlem
Citat:
Hej.
Min bästa väns kusin var flickan som blev kidnappad 2019, skedde i ett lugnt villaområde. Vill inte säga allt för mycket med tanke på hennes privatliv.
De som bott på Ekerö länge vet vem Robins familj är, ger lite wt vibes men hållit sig mer på landet. Tror ingen är genuint chokad att det är han. Även för mig att han jobbat på Coop.
Tycker det är otroligt att han efter det försöket släpps ut för att få tillfälle att fullborda ett grovt brott. Ja låt oss hålla 10 åriga bo utanför detta.
Håller fullständigt med om att vara trans/ vilja byta kön är en psykisk sjukdom som mycket väl kan ge indikationer på allvarlig störning. Behandling, uppföljning och inlåsning så hade detta aldrig behövt att ske.
Gravt psykist sjuka människor ska inte få gå lösa.
Citera
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekofot93
Det här fallet är så fruktansvärt på så många vis.. är set inte ovanligt att en mördare styckar sitt första offer? Tyder ju på att h*n är iskall och målmedveten och som det framkommer i tråden, likgiltig inför andra levande varelser

Tror han styckat djur m.m. tidigare, han är säkerligen en notorisk djurplågsre
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Håller med, samtidigt är det så lagen är nu i Sverige.

Heter hon Vilma Andersson så gör hon.

Undrar om han ändrat till Vilma för att slippa hamna på Kumla osv om han skulle åka fast .. men fattar nu inte varför folk kallar han Robin om hans riktiga juridiska namn är Vilma!?
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Nej, ingen FUP.

Man får betänka att han var väldigt ung vid tillfället,och agerade ut sitt första brott relativt tidigt. Han kan försökt "hitta sig själv".

Det är därför kanske inte supermärkligt att han utvidgar sina intressen eller rent av att andra besattheter tar över.

Finns också en möjlighet att brott nummer 2 är en följd av att hans familj inte förstår honom, ibland representerar offer något, så förskjutningen till en vuxen individ kan vara ett nytt fokus i sjukdomstillståndet.

Fupen och domarna finns postade flera gånger i tråden. Bara söka.

Rekommenderar dock att skippa det, för det är en ganska obehaglig lösning
Citera
Igår, 10:25
Medlem
Har vi någon bild på Vilma (2)aka Robin som Vilma?

Tänker mig att denna stackars tjej släppte garden om en blond "tjej" klev ur en bil.
Senast redigerad av Florman Igår kl. 10:28.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Ja, det börja bli väldigt rörigt här nu, och många off topic gällande andra händelser.... R*bin Anderss*n = o Tidigare Rob*n S*äbb Hjer* =T

V*lma/H*mpus/Rob*n = samma person.
Citera
Medlem
PavlovsHunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
För att gå 1,5 km från pendeltåget i Rönninge? En väg hon har gått sedan hon var liten. Självklart inte. Det är den här typen av resonemang som gör att vi inte tar tag i det verkliga problemet: Varför får farliga dårar gå lösa?

Tack. Förstår inte varför det alltid ska läggas skuld på offret i dessa lägen. Det är väl klart som fan att hon ska kunna gå 25 minuters promenaden hem, oavsett tid på dygnet. Problemet handlar om dessa jävla psykopatfall till män som går runt och drömmer om att våldta och mörda kvinnor och barn.

"Varför rekommenderades hon inte att ta taxi?" Den personen kan ju uppenbarligen inte se det riktiga problemet.
Citera
Medlem
Citat:
Hej.

Ja han var sjukt skum, jobbade på Cirkle K Träkvista en gång i tiden också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Finns i annan tråd ett vittnesmål från någon som jobbat med honom innan kidnappningen att han varit lätt besatt av andras smärta/olycka, på bild etc.

Vad är det för tråd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in