Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 09:55
Medlem
Jag undrar hur förloppet gått till.

Är rönninge station inomhus?
Citera
2025-12-29, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Med största sannolikhet livstids fängelse och min förhoppning aldrig erhålla något tidsbestämt straff, då skälet är att alla som fått livstid alltid kan söka om tidsbestämning efter 10 år och sedan i majoriteten får ca 18 totalt. Så, i sämsta fall, kanske 15-18 år, i bästa fall sitter han inlåst bokstavligen för resten av sitt liv.

Observera att det fr.o.m 1 januari 2026 blir lagändring så att man kan ansöka om tidsbestämt straff först efter 12 år. Vad jag förstått så kommer denna lagändring gälla alla vars domar vunnit laga kraft efter lagändringen. Detta betyder att hen inte kommer kunna söka tidsbestämt föräns tidigast efter 12 år.
Citera
2025-12-29, 09:57
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superbiran
https://dumpen.se/2021/07/24/1234/
https://dumpen.se/2021/07/24/varfor-blev-ekeropedofilen-sekretesskyddad/
Någonting är ju väldigt fel på vårt samhälle om en sådan människa får gå fri och ändå utföra ett mord.

Detta kommer sluta i att folket ger upp lagen och hänger dessa människor på torgen.
Citera
2025-12-29, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87

Vad sägs om att läsa sammanfattning som finns tillgängligt? Står länkade när man skriver inlägg här, till exempel
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korvstopparen47
Om jag ska vara helt ärlig så tror jag inte att GM är kapabel till att ha utfört något annar våldsbrott utan att ha blivit påkommen. Det verkar finnas en oerhörd impulsivitet och bristande omdömesförmåga i utföranden av brotten. Se bara på hur han med 10-åringen, mitt på ljusa dagen i ett tätbebyggt villaområde stannar bilen och rakt framför flera villor, försöker kidnappa henne.

I fallet med My, lämnar han kvar buntband och hammare på platsen. Jag menar, vilken idiot som helst förstår ju att det är tunga bevismaterial.

Visst, han kan mycket väl ha stått och onanerat i någon skog framför en förskola eller skrämt upp en kvinna på vägen hem från krogen tidigare, men att han skulle vara någon sorts golden state killer med flera kroppar och mord på sitt samvete, det känns osannolikt.

Han är uppenbart efterbliven. Lågintelligent och helt jävla onödig. Ett slöseri av luft och såna som han borde ta livet av sig redan tidigt. Finns ingen hämnd som skulle vara nog att utsätta honom för. Jag hoppas så innerligt, för Mys och hennes familj skull, att allt gick fort. Sjuka jävla äckel. Såna som han ska aldrig födas.

Var inte så säker på det. Hon kan mycket väl ha lyckats komma undan tidigare.

Även om Vilma inte är någon smart tjej så verkar det ändå ha varit en del planering bakom detta.

Jag tror att någonting gick snett denna gång. Antingen så hörde Vilma att det kom en bil och fick därför bråttom med att få in My i bilen, eller så gjorde My motstånd till en början innan Vilma fick in en träff med hammaren.
Citera
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Vi kan väl sluta kallan Robin för hon? Det blir förvirrande (dessutom är han en man).

är väl inget 100% bekräftat än så det får väl ses som en trådsanning fram tills det kommer trovärdiga uppgifter på könsbyte. män som sminkar sig behöver ju t.ex inte vara trans.

(om det kommit fram uppgifter tidigare förutom fotot så ber ja om ursäkt. svårt att se någon fakta bland all ot.)
Citera
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinjinhoofer
Hittar inte i tråden vart det hänvisas till att kvinnan blivit styckmördad. Någon som kan länka?

Här t.e.x

https://www.tv4.se/artikel/3Jahuuetl54oXQSJWwgGcA/25-ariga-kvinnan-i-roenninge-misstaenks-ha-styckmoerdats
Citera
2025-12-29, 09:59
Medlem
ICKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87

Perrong utomhus, man går igenom ett litet stationshus som vetter mot en gångtunnel. Åt ena hållet hittar man rönninge torg och andra hållet pendelparkering/bostadsområde. Det finns även en smal stig här som går längs tågspåret mot rönninge gymnasium.
Citera
2025-12-29, 09:59
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Från sammanfattning del 1
Citat:
Försvinnandet:
- Hemma i Rönninge över jul hos föräldrar.
- ”My sågs gå från Rönninge station runt 01.20-tiden den 26/12 via kameraövervakning ”. (Mys syster)
- Mys telefon kopplade senast upp vid stationen vid 01.30-tiden på annandagen (27/12). (AB)

Jag blir lite förvirrad över telefonen. Var den ett dygn på stationen 26-27 dec men ingen har hittat den?
Citera
2025-12-29, 10:00
Avstängd
Om 45 åringen är misstänkt för människrov, så innebär det att Robin körde bilen, medan 45 åringen förmodligen satt i baksätet och lurpassade. Sedan måste han ha gått ur bilen och försökt använda hammaren för att slå henne i huvudet. I ren panik tappas hammaren, buntband och hennes hörlurar. Avsvimmad kör de iväg.
Citera
2025-12-29, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Från sammanfattning del 1

Jag blir lite förvirrad över telefonen. Var den ett dygn på stationen 26-27 dec men ingen har hittat den?

Nej det är ett typo!
Det ska stå 26e på bägge punkter
Citera
2025-12-29, 10:01
Medlem
Karina58s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghty43
Hittar inte fanskapet på Rasit?
John Robin Vilma Andersson 19991128-XXXX

https://www.krimfup.se/search/john-robin-vilma-andersson

Någon som har hela person nr så man kan följa allt i Tingsträtten?
https://www.krimfup.se/articles/25-arig-kvinna-i-ronninge-hittad-dod-vilma-andersson-misstankt
Robin "Vilma" har skyddade personuppgifter därför du inte kan hitta denne på Ratsit mfl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in