Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 09:03
Medlem
Seabeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ldvitportion
Vilma gick med i en Facebookgrupp för 36 veckor sen som heter ”Var är polisen i Stockholms län?”.

Sluta kalla han för Vilma , detta är bisarrt
Citera
2025-12-29, 09:03
Medlem
Ja, det var alltså så att personen först promenerade ikapp henne med snabba steg från centrum, och så förbi henne uppför en brant backe, för att sedan (måste ha sprungit som en vansinnig!!), runt en skogskulle för att kunna genskjuta henne och komma ut precis vid hennes sida snett framifrån, men då de snabbt närmade sig radhuslängan (efter en ödslig och kolmörk sväng förbi där det är skog på båda sidor) så fortsatte han framför henne längs med gatan medan hon vek av och in på vår tomt. Hade inte grannarna synts på tydligt i sitt kök när de passerade det huset och dottern inte varit så snabb och vaksam, ja då ... det var som att han gav upp när han insåg att de var mitt framför fönstren.
Citera
2025-12-29, 09:04
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sopphjonet
Pappan är avliden, mamman sitter på nåt vårdhem och har God man.

Det ryktas om att MGM:s pappa var transa och mamman är alltså så psykiskt sjuk att hon sitter på vårdhem.

Vi borde nog inte upphört med tvångssteriliseringarna i Sverige.
Citera
2025-12-29, 09:05
Medlem
Om man läser den andra tråden om MGM så framgår det vilken sjuk människa och potentiell seriemördare han är. Här är ett inlägg från 2019 gällande MGM som är kusligt pricksäkert postat av Powerpunani: "Fast jag håller nog inte med dig på att det var slumpen eller att han medvetet lämnat olåst. Jag har pratat med denna kille många gånger, även haft vissa dispyter med honom och han är planerande. Titta bara hur han köpte mask, tejp mm. Killen är läskigt manipulerande. Det råder inget tvivel från min sida, han hade inte tänkt låta henne fly, han tänkte göra flera läskiga saker tror jag. Man går inte säker som vuxen kvinna i hans närhet heller. Det ser vi ju oxå då han googlat döda kvinnokroppar bl a. Jag är glad att de lämnat öarna och nu, när han är fri så får vi se när han är begår nästa brott."
Citera
2025-12-29, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Polisen hade span på honom sedan bortförandet.
Tydligen tappade han något som kunde identifiera honom.
Om man läser mellan raderna i nyhetsartiklarna så tror jag att de fångat hans bil på någon kamera från runt där de hittade hennes hörlurar.
Citera
2025-12-29, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superbiran
off topic nu, men den mördaren är aktiv här på flashback under nicket #mariannejohansson
#mariannejohansson
är aktiv och inne o skriver i tråden som handlar om styckmordet han själv begick titt som tätt.

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan, maj 2013

Inte första gången en MGM eller GM är inne och skriver om sina egna fall.
I det här fallet verkar dock ingen försvara MGM och någon mer GM är inte troligt, ett enkelt om än väldigt tragiskt mord som lätt kunnat förhindras.
Försöker man kidnappa en 10-åring ska man låsas in, med transambitioner för gott för då är man gravt störd.
Citera
2025-12-29, 09:06
Medlem
Ja, vi har försökt kolla vart hon kan vända sig! Hon har pratat med en polis/tipsat (det var innan de hade hittat BO och GM). Men dessvärre var den polisen ganska arrogant och gjorde nog allting värre för henne. Så idag ska vi kolla med kyrkan om där finns någon att prata med. Alt. förslag?
Citera
2025-12-29, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Styckmördaren från Boden som styckmördade vatchareya bangsuan 2013 är frisläppt redan och även han har blivit en transa och bytt kön och namn idag.

Många trans mördare på sistone, bevis på att dem inte mår bra i skallen.

Vet man om My hade nån relation eller var det helt slumpartat? Vad gjorde hon ensam kl 01.30 mitt ute i ingenstans
Hur vet du att han bytt just i dag? Är det offentligt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eqal.rights
Ja, det var alltså så att personen först promenerade ikapp henne med snabba steg från centrum, och så förbi henne uppför en brant backe, för att sedan (måste ha sprungit som en vansinnig!!), runt en skogskulle för att kunna genskjuta henne och komma ut precis vid hennes sida snett framifrån, men då de snabbt närmade sig radhuslängan (efter en ödslig och kolmörk sväng förbi där det är skog på båda sidor) så fortsatte han framför henne längs med gatan medan hon vek av och in på vår tomt. Hade inte grannarna synts på tydligt i sitt kök när de passerade det huset och dottern inte varit så snabb och vaksam, ja då ... det var som att han gav upp när han insåg att de var mitt framför fönstren.

Vad hemskt! Ni har väl kontaktat polisen angående detta?
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Styckmördaren från Boden som styckmördade vatchareya bangsuan 2013 är frisläppt redan och även han har blivit en transa och bytt kön och namn idag.

Många trans mördare på sistone, bevis på att dem inte mår bra i skallen.

Vet man om My hade nån relation eller var det helt slumpartat? Vad gjorde hon ensam kl 01.30 mitt ute i ingenstans

Ja, han som sköt Charlie Kirk var väl också en transa? Nog tabu att prata om i detta HBTQI-vänliga samhälle, men min erfarenhet av personer, både killar och tjejer som varit lagda åt "det andra hållet", rätt ofta mått dåligt psykiskt. Sen vad som är hönan och ägget i det sammanhanget ska jag låta vara osagt. Jävligt illa när tredje part drabbas i vart fall. Samtidigt är det nog svårt för polisen att få vetskap och kännedom om varenda man som helt plötsligt börjar måla läpparna röda och byta kallingarna mot stringtrosor.
Citera
Medlem
Nån som vet än om GM och BO kände varandra, eller har hon råkat ut för en, för henne, okänd galning?
Citera
2025-12-29, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drawnnn
Hampus?
När jag skrollade här inne igår hette han ju robin?

Vilma heter han
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in