2025-12-29, 05:34
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Jo, det var hon. Julen 2015. Folk blev vansinniga och kastade grötskålen på TVn. Det var jätteroligt.
SE TILL ATT HA KOKT REJÄLT MED GRÖT
Citera
2025-12-29, 05:35
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Hon har uppgett att hon är sekulär muslim.
Å FEM FAN KUNDE BRY SIG MINDRE
Citera
2025-12-29, 06:08
Medlem
kl4sseKocks avatar
Har inget emot Gina men jag förstår inte hennes storhet eller mandat att leda mello. Lite som Mariah Carey man väcker henne till liv när det vankas jul och samma verkar vara med Gina och mello.
Citera
2025-12-29, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Ja< men vad har det med nusiktvlingen att göra. Det finns forum för sådan aska.
Det har att göra med att TS skriver att något Palestina aldrig existerat, det var den delen av TS jag kommenterade .
Melodifestivalen har jag nog inte tittat på i över 40 år.
Citera
2025-12-29, 06:28
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jtd
Pride och Palestina, ptja det klingar ju bra för hjärndöda. Som gruppen Gays4Gaza. Älska den som vill dig mörda. Varför inte.
Nej skjut den som vill förkorta livet på Dig själv:
De har missförstått att krig o politik ej ska blandas ihop på detta sätt.
Citera
2025-12-29, 06:36
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Inte för jag bryr mig, men är inte sekulär muslim haram? = värre än att vara kristen.
För mig får hon leda melodifestivalen bäst hon vill, jag kommer titta lika lite som jag gjort senaste 50 åren eller så. Stör mig inte det minsta att en sekulär muslim leder gayfestivalen haha. Lev å må!
Det är mycket riktigt. Enligt Koranen så är man antingen rättrogen eller så är man inte muslim.

Mina spontana tankar? Bättre än jag vet inte, Petra Mede i alla fall. Dirawi har ju i alla fall lite sex appeal. Inte för att jag kommer att titta eller bry mig.
Citera
2025-12-29, 06:42
Medlem
Fraggelrocks avatar
Go gigi!
Hon är skön.

Får förstå henne. Guds välsignelse i det här.

Sanningen ska göra oss fria.
Citera
2025-12-29, 07:15
Avslutad
Bryr sig nån om Melodifestivalen längre? Är det inte lite av White Trash Bolibompa numer?!
Citera
2025-12-29, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhishPond
Gina Diravi har sedan länge varit islamälskare och palestinaaktivist. Hennes stöd för hamas har varit välkänt, och judehatet följer i hennes spår... Hon är en öppen kritiker av Israel, och påstår att hon är av palestinskt ursprung, trots att palestina aldrig existerat som land.
Är verkligen Dirawi den bästa personen just att leda mello detta år, när evenemanget har blivit starkt politiskt färgat, och när judehatet visas öppet på gatorna, och antisemitismen får verka ostörd?
Glömmer verkligen SVT så lätt sitt ansvar att vara oberoende och opolitiskt, att de installerar en mycket kontroversiell person för mello, som kommer att ses av miljoner svenskar?
Är det vänstermaffian på SVT som vill bekräfta antisemitismen genom sitt politiska ställningstagande... då har de redan glömt vad judehatet ledde till i Tyskland på 30-talet...

https://www.expressen.se/noje/melodifestivalen/gina-dirawi-darfor-star-jag-for-att-leda-melodifestivalen-som-palestinier/

"Gina Dirawi har flera gånger under sina år i rampljuset uppmärksammats för sin kritik mot Israel. Hon har bland annat jämfört Israels regering med Hitler, vilket hon senare bad om ursäkt för. "

Vad är hon själv, med sitt judehat...??

Hål i huvet av SVT att välja henne som värd.
Det finns väl hur många andra som helst som de kunde valt.
Detta är bäddat för ett antal kommande olämpliga uttalande av en som i sin programledarroll egentligen inte ska blanda in politik i en musiktävling.
Hur palestinavänstern fungerar vet vi redan.
Citera
2025-12-29, 07:36
Medlem
Är väl mer konstigt att hon ställer upp med tanke på Israels deltagande.
Citera
2025-12-29, 07:38
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhishPond
Gina Diravi har sedan länge varit islamälskare och palestinaaktivist. Hennes stöd för hamas har varit välkänt, och judehatet följer i hennes spår... Hon är en öppen kritiker av Israel, och påstår att hon är av palestinskt ursprung, trots att palestina aldrig existerat som land.
Är verkligen Dirawi den bästa personen just att leda mello detta år, när evenemanget har blivit starkt politiskt färgat, och när judehatet visas öppet på gatorna, och antisemitismen får verka ostörd?
Glömmer verkligen SVT så lätt sitt ansvar att vara oberoende och opolitiskt, att de installerar en mycket kontroversiell person för mello, som kommer att ses av miljoner svenskar?
Är det vänstermaffian på SVT som vill bekräfta antisemitismen genom sitt politiska ställningstagande... då har de redan glömt vad judehatet ledde till i Tyskland på 30-talet...

https://www.expressen.se/noje/melodifestivalen/gina-dirawi-darfor-star-jag-for-att-leda-melodifestivalen-som-palestinier/

"Gina Dirawi har flera gånger under sina år i rampljuset uppmärksammats för sin kritik mot Israel. Hon har bland annat jämfört Israels regering med Hitler, vilket hon senare bad om ursäkt för. "

Vad är hon själv, med sitt judehat...??
Özz Nujen & Göran Greider hade inte blivit bättre. Överdriven TS. Släng tråden
Citera
2025-12-29, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Är väl mer konstigt att hon ställer upp med tanke på Israels deltagande.

Ja, frågan är om hon planerar att hoppa av i sista stund för maximal uppmärksamhet?

(Vilket vore vettigt får jag väl lägga till. Jag tillhör absolut inte Israels fanclub här på flashback.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in