Gina Dirawi är en av top3-programledarna för Mello. Tråkigt att det är så många islamofober som förföljt och hotat henne. Som vanligt när en muslimsk kvinna gör succe kryper de som kombinerar kvinnohat med islamofobi fram. Det är liksom samma sak varje gång.
Förmodligen får väl dessa herrar väcka upp Lennart Swahn och Lennart Hyland om de inte är nöjda.
Det är förstås inget annat än en medveten provokation, då det lockar fram hatet från islamofober och judelakejer, som försvarar det oförsvarliga, nämligen stölden av Palestina.
Hon har tidigare skött programledarroller med bravur, är proffsig och dessutom skitsnygg. Vilka hon röstar på, vilka hon hatar eller älskar är för mig helt ovidkommande.
Judekramarna på statsteve borde givetvis ha bojkottat ett evenemang där folkmördarstaten tillåts att delta, istället för att dölja sig bakom att man "inte tar politisk ställning". Man hade inget som helst problem att "ta politisk ställning" när det gällde Ryssland för några år sedan, vilket avslöjar dubbelmoralen.
Nu inser man att man har skitit i det blå skåpet, och försöker därför hedga med cookien Gina Dirawi som "balans". Därmed bryter man direkt mot de egna reglerna om att iaktta opartiskhet och så vidare. Politiska figurer får inte och ska inte vara programledare i statsteve.
Gina Diravi har sedan länge varit islamälskare och palestinaaktivist. Hennes stöd för hamas har varit välkänt, och judehatet följer i hennes spår... Hon är en öppen kritiker av Israel, och påstår att hon är av palestinskt ursprung, trots att palestina aldrig existerat som land.
Är verkligen Dirawi den bästa personen just att leda mello detta år, när evenemanget har blivit starkt politiskt färgat, och när judehatet visas öppet på gatorna, och antisemitismen får verka ostörd?
Glömmer verkligen SVT så lätt sitt ansvar att vara oberoende och opolitiskt, att de installerar en mycket kontroversiell person för mello, som kommer att ses av miljoner svenskar?
Är det vänstermaffian på SVT som vill bekräfta antisemitismen genom sitt politiska ställningstagande... då har de redan glömt vad judehatet ledde till i Tyskland på 30-talet...
"Gina Dirawi har flera gånger under sina år i rampljuset uppmärksammats för sin kritik mot Israel. Hon har bland annat jämfört Israels regering med Hitler, vilket hon senare bad om ursäkt för. "
Vad är hon själv, med sitt judehat...??
Palestina har funnits sedan drygt 3000 år - Philistia.
Grekofob !
Jo, vad jag minns var hon en bra julvärd. Inget uppseendeväckande. Hon gjorde sin grej, tände ljus och presenterade Kalle Anka. Därför var folkhemsreaktionen så rolig. Såhär lät det i Flashbacktråden:
Håll med om att den explicita julilskan är rolig. ”Köttig semitnäsa. På julafton!!!”
Harinte hon gjort nog i denna frybox som är dörren till det kalla kriget
Jag förvänatar mig att något land som uppträder plötslgt draa fram maskingevär och skjuter skallen av publiken, konkurrenterna och sedan är det definitvt slut ned detta överproducerade jippo som långt i från längre handlar om musiksschlagers.
Men det är klart vill hon tjäna pengarna så står där och gapa. Pass på så inte kläderna ryker vid första smällen.
Men generellt sett så är hon väl uppskattad av det svenska folket och på Mello-tramset så är det väl det mest naiva av det svenska folket som deltar och ser så där borde hon väl passa perfekt som programledare. Gör hon inte det ganska bra också? Jag ser ju inte på mello-tramset men minns att en kvinna jag känner som har några döttrar gillade henne.
Nej sätt Gina att städa och hålla rent efter alla jävla barnfamiljer som tvunget ska dit och se.
Gina Diravi har sedan länge varit islamälskare och palestinaaktivist. Hennes stöd för hamas har varit välkänt, och judehatet följer i hennes spår... Hon är en öppen kritiker av Israel, och påstår att hon är av palestinskt ursprung, trots att palestina aldrig existerat som land.
Är verkligen Dirawi den bästa personen just att leda mello detta år, när evenemanget har blivit starkt politiskt färgat, och när judehatet visas öppet på gatorna, och antisemitismen får verka ostörd?
Glömmer verkligen SVT så lätt sitt ansvar att vara oberoende och opolitiskt, att de installerar en mycket kontroversiell person för mello, som kommer att ses av miljoner svenskar?
Är det vänstermaffian på SVT som vill bekräfta antisemitismen genom sitt politiska ställningstagande... då har de redan glömt vad judehatet ledde till i Tyskland på 30-talet...
"Gina Dirawi har flera gånger under sina år i rampljuset uppmärksammats för sin kritik mot Israel. Hon har bland annat jämfört Israels regering med Hitler, vilket hon senare bad om ursäkt för. "