Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-29, 07:31
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
De har det för bra i fängelserna. Det finns ju en del som mördat bara för att få gratis bostad, mat m.m. på lyxhotellet fängelseanstalten.

Det kanske vore bättre att fängelset fungerar som det borde göra. Ett straff, något obehagligt! Något som inte är så attraktivt.

Ja visst är det så, varför sparar man inte på värme och el med jämna mellanrum, stäng av skiten.
Varm mat, varför det? Det ska svida att sitta inne.
Efter 15 år, hängning!

90% av Sveriges befolkning är troligen emot dödsstraff, men när det händer något ens egna dotter eller fru då är det andra bullar.
Jag vet inte vad jag hade gjort om det var min dotter .. Jag kan fan inte ens tänka mig vad föräldrarna går igenom just nu!
Citera
2025-12-29, 07:32
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nykoping
Politikern från Nyköping?
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det var inget mord. Tror inte hon var styckad heller.

Politikern från Nyköping styckade väl någon?

Men kanske detta:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/nu-borjar-rattegangen-om-styckmordet-i-oskarshamn

Jag har inte nämnt någon politiker i Nyköping. Så här skrev jag:

Citat:
Det var inget mord. Tror inte hon var styckad heller.

Men kanske detta:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/nu-borjar-rattegangen-om-styckmordet-i-oskarshamn

(FB) 25-årig kvinna styckmördad, Rönninge, Salem (2025-12-26)

Vet inte varifrån referensen till Nyköping kommer. Inte från mig.

Men vad som menas är väl det här:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/lokalpolitikern-i-nykoping-doms-vid-stockholms-tingsratt

(FB) Huvud hittat Karlbergskanalen/Sthlm 2021-09-16. Sd-politiker gripen nov -21
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Hagamannen räknades ju som vanlig småbarnspappa med 9-5-jobb.

Edwin Gyllensvan likaså.(Och hans foster syster Carita Lööf)

Christopher som mördade en gammal kvinna i Strömstad med plastfolie och fantiserade om att sexualmörda små barn hade ju ett jobb och normalt umgänge med kollegor.

Snälle-Bengt hade ju jobb och normala vänner (som var omedvetna om hans bakgrund) och var nattvandrare.

Även mannen som klättrade in genom fönster i Skåne och Stockholm hade ju flickvän och någorlunda vanligt liv med eget företag inom hälsobranschen (Södermannen?)

Eklund hade ju jobb och umgänge. Även om folk tyckte han var äcklig i sitt sätt att prata.

Finns fler.

Så det gå inte riktigt att dra de slutsatserna baserat på kultur och etnicitet.

Även bland svenskar kan det gömma sig riktigt farliga personer bakom en fasad där närmaste omgivningen på sin höjd kanske upplevt dem som lite obehagliga men aldrig anat omfattningen av deras mörker, kvinnohat och vad de är kapabla till.

I det här fallet verkar det ju dock inte varit så. De var väl snabbt uppenbart att han var skev.

Funderar om låg IQ är en gemensam faktor. Eklund var ju inte den smartaste och dumpen.se har ju visat att låg IQ, enkelt jobb, dålig sociala förmåga som 95 % av peddos har. Sen finns det alltid de som bryter det , men av 800 så verkar 95% vara lite lågbegåvade
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Hur kan man ha hörlurar på sig när man är ute? och på natten också. Mycket dumt.

Tror knappas hörlurar hade gjort någon skillnad. Det är snarare dumt att ensam gå ute kl 1 på natten som kvinna i dagens Sverige.
Citera
2025-12-29, 07:33
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Vad jag förstått så har han bytt namn flera gånger. Vore intressant att veta hans födelsedag!?

28 november.
Citera
2025-12-29, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Aftonbladet har inte tagit den pixlade bilden härifrån. Den ligger fortfarande uppe på deras förstasida om du går in och kollar.

Jag postar denna igen för kontext: https://imgur.com/zSrJjcm

Fyfan vad läskigt att en halv-kvinna-halv-man-liknande figur kommer fram till en under natten och attackerar. Som en skräckfilm.
Citera
2025-12-29, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngeHerrProm
En hel del skumma gubbar och figurer som följer My på instagram, bland annat en Per med 3 följer men som följer 7000+

Var ser du det? GM har säker fakekonton.
Citera
2025-12-29, 07:35
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Farligt att leva ska man sluta leva bara för det?

Tror statisitken visar att det är större risk att råka ut för något så som bli nedslagen etc innanför tullarna vid som finare gatorna än Salem.
Är det att sluta leva för att man tar en taxi?
Citera
2025-12-29, 07:36
Medlem
Citat:
Jag har inte nämnt någon politiker i Nyköping. Så här skrev jag:

(FB) 25-årig kvinna styckmördad, Rönninge, Salem (2025-12-26)

Vet inte varifrån referensen till Nyköping kommer. Inte från mig.

Men vad som menas är väl det här:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/lokalpolitikern-i-nykoping-doms-vid-stockholms-tingsratt

(FB) Huvud hittat Karlbergskanalen/Sthlm 2021-09-16. Sd-politiker gripen nov -21
Det var jag som skrev. Nyköping har inget med detta att göra men någon efterfrågade när det skett ett styckmord senast o då nämnde jag Nyköping. Sorry om det blev rörigt
Citera
2025-12-29, 07:37
Medlem
Urinterapeuts avatar
Så denna necromancer tranny kuskade runt nattetid och slumpmässigt letade offer? Följer något av hans konton My? Hade han span på henne innan?
Citera
2025-12-29, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Är det att sluta leva för att man tar en taxi?

Alla har inte råd
Citera
2025-12-29, 07:40
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Han verkar ha varit en helt vanlig flashbackare.
Knappast! En transa som mördar känns inte som en vanlig flashbackare....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in