Citat:
Nu är det ju inte så att den generella kvinnan är komplett idiot som genom sedan antikens romanslitterära verk anser att hon är utlovad en "prins" som endast ett fåtal män når upp till. Kvinnor har genom alla tider anpassat sig efter de alternativ och möjligheter hon har samtidigt som bilden av hennes imaginära "prins" funnits i bakhuvudet.
Den största skillnaden är tveklöst att kvinnor i dagsläget har alternativ och möjligheter som gör att hon kan välja om hon hellre avstår man/relationer än tar det som erbjuds. Exakt där uppfattar jag att den största skillnaden finns mellan män och kvinnor, betydligt fler kvinnor än män är villiga att helt välja bort det motsatta könet och relationer om den perfekta matchningen inte dyker upp. Kvinnor har generellt alltid haft högre standard än män men det är först idag som självförsörjande och fria kvinnor kan välja att hålla fast vid sin standard - och även lämna den man som inte upprätthåller den standard han från början marknadsförde.
Den största skillnaden är tveklöst att kvinnor i dagsläget har alternativ och möjligheter som gör att hon kan välja om hon hellre avstår man/relationer än tar det som erbjuds. Exakt där uppfattar jag att den största skillnaden finns mellan män och kvinnor, betydligt fler kvinnor än män är villiga att helt välja bort det motsatta könet och relationer om den perfekta matchningen inte dyker upp. Kvinnor har generellt alltid haft högre standard än män men det är först idag som självförsörjande och fria kvinnor kan välja att hålla fast vid sin standard - och även lämna den man som inte upprätthåller den standard han från början marknadsförde.
Som jag tolkar dina argument;
En kvinna som väntar på den utlovade Hollywood-prinsen är en total idiot.
Kvinnor väntar på den utmålade standarden och väljer att bete sig som något de påstår sig avsky i väntan på den utlovade Hollywood-prinsen.
Läser du vad du själv skriver så stämmer det med vad de flesta männen i tråden vittnat om, något du även beskriver men försvarar. Kvinnor väljer att tro på den romantiska myten om en ”prins”, de väljer det Hollywood skapade narrativet om ”romantisk kärlek” och när illusionerna inte uppfylls väljer de att leva som ”fuck-boys”, tillfälliga sexuella kontakter som sedvanligt ghostas. Nu kortade jag ner ditt inlägg och besvarade endast delen som var riktad direkt mot mitt inlägg, läser man ditt inlägg i sin helhet blir bilden endast starkare.
Din beskrivning stämmer väl överens med hur män i tråden beskriver sina upplevelser under dejtingapp året 2025.
I sammanhanget blir ett tidigare inlägg intressant; (FB) Nätdejting 2025 - killar, hur summerar ni året som gått?
Och missförstå mig inte, jag anser att vill kvinnor leva så här så är det deras fulla rätt. Jag är ointresserad av ”moral” eller att de saknar förståelse för orsak och verkan, min enda ståndpunkt är att de ska erkänna det som ett fritt val och acceptera ansvar.