2025-12-28, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Kul tråd.

Jag finner det extra komiskt att en "man" som troligen har ett normalt jobb, med en normal inkomst finner det onödigt att betala X summa pengar i månaden för att öka sina möjligheter för kontakt när nästan allt annat i dennes liv kostar betydligt mer än X.
Middagen? 2-10X
Bilen? 15-30X
Streamingtjänster? 1-3X
En resa tillsammans till en solig semesterort? 20-100X
En kul present man köper på en vald dag? 2-10X
osv.
Dvs, en person som ev. och potentiellt ska dela ens privata liv ej är värd X borde nästan kategoriskt helt elimineras av motparten pga endera avsaknad av proportionell logik eller förståelse av kontext.

Jag håller helt med dig. Logiken lyser med sin frånvaro.

Men jag tror inte att det handlar om pengar utan om principer. Männen känner sig helt enkelt lurade och utnyttjade. Om apparna hade haft en tydlig avgift för alla tror jag inte folk hade haft nått emot att betala. Men som det är nu så säger sig apparna ha en gratisversion, men i praktiken så funkar den inte för männen, medans den faktiskt funkar för kvinnor.
Citera
2025-12-28, 09:30
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Jag håller helt med dig. Logiken lyser med sin frånvaro.

Men jag tror inte att det handlar om pengar utan om principer. Männen känner sig helt enkelt lurade och utnyttjade. Om apparna hade haft en tydlig avgift för alla tror jag inte folk hade haft nått emot att betala. Men som det är nu så säger sig apparna ha en gratisversion, men i praktiken så funkar den inte för männen, medans den faktiskt funkar för kvinnor.

Precis – På sätt och vis är det bra för det pågår således en naturlig form av själveliminering som underlättar för kvinnorna att selektera de som inte passerat Darwins trappa.

Att männen betalar för dejting-appar är lika naturligt som att kvinnor betalar för mensskydd, något som männen ej har något problem med.

Resten får helt enkelt bu-hu, sura över deras missade chanser.
Citera
2025-12-28, 09:51
Medlem
Castles avatar
Citat:
Kul tråd.

Jag finner det extra komiskt att en "man" som troligen har ett normalt jobb, med en normal inkomst finner det onödigt att betala X summa pengar i månaden för att öka sina möjligheter för kontakt när nästan allt annat i dennes liv kostar betydligt mer än X.
Middagen? 2-10X
Bilen? 15-30X
Streamingtjänster? 1-3X
En resa tillsammans till en solig semesterort? 20-100X
En kul present man köper på en vald dag? 2-10X
osv.
Dvs, en person som ev. och potentiellt ska dela ens privata liv ej är värd X borde nästan kategoriskt helt elimineras av motparten pga endera avsaknad av proportionell logik eller förståelse av kontext.
Klart det inte fel att betala för att öka ens chanser att träffa någon. Men frågan är hur mycket det hjälper på dessa appar. Kanske bara är som att kasta pengar i sjön.
Citera
2025-12-28, 10:43
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castle
Klart det inte fel att betala för att öka ens chanser att träffa någon. Men frågan är hur mycket det hjälper på dessa appar. Kanske bara är som att kasta pengar i sjön.

Mannens timkostnad: >300-1600:-/timmen
Appen: 400:-/månaden

Om mannen spenderar mer än 15-80 minuter/månad på appen kastar han mer pengar på att vara ineffektiv.

Återigen, det är ett test i proportionell logik. Lite som att åka till nästa mack för att tanka "lite" billigare men tiden och avståndet för att ta sig dit äter upp hela förtjänsten och MER.
Citera
2025-12-28, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Shit vad fördomar du har Du väljer vad som är bra matchning Du har inte funderat att det är upp till varje enskild människa själv att avgöra sånt….

Vi ser ju resultatet. Både män och kvinnor misslyckas. Men av ollka anledningar. Sen finns det alltid undantag men ändå.

Jorden snurrar så. Ingen vill ha en icke-kompatibel partner som inte spelar i samma liga. Du kommer aldrig se en Dolph Lundgren sukta efter en mullig städerska med krulligt hår och glasögon, på 145 cm?

Hur många manliga läkare eller advokater blir tillsammans med en kvinna som är undersköterska eller städerska, om inte kvinnan i fråga är ursnygg och långt över han nivå??

Allt är en affär där man väger olika parametrar. Ingen finner glädje eller mening i en partner som inte har nått att erbjuda. Det blir bara lamt och meningslöst där ena parten i relationen får ut jättemycket och den andra inte ett skit.
Senast redigerad av Pundedu 2025-12-28 kl. 10:51.
Citera
2025-12-28, 10:58
Medlem
lakritcs avatar
Citat:

Om mannen spenderar mer än 15-80 minuter/månad på appen kastar han mer pengar på att vara ineffektiv.

Återigen, det är ett test i proportionell logik. Lite som att åka till nästa mack för att tanka "lite" billigare men tiden och avståndet för att ta sig dit äter upp hela förtjänsten och MER.
Du förutsätter att en prenumeration kommer att leda till ett förhållande. Allt det andra mannen gör har ett permanent värde (middag, bil, streaming, resa, kul present) och man vet med säkerhet att det inte är bortkastat. Produkten levereras alltid med förväntad hög kvalitet. För mig är en prenumeration snarare att likställa med att köpa lotter vid lokala tobaksaffären.
Senast redigerad av lakritc 2025-12-28 kl. 11:11.
Citera
2025-12-28, 11:20
Medlem
Citat:

Dom flesta män där som betalar blir bara nyttiga idioter vars enda funktion är att göda apparnas aktieägare.
Att man självmant och aktivt väljer att vara en sådan individ är definitionen av en idiot.

Män som är framgångsrika på apparna behöver sällan betala och klarar sig utan det. Män som aldrig lyckas gratis får sällan någon större framgång av att betala. Denna tråden är ett bra exempel på det där man kan se att flera män som aldrig betalt en krona trots det fått mycket dejter.

Om du tänker logiskt... Varför skulle apparna vilja gynna dig som betalar??? Om du har deras dyraste prenumeration och betalar månad efter månad, år efter år så gynnar du aktieägarna. Skulle en sådan individ hitta en partner första 2 veckorna, då går apparna back som fan..
Citera
2025-12-28, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Du förutsätter att en prenumeration kommer att leda till ett förhållande. Allt det andra mannen gör har ett permanent värde (middag, bil, streaming, resa, kul present) och man vet med säkerhet att det inte är bortkastat. Produkten levereras alltid med förväntad hög kvalitet. För mig är en prenumeration snarare att likställa med att köpa lotter vid lokala tobaksaffären.

Nätdejting är en av få produkter, alla kategorier, där du betalar utan att få produkten levererad.

Du betalar inte för att nätdejta, du betalar för öka chansen att kunna nätdejta, samtidigt som andra får nätdejta utan att betala 1 krona.

Det är inte ens värt att kalla nätdejting, det som apparna bedriver. Att som man få sitta och lajka hundratals profiler, eller tusentals i hopp om att någon enstaka ska svara, det är inte nätdejting.

Nätdejting i min värld innebär att du som kund har en aktiv upplevelse. Dvs att du får möjlighet att matcha med folk, chatta, lära känna folk. Att bara sitta och lajka, det är inte nätdejting.

nått så uselt och genomruttet som onlinedejting hade aldrig kunnat bestå i andra sammanhang. Om ett bilföretag eller en resebyrå hade levererat så lite som apparna, då hade dom konkat direkt. Men apparna livnär sig och utnyttjar människor mest basala behov och desperation: Att inte vara ensamma, att kunna ha sex, att hitta en livspartner.

Att nätdejting och apparna uppfanns av en jude säger allt.. Handlar bara om att suga ut folks pengar och skratta sig hela vägen till banken på dom lurade fårens bekostnad.. Klassisk judeverksamhet.
Senast redigerad av Pundedu 2025-12-28 kl. 11:39.
Citera
2025-12-28, 11:38
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc

En relation är en potentiell mångmiljoninvestering i det långa loppet. Det du betalar för är således ELIMINERING av slump – En investering i en mer exakt förstudie genom bättre filtrering.

Men livet är ett veritabelt hopp in i det okända: En ny maträtt som är en kulinarisk fullträff eller en felkomponerad misär. Skillnaden är att maträtten kan du glömma dagen efter, men en dålig relation – din mångmiljoninvestering – är kvar dag efter dag och påminner dig om att du kanske skulle ha gjort ett bättre val i appen.
Citera
2025-12-28, 12:13
Avstängd
Kalaskula544s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hitler-gg
Tycker tjejer också får skriva här, vi killar skriver ju bara samma sak om och om

Kvinnor har inte samma problem med dejting som män har..

En kvinna kan när dom vill skaffa en man.
Citera
2025-12-28, 12:29
Medlem
Overminds avatar
1. Vilken/vilka appar har ni kört?

Tinder samt Hinge. 97% Hinge och 3% SkitTinder.

2. Vad har ni betalat i pengar och i tid?

Inga pengar. Tid.... båda apparna varannan dag cirka 30 minuter. Oftast på skithuset när man tömmer tarmen.

3. Resultatet. Hur har det gått??? Vad har det resulterat i???

En träff. Hennes kök var överfullt med disk. Hon skolkade från skolan. Tyckte jag var väldigt stilig men för snäll. okej? Skall jag slå dig? Misshandla dig?
En lång konversation under någon vecka med en annan som blev skogstokig och skittjurig jag frågade om vi skulle växla bilder på varandra. Hon mådde oerhört dåligt av den sjuka frågan och ville icke fortsätta mer. Hon blev som besatt och frågade om jag tittade på porr.

4. Hur tänker ni inför 2026?? Fortsätta eller lägga ner det??

Fortsätter lite men kommer dock delta i några aktiviteter/föreningar i den fysiska världen nästa år.
Citera
2025-12-28, 13:12
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Sen har du fel i vad tjejer värdesätter. Du anar inte hur stor andel av killarna på dejtingappar som är lata, obildade, tråkiga och allmänt ointressanta. Visst kan ett bra utseende vara det viktigaste för att skapa ett initialt intresse men du behöver oftast mer än så för att ta det vidare. I alla fall när man är 30+ som jag.

Män är generellt betydligt mer utseendefixerade än kvinnor. För kvinnor är utseendet bara ett av flera faktorer som väcker intresse. För att inleda och bibehålla en relation tappar utseendet snabbt värde till förmån för x antal personliga egenskaper och förmåga att agera. Ett problem många män verkar ha är att de utgår från att kvinnor är lika utseendefixerade som dem själva och missar helt passions- och relationsdödare i form av det kursiva.

Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Kvinnor får inte det som Hollywood och sociala medier lovat dem, män kan aldrig leva upp till det, inget duger. En man som är singel är det för att han inte duger åt någon kvinna, en kvinna är singel för att ingen man duger. Sen finns det fler infallsvinklar som kan belysas, som att de flesta kvinnor agerar som det som de påstår sig avsky, tillfälliga kontakter i form av sex som efterföljs av en ghostning.

Nu är det ju inte så att den generella kvinnan är komplett idiot som genom sedan antikens romanslitterära verk anser att hon är utlovad en "prins" som endast ett fåtal män når upp till. Kvinnor har genom alla tider anpassat sig efter de alternativ och möjligheter hon har samtidigt som bilden av hennes imaginära "prins" funnits i bakhuvudet.

Den största skillnaden är tveklöst att kvinnor i dagsläget har alternativ och möjligheter som gör att hon kan välja om hon hellre avstår man/relationer än tar det som erbjuds. Exakt där uppfattar jag att den största skillnaden finns mellan män och kvinnor, betydligt fler kvinnor än män är villiga att helt välja bort det motsatta köner och relationer om den perfekta matchningen inte dyker upp. Kvinnor har generellt alltid haft högre standard än män men det är först idag som självförsörjande och fria kvinnor kan välja att hålla fast vid sin standard - och även lämna den man som inte upprätthåller den standard han från början marknadsförde.

Citat:
Ursprungligen postat av jamby
Jag är singel för att jag gillar att knulla olika. Inte för att jag inte duger. Duger mer än väl och får ofta höra att jag ser ut som en fotomodell, att jag är en toppenkille, en tjej sa att jag får inte missa att skaffa barn och mer tidigare. Din hjärna är encellig och det är därför du förenklar saker överdrivet. Vissa vill inte ha en relation utan bara godbitarna. Vem fan orkar med sånt och de flesta kärringar är sjukt bekväma av sig och då är det inte längre värt knullat. Ska man skaffa partner för en riktigt seriös relation så ska hon vara ansvarsfull och de flesta är inte det.

Om du ska tolkas utifrån hur du uttrycker dig så är du själv inte ett dugg intresserad av det ansvar och seriositet en relation kräver för att överleva. Du är på dejtingappar för att hitta snabba ligg, och du är då också en god representant för varför det är betydligt fler män än kvinnor på dejtingapparna.

Citat:
Ursprungligen postat av ALSGLOBAL
Som någon skrev tidigare 2016 var kvinnorna helt annorlunda, faktiskt ända fram till 2020ish var det väldigt enkelt och majoriteten var trevliga och sociala.

Du kan inte tänka dig att det snarare beror på vad som sker på dejtingapparna som förklarar skillnaden? Släng ett öga på Jamby här ovan och ta en funderare. Tar vi Tinder som exempel så är könsfördelningen:
≈ 75% män
≈ 25% kvinnor
https://www.businessofapps.com/data/tinder-statistics

Studier på dejtingapp-användare visar att män använder apparna längre och mer intensivt, män är oftare “aktuella/recent” användare än kvinnor och kvinnor rapporterar oftare negativa upplevelser vilket kan kopplas till att kvinnorna är snabbare på att lämna dejtingapparna efter registrering.

Jag skulle tippa på att av de "få" kvinnor som långvarigt vistas på dejtingappar så är det en minoritet som letar efter något seriöst. Majoriteten är antagligen där för att få bekräftelse eller letar efter någon som Jamby dvs ett lättraggat betydelselöst knull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in