Citat:
Ursprungligen postat av
Refugen
Sen har du fel i vad tjejer värdesätter. Du anar inte hur stor andel av killarna på dejtingappar som är lata, obildade, tråkiga och allmänt ointressanta. Visst kan ett bra utseende vara det viktigaste för att skapa ett initialt intresse men du behöver oftast mer än så för att ta det vidare. I alla fall när man är 30+ som jag.
Män är generellt betydligt mer utseendefixerade än kvinnor. För kvinnor är utseendet bara ett av flera faktorer som väcker intresse. För att inleda och bibehålla en relation tappar utseendet snabbt värde till förmån för x antal personliga egenskaper och förmåga att agera. Ett problem många män verkar ha är att de utgår från att kvinnor är lika utseendefixerade som dem själva och missar helt passions- och relationsdödare i form av det kursiva.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrFishboy
Kvinnor får inte det som Hollywood och sociala medier lovat dem, män kan aldrig leva upp till det, inget duger. En man som är singel är det för att han inte duger åt någon kvinna, en kvinna är singel för att ingen man duger. Sen finns det fler infallsvinklar som kan belysas, som att de flesta kvinnor agerar som det som de påstår sig avsky, tillfälliga kontakter i form av sex som efterföljs av en ghostning.
Nu är det ju inte så att den generella kvinnan är komplett idiot som genom sedan antikens romanslitterära verk anser att hon är utlovad en "prins" som endast ett fåtal män når upp till. Kvinnor har genom alla tider anpassat sig efter de alternativ och möjligheter hon har samtidigt som bilden av hennes imaginära "prins" funnits i bakhuvudet.
Den största skillnaden är tveklöst att kvinnor i dagsläget har alternativ och möjligheter som gör att hon kan välja om hon hellre avstår man/relationer än tar det som erbjuds. Exakt där uppfattar jag att den största skillnaden finns mellan män och kvinnor, betydligt fler kvinnor än män är villiga att helt välja bort det motsatta köner och relationer om den perfekta matchningen inte dyker upp. Kvinnor har generellt alltid haft högre standard än män men det är först idag som självförsörjande och fria kvinnor kan välja att hålla fast vid sin standard - och även lämna den man som inte upprätthåller den standard han från början marknadsförde.
Citat:
Ursprungligen postat av
jamby
Jag är singel för att jag gillar att knulla olika. Inte för att jag inte duger. Duger mer än väl och får ofta höra att jag ser ut som en fotomodell, att jag är en toppenkille, en tjej sa att jag får inte missa att skaffa barn och mer tidigare. Din hjärna är encellig och det är därför du förenklar saker överdrivet. Vissa vill inte ha en relation utan bara godbitarna. Vem fan orkar med sånt och de flesta kärringar är sjukt bekväma av sig och då är det inte längre värt knullat. Ska man skaffa partner för en riktigt seriös relation så ska hon vara ansvarsfull och de flesta är inte det.
Om du ska tolkas utifrån hur du uttrycker dig så är du själv inte ett dugg intresserad av det ansvar och seriositet en relation kräver för att överleva.
Du är på dejtingappar för att hitta snabba ligg, och du är då också en god representant för varför det är betydligt fler män än kvinnor på dejtingapparna.
Citat:
Ursprungligen postat av
ALSGLOBAL
Som någon skrev tidigare 2016 var kvinnorna helt annorlunda, faktiskt ända fram till 2020ish var det väldigt enkelt och majoriteten var trevliga och sociala.
Du kan inte tänka dig att det snarare beror på vad som sker på dejtingapparna som förklarar skillnaden? Släng ett öga på Jamby här ovan och ta en funderare. Tar vi Tinder som exempel så är könsfördelningen:
≈ 75% män
≈ 25% kvinnor
https://www.businessofapps.com/data/tinder-statistics
Studier på dejtingapp-användare visar att män använder apparna längre och mer intensivt, män är oftare “aktuella/recent” användare än kvinnor och kvinnor rapporterar oftare negativa upplevelser vilket kan kopplas till att kvinnorna är snabbare på att lämna dejtingapparna efter registrering.
Jag skulle tippa på att av de "få" kvinnor som långvarigt vistas på dejtingappar så är det en minoritet som letar efter något seriöst. Majoriteten är antagligen där för att få bekräftelse eller letar efter någon som Jamby dvs ett lättraggat betydelselöst knull.