Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-28, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmmokey
Hoppas dom plockar in hela familjen till GM, känns ruggigt läskiga.

Är det praxis tro?
Haft samma tanke - måste vara genetiska fel , typ kusingifte eller syskon "kärlek" i tidig ålder.
Senast redigerad av Snylt-off 2025-12-29 kl. 00:00.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
1. Jag kan uttrycka mig ytterst verserat om jag vill. Men det tilltalet sparar jag till människor som förtjänar respekt.

2. Detta har jag funderat på i minst 15 år utan att ha kommit på ett enda problem med att rakt av dömacsom för fullbordat brott vid försöksbrott. Naturligtvis ska straffet sättas ned för den som aktivt försöker lindra eller avstyra brottet efter att försöket påbörjats. Men det handlar det inte om i RAs fall. Han gjorde ett mycket allvarligt Försök att kidnappa en tioåring flicka från gatan för att kunna genomföra en sexualsadistisk våldtäkt med dödlig utgång på henne. Självklart uppfyller han lagens krav på livstid (minus ungdomsrabatten).

3. Jag behöver inte blanda in andra alternativa brottsrubriceringar. Försök till människorov har livstid i straffskalan. Det är du eller någon annan i tråden som hittar på det andra.

4. Du kommer ingenstans med din von Oben-attityd. Jag ser tydligt att du faktiskt inte vet skillnaden på lagtexten och den smörja ni jurister hittat på för att slippa utdöma straff enligt de övre delarna på straffskalan. Jag håller mig till lagtexten och konstaterar att RA kunde ha dömts till ett betydligt längre straff.

5. Lagtexten medger upp till 18 år eller livstid. Det är bara rättspraxis som förhindrar en betydligt hårdare dom. Det är nämligen omöjligt att föreställa sig ett grövre Försök till människorov än att kidnappa ett barn på öppen gata i avsikt att sexmörda henne. Uppsåtet med kidnappningen är klarlagt av förundersökningens fynd i hans dator.

Det är endast pga dig och dina gelikars aktiva arbete för att ge låga straff som RA var på fri fot och kunde mörda. Lagtexten finns redan för att ett sådant ärkesvin skulle ha varit inlåst.

1. Okej, tack för det. Du växer verkligen i mina ögon...

2. Jag uppfattar det som att du inte riktigt plockade upp det här med proportionalitet och rimlighet; Om man dömer ut maxstraff för (försöks)gärningar som skett under begränsad tid och där målsägande inte skadats eller ens förts bort - hur skall man då bestraffa fall där personer hållits inlåsta i flera dagar eller veckor, eller där personer utsatts för allvarligt hot eller våld? Apropå "minus ungdomsrabatten" så är det ju just ungdomsrabatten som hindrat det fulla straffvärdet, vilket gör att denna punkten är en ickefråga. Så jag frågar: Givet den ungdomsrabatt som förelåg vad hade du då viljat ha för straff här?

3-4. Att Försök till människorov har livstids fängelse i straffskalan är vi helt överens om (...det roliga är att du i inledningen av vår diskussion fick för dig att jag inte var av den åsikten, fast jag i själva verket hade skrivit TVÅ inlägg innan vår diskussion där jag klargjorde just detta). Men det är ju inte förekomsten av att "livstids fängelse finns i straffskalan" som är det viktiga i detta, utan hur lagen/praxis skall tillämpas.

5. Beträffande "sex-mord" så har jag redan klargjort att detta aldrig omfattats av åklagarens åtal eller tingsrättens dom.
Citera
Medlem
Zexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepRoses
Har du länk eller vad heter hon?

C*rin* S*bb

*a
*a
Citera
Medlem
lillamy75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Kolla mammans Facebook, bilder med sonen som liten där de spelar paintball.

På vilket sätt ändrar det avståndet mellan ögonen? Dom är lika det håller jag till 100% med om men tror fortfarande han hon inte är han om du förstår vad jag menar.
Citera
2025-12-28, 23:58
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lady84
https://www.facebook.com/share/1MiysDEZjf/

Personen bör kollas mot tyska fall och överallt han har rest.
Citera
2025-12-28, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Jag har inte kunnat läsa tråden pga att forumet kraschat gång på gång ikväll. Finns det en karta med utmärkta platser vid sjön Uttran? Hur ligger de två platserna i förhållande till varandra?

Det tror jag inte ännu.

Men tror att man kikat vid Sörlidenvägen 4, Ekbacksvägen 46, Uttringe gård väg 101, Fiskaruddsvägen eller runt de vattennära vägarna (Uttran).

Avspärrning vid Tallsätravägen 13 den 26e indikerar att detta var platsen där BO försvann från. Troligt att det är där man hittat tillhörigheter till BO och eventuellt buntband, hammare och däckspår.

Tärnstigen 2 är platsen där hus har avspärrats och sökts. GM har troligtvis hyrt boende där(?).

Enligt media greps GM i skogen när han grävde ned kroppsdelar & resterande delar skall ha hittats i bostaden.
Citera
2025-12-28, 23:59
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
det är de där ögonen jag menat hela tiden. Man ser ju att han är galen!
Jag tror inte att man på ögonen kan se att nån är galen!
Har du nåt belägg för din teori? Eller vad ska vi andra kolla efter i ögonen?
Citera
2025-12-29, 00:00
Medlem
Kan ingen maila paintballsgubbarna på fb och fråga lite om den här Hanna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Nej man döms inte till vård varken för pedofili eller psykopati med sexualsadistiska inslag. Du vet vad du gör och är ansvarig.

Jag sa inte att alla gör det men det finns pedofiler och sadister som sitter dömda till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning. De sitter inlåsta år efter år då återfallsrisken aldrig minskar.
Citera
Medlem
lillamy75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
I så fall är killen till höger fel, menar du? Den pixlade samt bilden i mitten är samma bild, och den visar GM.

Faktum kvarstår att GM är transa och har bytt (juridiskt?) kön.

Du är tyvärr ute och cyklar.

EDIT! GM! INTE BO!

Tyvärr är den pixlade bilden från Linkedin den person ni lagt upp här nyligen, den här hämtad härifrån för att det är utlagt här, finns inga bevis på att det är MGM
Citera
2025-12-29, 00:02
Medlem
Sällan man berörs av fall nuförtiden. Samhällsklimatet har tyvärr påverkat gemene man. Men det här är bara så himla tragiskt ett rent mörker. Denna galning har alltså sprungit runt i samhället som en jävla ”Houdini” trots det vidriga brott han har försökt begå? Vad fan är det egentligen fel på Sveriges lagar???

Jag har själv arbetat inom rättspsykiatrin och har erfarenhet. Majoriteten går inte att läka. Utan all jävla lugnande som de får hade de sprungit runt och begått nya brott igen. Jag lider verkligen med familjen på det djupaste. Sånt här kan man aldrig gå vidare från. Vad som däremot kan och MÅSTE krävas nu är en förändring. En lex My för att hedra hennes minne. Sitta och låta sexualbrottslingar och pedofiler till ”skyddad identitet” det ska inte vara ett privilegium. Jag skiter fullständigt i mänskliga rättigheter och det jävla daltandet. Efter första brottet har den här dåren redan förbrukat sin rätt till det.
Uschhh kan inte ens föreställa mig den dödsångesten hon har upplevt.

Förväntar mig och hoppas regeringen visar någon handlingskraft kommande vecka. Önskar familjen massa stöttningar & kärlek. Till dåren från mig jag hoppas man bränner dig din FUCKIN råtta.
Citera
2025-12-29, 00:02
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
En svensk SD-transa. Till vilket land ska personen utvisas?
Oroa dig inte, tar ni hand om ert byk tar vi hand om vårt. Transa på kåken får det roligt, not. Jag käkar nötter och kollar roat på.

Styckmördaren Kristoffer Johansson trivdes visst inget vidare på Hinse fast han fick byta kön och allt. Numera är han ju ute i friheten och härjar igen som "Kim". Hade personligen sett honom på livstid inne på Hinse bokstavligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in