Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-28, 21:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lillamy75
Handlar troligtvis mer om mängden och vilken del av hammaren det finns på, har jag för mig att jag läst någonstans

Gud så intressant. Dom grep honom när han grävde ner kroppsdelar och därav kunde de fastställa dödsorsaken.
Citera
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Det är Sveriges fega politiker som bär ansvaret. Det är dom som stiftar lagar. Det är deras fel att det går omkring svårt störda psykfall, som den här dåren, fritt på våra gator. Han är tidigare dömd. Dom vet hur djupt störd han är. Politikerna bär ansvaret för hennes död 😠 Det här upprepas gång efter gång att farliga psykfall släpps ut och begår vansinnesdåd.

Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Ja eller åtminstone förvar. Det blir inte roligt för staten att försöka förklara varför de försett en pedofil som suttit i fängelse för försök till kidnappning av barn med skyddad identitet och släppt ut honom att hitta nya offer. Det är oförsvarligt om man samtidigt hävdar att man värnar om medborgarnas trygghet.
Senast redigerad av Dirty.Harry 2025-12-28 kl. 21:45. Anledning: Glömde
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Om du pratar om bilden på endast hans ansikte? Okej, bred hals (bitig kankse), men han depar med ögonen. Jag kan definitvit se galenskap därinne.

Har du en länk till bilden?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riktigtoklart
Tyvärr inte, spekulationer från mig. Känns dock sannolikt utifrån omständigheterna som ålder, att hon var tillbaka i Stockholm tillfälligt, han ser relativt bra ut, hade googlat på henne ett par dagar tidigare osv.

Jag tror inte det har gått till så, men vem vet. Ingen vet iaf om han googlat på henne.

Hon är antagligen slumpmässigt utvald precis som tidigare offer. Räckte nog med att han fick ett tillräckligt bra läge och att hon passade in som offer för honom.
Citera
2025-12-28, 21:44
Medlem
utredare1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyz
Hur motiverar du att det inte skulle vara moraliskt rätt att släcka gärningsmannens liv?
Precis, jag tycker egentligen att det är märkligt att så många verkar tycka att dödsstraff skulle vara ett så konstigt, barbariskt och otänkbart straff.

Det är det ju inte, det är bara ett typ av lika för lika straff. Ungefär som orsaka skada, och sedan dömas att betala skadestånd. Vad är grejen?

Och det är ju inte som att alla som dömts till fängelsestraff sedan kommer ut som rehabiliterade goda samhällsbärare..
Citera
Medlem
Connykrims avatar
Bor svinet själv i rönninge?

Känns otroligt långt annars att åka dir om han tex bor i ekerö där hans förra gärning skedde för att ta en slumpmässig kvinnas liv.

Detta känns planerar, måste finnas koppling mellan gm o bo, typ tinder eller annan app.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Vad är teorin - har GM påtvingat henne i en bil? Det är ändå lite kamp, om hon inte fryser till is, som måste ha försiggått? Det är inte det enklaste att få med någon in i en bild mot denne vilja, sedan fått med henne hem till sig och där bragt henne om livet? Vet vi något om deras relation sedan innan, eller har GM slumpvis valt ut henne, som i en riktig skräckfilm utan egentligt motiv?

Man vet väl egentligen inte om hon nånsin varit i hans stuga. Han kanske körde direkt ut i skogen och mördade henne.
Citera
Medlem
mammamia32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Tinder-spåret som vissa pratar om, jag undrar det... Skulle GM och BO matchat på Tinder? Jag menar, de spelar ju inte i samma liga utseendemässigt.

Många brott kunna ha undvikits om man inte var så öppen på sociala medier, ett faktum!Verkar som sjuka personer sitter å scrollar å fastnar för vissa personer att ge sig efter. Hoppas fanskapet låsas in för all framtid! Barnet han försökte kidnappa som kom undan vid att hoppa ur bakdörren i bilen kunna ha gått samma öde till mötes. Varför har inte polisen haft koll på denna sjuka individ?
Citera
Medlem
Kan bara säga att dessa avskrap behandlas och skyddas alldeles för mycket när de sitter inne.

De ska vara tvungna att sitta med de vanliga internerna. I många fall när de får sitta på en avdelning med andra liknande förövare så skapar de kontakter och slår ihop sina påsar när de släpps ut.

Dödsstraff är alldeles för lindrigt. De ska torteras flera gånger när de sitter inlåsta. På sin födelsedag, på offrets födelsedag, om offret avlidit som i detta fall, på årsdagen för mordet, på alla högtidsdagar. Sen lite till...

Är så äcklad och förbannad på detta jävla rättssystem och skyddande av dessa. Skyddad identitet och annan skit. Varför förtjänar de det? Fy fan säger jag.
Citera
2025-12-28, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tukkat
Tydligen bytt namn till Vilma nyligen, enligt samnytt.

https://samnytt.se/han-kidnappade-och-styckmordade-kvinnan-greps-nar-kroppsdelar-gravdes-ned
Är det sant? fan va sjukt. "Wilma"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Om du pratar om bilden på endast hans ansikte? Okej, bred hals (bitig kankse), men han depar med ögonen. Jag kan definitvit se galenskap därinne.

Svensk, ung, fint hår, normala proportioner i ansiktet, slät hy etc. Ser inte riktigt galenskaperna som ni andra verkar se… hade jag inte vetat om det hade tanken inte slagit mig. Får tänka till en gång extra innan jag swipear vidare på tinder nu
Citera
Medlem
Mamman verkar ha bott i Stenhamra 2014-2020. Samt bytt namn. Stämmer det? Från S@bb till @anderssn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in