Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-28, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Fråga: På vilket sätt skulle detta offret ha klarat sig om gärningsmannen hade haft offentliga personuppgifter? Jag tror ju knappast att hon haft tid/möjlighet att "slå i registret" innan gärningsmannen slog till...

Jag tror inte att just detta hade hjälpt henne. Som många andra här tycker jag personligen att han borde ha fått ett längre straff för kidnappningen. Att fantisera om att kidnappa, våldta och mörda ett barn är en sak, men att faktiskt gå ut, införskaffa medel och sedan faktiskt försöka sig på att leva ut sin fantasi, är en helt annan sak. Har man passerat den gränsen mentalt, även om brottet då inte var fullbordat, så anser jag personligen att han borde fått ett betydligt hårdare straff än vad han fick. Kanske hade det hjälpt, i alla fall My.

En fråga tillbaka! Jag jag tror jag läste i tråden att du känner till juridik väl. Tror du att det är en juridisk möjlighet att få till en lagändring där tex individer som dömts till sexualbrott (som mgm inte har, jag läste det också) inte har möjlighet att få skyddade uppgifter (från Skatteverket och Polisen)? Pga att det är en större vinst för samhället som helhet att personen är känd än det individuella skydd det ger för den dömda. Jag undrar genuint om det är något som skulle kunna gå igenom i Sverige på grund av, hur jag själv uppfattar det, den stora tyng som läggs på en individs rättigheter i förhållande till samhället intresse.
Citera
2025-12-28, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcyRunkle
Nej de har uttryckligen sagt DNA och förtur NFC

Expressrn skriver dna och länkar till Aftonbladets artikel.
Fär står dock inget om dna.
"Fynden skickades med akut förtur på analys till NFC i Linköping där polisen fick träff som ledde till en misstänkt, enligt uppgifter till Aftonbladet."

Nåja, det visar sig med tiden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Har du hans Tinder-profil?

Tyvärr inte, spekulationer från mig. Känns dock sannolikt utifrån omständigheterna som ålder, att hon var tillbaka i Stockholm tillfälligt, han ser relativt bra ut, hade googlat på henne ett par dagar tidigare osv.
Citera
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Ja, jag köpte hans lönekoll. Han har bra med stålar. Bor hemma, betalar säkert minimal hyra.
https://i.postimg.cc/KvSN4fm2/11.jpg
Va? Pappan är ju död och mamman ligger på demenshem enligt nån här på tråden. Bor hemma visserligen, men i så fal ensam i sitt barndomshem
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Vill ändå påstå att det kan vara fel i datat. Men kusligt om det stämmer
Konstiga är att andra söktermer som Uttran området och liknande som har varit väldigt intressanta är inte sökta på förs nyligen under hennes sökande. Men hennes namn, familjens gata och området hon hittades i söktes 3 på natten 6 på morgonen o 10 på morgonen den 23 december.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hus avspärrat i Södertälje.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/polistekniker-pa-plats-i-sodertalje-hus-avsparrat/

Ser ut att vara ett rosa hus?
Citera
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsoppa
Vet vi något mer om Mgm? Är han uppväxten där? Känner de till varandra sedan tidigare? NÅGON måste ju veta något mer
Han är i området ökänd pedofil... Artikel från 2021;
https://nordfront.se/nordfront-exponerar-hanif-balis-pedofil-pa-ekero
Citera
2025-12-28, 21:35
Medlem
UngeHerrProms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Effe81
Du ska ta det med en stor nypa salt, hon hade under 1000 följare igår, så många följer nog bara för att nu.
Ja det behöver inte betyda något, men lite intressant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Vissa gillar att hata, och då är pedofiler en perfekt målgrupp. En kategori brottslingar där det tydligen inte behövs domstolar och rättegångar, utan de kan avrättas direkt på gatan. Farligt och galet.
Har man inte rätt att hata på pedofiler och som då samtidigt är mördare menar du? Konstigt resonemang..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Ja, jag köpte hans lönekoll. Han har bra med stålar. Bor hemma, betalar säkert minimal hyra.
https://i.postimg.cc/KvSN4fm2/11.jpg

Nu pratar ni om två olika personer! P*r är inte misstänkt för mord, P*r är 45-åringen som är skäligen misstänkt för människorov.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobatbit
Menar ni på allvar att samma snubbe suttit inne för att ha försökt kidnappa en liten flicka, får skyddade personuppgifter av staten och vips så är vi här nu med ytterligare en död kvinna?

Bra jobbat Sverige. Hur kan det gå så fel? Säger bara återupprätta psykhusen så att våldsamma pedofil-kvinnomördare som denne inte kan creepa runt på tågstationer mitt i natten.

Ja eller åtminstone förvar. Det blir inte roligt för staten att försöka förklara varför de försett en pedofil som suttit i fängelse för försök till kidnappning av barn med skyddad identitet och släppt ut honom att hitta nya offer. Det är oförsvarligt om man samtidigt hävdar att man värnar om medborgarnas trygghet.
Citera
Medlem
Om det är mannen ifrån Ekerö? Vilket otroligt bra jobb att ringa in honom. Rör sig mgm i Botkyrka kommun bara så där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in