Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fululf
Absurd tanke:
Kan de två misstänkta gärningsmannen ha funnit varandra via sina intressen för död och våld, och filmat dådet? Om R är gärningsman så har han, ju, visat stort intresse för sådant material. Och just grejen med att de är två. Det var min absurda tanke.

Darknet har väll en del sådant som GM verka ha intresse av. Kan ju vara så att de planerat tillsammans och har ett gemensamt intresse.
Citera
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vancover89
och kom tillbaka til brottplatsen

Förmodligen gjorde hon motstånd vilket lämnade spår. Sedan lär det väl ha varit så att han styckade henne hemma men kunde inte ta alla delar samtidigt dit han ville gömma kroppen så han fick åka flera vändor.
Citera
Medlem
hipsterkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BTEmil
https://imgur.com/a/hWwZNKf här är söktrenden för BO's namn den 23 december 3 på natten söktes hennes namn några gånger. Kan vara helt irrelevant.

Vart söktes hennes namn?

I tråden har inte spekulerats så mycket kring hur MGM valde ut just BO. De är jämnåriga och kommer båda från Stockholms län. Varför just hon?
Citera
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Med all respekt...men det känns både provocerande och orimligt att jag som är verksam inom juridiken, och sysslar med detta varje dag, skall behöva upplysas av dig som varken kan detta eller kan erkänna att du har fel. Men för att förtydliga:

Gärningsmannen har inte fått straffrabatt för att brottsoffret lyckades fly (han fick straffrabatt för att han var under 21 år). Eftersom försökspunkten inte passerats, och brottet inte fullbordats, så har han dömts till Försök till människorov. Människorov har straffskalan 4-18 år eller fängelse på livstid. Försöksbrottet innefattas också av denna straffskalan, men med möjlighet att understiga minimistraffet eftersom det handlar om just ett försöksbrott.

Man kan tycka vad man vill om praxis. Men att ett försöksbrott generellt inte skall anses lika straffvärt som ett fullbordat brott är väl knappast något kontroversiellt? Inte heller att det skall krävas oerhört mycket för att ett försöksbrott skall nå upp till maxstraffet kan väl anses märkligt? Beträffande ungdomsreduktionen/rabatten så var inte detta praxis utan lagstadgat - och var detta t.o.m 2022 när ungdomsrabatten skrotades.

Att hans egentliga "avsikt" var att sexmörda 10-åringen är mycket möjligt. Men eftersom han inte dömdes för varken försök eller förberedelse till våldtäkt mot barn ELLER försök eller förberedelse till mord så kan man inte beakta i detta i straffmätningen.
Hade han inte köpt silvertejp och buntband mm innan? Det är väl förberedelse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Några fler men gamla:
https://imgur.com/a/tOYvS36
Vet du vad det är för badge han har på första bilden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rogerli
En blatte som bytt till svenskt namn. Finns mängder av sådana nuförtiden.

Han ÄR SVENSK!!!
Citera
2025-12-28, 20:59
Medlem
Leif GW Flaggade för exakt detta:

GW Persson i Brottsjournalen att det finns stor risk för att Ekeröpedofilen ska återfalla i brott. Detta har nu tragiskt nog visat sig stämma med mordet på My Törnblom i december 2025.

Avsnittet sändes den 18 februari 2020 på TV4 och handlade om “den nittonårige pedofilen” (Robin Säbb Hjerth) som försökte kidnappa en 10-årig flicka på Ekerö.

Länkar:

1. Facebook-video (kort klipp):
https://www.facebook.com/TV4/videos/brottsjournalen-den-nitton%C3%A5rige-pedofilen/171227174298811/
2. Facebook-video (kidnappningsförsöket):
https://www.facebook.com/TV4/videos/brottsjournalen-kidnappningsf%C3%B6rs%C3%B6ket/145240373234302/
3. TV4 Play (hela programmet):
https://www.tv4play.se/program/eb88f61faf0710aa7e3f/brottsjournalen
(Kräver inloggning/prenumeration)
Senast redigerad av Jagarpaplats 2025-12-28 kl. 21:02.
Citera
2025-12-28, 20:59
Medlem
Så söktermen Viksäter (området) och BO's namn söktes den 23 december. Kan vara fel statistik av google eller helt irrelevant.
https://imgur.com/a/hWwZNKf
https://imgur.com/a/MqTCg7G
Citera
2025-12-28, 21:00
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
ALL HEDER till polisen, så jävla duktiga!

Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Polisen levererar ja! Vi får se hur rättsväsendet levererar den här gången? En ung kvinna som hade hela livet framför sig kunde levt i dag om mördaren suttit inlåst.

Snutarna gör sitt jobb oftast i sådana här fall, den här gången med bravur. Hatten av! De hade nog en känsla av vem de skulle leta efter. DNA på hammare osv i all ära men det kommer inte så snabbt, de la span på honom. Skulle nog säga det var det snyggaste polisarbetet i år faktiskt.

Vad larviga ni är. Polisen visste såklart sedan innan var GM bodde och befann sig och gjorde kopplingen rent geografiskt. Svårare än så är det inte.
Citera
2025-12-28, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Förmodligen gjorde hon motstånd vilket lämnade spår. Sedan lär det väl ha varit så att han styckade henne hemma men kunde inte ta alla delar samtidigt dit han ville gömma kroppen så han fick åka flera vändor.
Varför hade han inte kunnat ta det samtidigt?
Citera
2025-12-28, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolnollkoll
Jag tycker det är så hemskt och berör på djupet. Jag som kvinna är väldigt skeptisk till min omvärld och går alltid på tårna och försöker hålla mig med god uppsikt över min omgivning, trots det svårt att undvika psykopaterna som börjar snacka trots att man inte ger dem ögonkontakt. Jag ser argument om att man förutsätter att kvinnor idag har samtal aktiva under ensamma promenader etc. Men oavsett hur jävla uppmärksam du är på din omgivning finns det inget som gör att du klockan 01:30 på natten kan lyckas ta dig ur en sådan situation på egen hand som stackars My har utsatts för.

Ett samtal i luren hade inte gjort någon som helst skillnad. Det är egentligen självklart att man ska kunna ta en sådan promenad hem på egen hand utan att behöva oroa sig för något. Men uppenbarligen går det inte i Sverige idag. Riktig jävla otur att råka på en sån här psykopat. Förbannad över att man inte har livstids övervakning på en sådan person där man skummar av inköp, samtalslistor, internetsökning etc med jämna mellanrum för att avstyra sådana händelser. Märkligt straffsystem i Sverige. Tur ändå att denna idiot varit fast förut så det blev träff.

Kunde inte sagt det bättre 💯😳 Kollar mig omkring varje gång jag tex slänger sopor, går till min bil m.m.. Men om en störd människa vill åt mig, hade inte ens 112 i luren räddat mig! 🥺 Men när en person, känd och dömd, efter straff skyddas, då har ingen av oss en chans oavsett kön 🤬
Citera
2025-12-28, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hipsterkatt
Vart söktes hennes namn?

I tråden har inte spekulerats så mycket kring hur MGM valde ut just BO. De är jämnåriga och kommer båda från Stockholms län. Varför just hon?
Google söktes namnet på. Men det kan vara fel statistik av google. Men intressant att notera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in