Citat:
Ursprungligen postat av
Svartkrutsskalle
Beror på hur stora mängder de handlar om. Svenska domstolar går enbart på mängden droger i stort sett. Försäljning el ej skiter de i stort sett i... så har alla mina mål hanterats iaf... de går efter sina tabeller.
Så har hon sålt 7x 1g kokain så döms hon för 7g kokain... vad de ger kan du bara söka efter rättsfall på Google.
Att hon häktas är nog pga att hon inte erkänt. Erkänner hon så släpper de henne eftersom hon inte längre kan försvåra rättegången.
Man måste vara taktisk på vad man erkänner o inte erkänner.
Jag erkänner bedrägeri pga jag visste det skulle bli häktning annars. Snuten trodde de hade fallet i en låda o sket i stort sett o utreda pga erkännandet. Förhala o sen tog jag tillbaka erkännandet med en någotsånär trovärdig historia... Vilket ledde till frikännande i TR.
Man måste vara taktisk.. Att inte erkänna nåt som du ändå kommer bli dömd för kommer bara leda till att de håller dig tills rättegången. Särskilt om de finns mgm.
Jag som trodde att avsikten att överlåta gav ett högre straff, lägg därtill att jag var tämligen säker på det. Jag har ibland fel, men det är sällan. Det här är däremot inte mitt expertisområde.
Hade varit otroligt intressant om du kunde leverera en källa på det som du påstår, som anger att det är samma straffvärde, vid ungefär samma vikt, oavsett om det bedöms som överlåtelse eller eget bruk.
Skulle det eventuellt vara så att åklagarna som hållit i dina åtal, inte kunnat bevisa överlåtelse och valt att få dig fälld för eget bruk?
Om vi bortser från ditt specifika fall, där du erkände för att sedan ta tillbaka erkännandet och kollar på det rent generellt. Att erkänna något, tror du inte det kan ligga en person till last senare, om det går till åtal, även om personen tar tillbaka sitt erkännande?