Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-28, 19:18
Medlem
Skaraborg2s avatar
Personer som aldrig går att bota.

Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Inte helt omöjligt. Brottslighet kan ligga i generna. Gustav Hjert var dock rånmördare med digert brottsregister.

Ibland önskar man att dödsstraffet återinfördes. Åtminstone för såna här obotbara psykopater, som bara är ett hot mot hela samhället.

Visst var Gustav Adolf Hjert en rånmördare och inte som den här GM.

Ja det finns fall där dödsstraff skulle vara berättigat. Detta är ett sådant. Samma sak med monstret på Morö backe i Skellefteå. En person som denne Hjert-Andersson går aldrig någonsin att bota utan kommer alltid att utgöra en fara för andra människor.
Citera
2025-12-28, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbbeecc
Sök på C*rina S*bb på Facebook. Kan ”hon” vara mamman?

* = A
* = Ä

Tror det är hon.. såg en bild från 2010 hon kommenterat ”min son Robin”.. Hon ser ut som en typiskt WT..
Citera
2025-12-28, 19:19
Medlem
Var de bekanta? Annars är fallet unikt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av etisbew
Verkar stämma. Har gamla bilder på sin son som enligt kommentarerna heter Robin.

Fast om man söker på FB på det namnet så verkar hen vara en transa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Tack för en bra sammanfattning. Minns du gjorde bra sådana i tovefallet med.

Denna historien blir ju bara råare och råare. Jag förstod inte i sammanfattningen om hela kroppen hade hittats eller bara delar.

Det sägs att när polisen knackade på så höll han på med vissa kroppsdelar..därmed kunde man direkt fastslå att hon var avliden.
Citera
2025-12-28, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthew0rld

Inget bekräftat gällande den tesen!
Citera
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.Harry
Killen är svårt störd. Ett riktigt psykfall. Han har drömt om att genomföra det här länge. Förra gången misslyckades han. Tyvärr så kunde han genomföra sina sjuka planer nu.
Efter vad jag läst om dåren så gissar jag på att han är en svårt störd sexualsadist. Han går igång på hela grejen och har aldrig kunnat släppa tanken på att genomföra en sådan här sjuk grej.
Han borde aldrig ha släppts ut. Han är alldeles för farlig för att gå fri...

Det ruggiga är att han hade en KUMPAN. Två så pass sjuka individer hade funnit varandra... VAR och hur?
Citera
Medlem
Allting pekar enligt mig på slumpvalt offer. Han var förberedd men hon var nog inte utvald då dom nog inte känner varandra. rimligen har han stått där eller vid någon annan station men inte gått guld läget som inkom när my kom gåendes.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthew0rld

Antagligen. Ett Tinder-ragg eller dylikt. Tillräckligt ytligt för att hon inte ska veta något om honom, tillräckligt nära för att han ska få information från henne själv om vart hon befinner sig när hon är på väg hem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Kolla sökorden dom hittade på hans dator när han åkte dit för kidnappning förra gången.

Där har du motivet.

Vad var sökorden?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariskvevare
Absolut inte planerat enligt min uppfattning. Förmodligen så är det ingen som haft större span på henne och väntat på stationen på att hon skall anlända, för att sedan kidnappa, våldta och mörda henne.

Jag tror närmare att det är någon hon är bekant med (nödvändigtvis inte nära vän) men kanske en granne, grundskole/gymnasiekompis nån från hennes ev. tidigare sportlag eller dyl. Någon hon iallafall litat på att denne skulle transportera henne hem. Denna person (vem det nu än må vara), har med all sannolikhet gjort något tidigare innan, straffad eller ostraffad. Alternativt, under en längre tid haft i hjärnkontoret att han vill begå en våldtäkt eller ett mord, sedan tagit tillfället i akt när chansen att förverkliga sina skeva tankar uppenbarade sig.

Det är vad jag tror. Men, jag har haft fel många gånger tidigare i livet så endast GM (och kanske polis) vet väl hur det ser ut.
Han är ju dömd sen tidigare för kidnappning och om hon visste vem han var så hade nog hon vetat om tidigare händelse då han förmodligen redan har ett ryckte så har svårt att tro att hon frivilligt hoppat in i hans bil. Han har nog planerat detta och med rena slumpen blev hon offret
Citera
2025-12-28, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kompott123
Ja jag har aldrig varit rädd från att gå hem sent på kvällen själv inte alls långt från detta…. det här är första gången jag verkligen känt att jag inte vågar och inte kommer göra det igen på ett bra tag igen
Efter att ha fått ganska bra insyn i brottsofferjourens arbete så är det bara att konstatera: gå ALDRIG ensam i mörkret som kvinna. Den tragiska sanningen tyvärr. Och om du måste: alltid larm, hårspray och nycklar redo och aldrig någonsin med hörlurar i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in