Citat:
Ursprungligen postat av
nousernameneeded
Men ge dig nu Pyssen! en kvinna ska kunna gå hem själv vilken tid på dygnet det än är utan att sjuka individer som staten skyddar ska springa lösa i samhället!
Men nu har staten valt att släppa ut psykfall och sexbrottslingar från anstalterna, samt släppa in allsköns människor som inte delar vår kvinnosyn.
Detta är fakta som innebar att My i realiteten INTE var säker på gatan.
Vitryssland har dödsstraff för sånt här och Saudiarabien har sharia. Ungern har bara sitt eget folk att oroa sig över. Inga andra. Alla dessa platser är tryggare för en ensam kvinna på natten. Vi går mot något av dessa system. Eller så kommer vi bli ett land där kvinnor är beroende av att "eskorteras" hem av en man.
Alltså - Man kan förneka fakta till förmån för en princip. Men faktum är att hon inte skulle vara död nu, om föräldrarna hämtat på stationen.
Kan du föreställa dig hur föräldrarna mår? "Om vi lärt henne att ALLTID ringa för att få skjuts, så hade detta inte hänt".
Så alla kan hoppa ned från de höga hästarna.Vi lever inte i 1960-talets Sverige, då psykos satt på anstalt och alla var svenskar. Vi är inte längre säkra.
Jag är själv kvinna som älskar att promenera ENSAM med hörlurar och musik eller ljudbok. Det här har skakat om mig och jag kommer omvärdera.