Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-28, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Vad tror ni är det som gör att polisen väntat så länge med att bekräfta att hon är död? Han greps igår kväll när höll på att gräva ner kroppen, och polisen går ut med att hon är död kl 11:30 dagen efter. Är inte det länge? Varför?
Om du kikar på vilken aktivitet det varit i denna tråden idag kan du få en fingervisning. Högst klädsamt att ge familjen några timmar att sörja, smälta och sätta sig själva i radioskugga innan man släpper lös hundarna.
Citera
Medlem
RA/R.S.H har en bror som heter Al*x*nder Hj*rth. Han hette tidigare Andersson i efternamn men bytte tillbaka till A.H. Har bott i Färetuna på olika adressen, bor nu i Täby.
* e
Mamman heter C*r*la And*rsson, tidigare Säbb. Bor i Bromma.
* a, o, e
Citera
Medlem
hemskt men man hoppas ju att det iaf inte är någon våldtäkt eller liknande. Sjukt och vrickat och äckligt nog som det är
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosik
Hur i hela världen är det relevant...
Inte mycket alls. Det var en ironisk förlängning på det jag citerade, om hur faligt det är att ens leva.
Citera
2025-12-28, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Grevens sammanfattningar:
Uppdaterad: 28 december 2025

Del 1: Brottsoffer. Sociala medier/bilder på My. Försvinnandet. Kollektivtrafik. Vägar hem. Fynd. Polisarbete.

Del 2: Gripandet. Mys kropp. MGM. Relationer. Avspärrad fastighet
Tack du har gjort en tydlig sammanfattning. Beröm.

(Detta mord är så sjukt, vilken falsk sate, som vandrat fritt ibland oss.
Som Eklund. Man undrar vad denne typ mer har begått?. Finns fler offer? Sadism.)
Citera
2025-12-28, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag undrar om han hade planerat att specifikt kidnappa och mörda henne? Eller valde han ut henne slumpmässigt?

Vi får se om det framkommer men jag tror helt klart slumpen.
Citera
2025-12-28, 19:09
Medlem
Vem/vilka är GM? Fan vad förbannad man blir av situationen. Hur kan man ens vilja en random människa nåt ont. Kände de varandra?
Citera
2025-12-28, 19:10
Medlem
Är GM Robin, numera Andersson, som kidnappat en 10 åring på Ekerö för flera år sedan ?
Citera
2025-12-28, 19:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av coolakidsdoraldrig
RA/R.S.H har en bror som heter Al*x*nder Hj*rth. Han hette tidigare Andersson i efternamn men bytte tillbaka till A.H. Har bott i Färetuna på olika adressen, bor nu i Täby.
* e
Mamman heter C*r*la And*rsson, tidigare Säbb. Bor i Bromma.
* a, o, e

Vad är det för fel på den här familjen då?

Blev gossen våldtagen som barn?

Tappad på skallen?

Man blir inte så här rubbad av att bara födas och växa upp med normala föräldrar.
Citera
2025-12-28, 19:11
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Men ge dig nu Pyssen! en kvinna ska kunna gå hem själv vilken tid på dygnet det än är utan att sjuka individer som staten skyddar ska springa lösa i samhället!
Men nu har staten valt att släppa ut psykfall och sexbrottslingar från anstalterna, samt släppa in allsköns människor som inte delar vår kvinnosyn.

Detta är fakta som innebar att My i realiteten INTE var säker på gatan.

Vitryssland har dödsstraff för sånt här och Saudiarabien har sharia. Ungern har bara sitt eget folk att oroa sig över. Inga andra. Alla dessa platser är tryggare för en ensam kvinna på natten. Vi går mot något av dessa system. Eller så kommer vi bli ett land där kvinnor är beroende av att "eskorteras" hem av en man.

Alltså - Man kan förneka fakta till förmån för en princip. Men faktum är att hon inte skulle vara död nu, om föräldrarna hämtat på stationen.

Kan du föreställa dig hur föräldrarna mår? "Om vi lärt henne att ALLTID ringa för att få skjuts, så hade detta inte hänt".

Så alla kan hoppa ned från de höga hästarna.Vi lever inte i 1960-talets Sverige, då psykos satt på anstalt och alla var svenskar. Vi är inte längre säkra.

Jag är själv kvinna som älskar att promenera ENSAM med hörlurar och musik eller ljudbok. Det här har skakat om mig och jag kommer omvärdera.
Citera
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag ser att den MGM och sexualsadisten hette Hjert innan han bytte efternamn.

Hjert är ett ovanligt efternamn. Kan han vara en nutida släkting till den ökände Gustav Adolf Eriksson Hjert? Den siste som avrättades offentligt 1876?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Gustav_Adolf_Eriksson_Hjert

Inte helt omöjligt. Brottslighet kan ligga i generna. Gustav Hjert var dock rånmördare med digert brottsregister.

Ibland önskar man att dödsstraffet återinfördes. Åtminstone för såna här obotbara psykopater, som bara är ett hot mot hela samhället.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Varför hade polisen pressträff gällande detta?
Det har ju skett vidriga mord tidigare; utan pressträff.

Det är väl inte varje dag en 25 årig tjej blir indragen i en bil och styckmördad av en redan dömt pedofil och våldtäktsman?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in