Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Polisen säger ju att de var säkra på att hon var död när de grep personen: "– Jag kan konstatera att i samband med gripandet så blev det tydligt för oss att kvinnan hade bragts om livet, säger kommenderingschef Max Åkerwall till Aftonbladet." Ett bankomatkort eller blod gör inte att polisen blir säkra på att någon är död. De har hittat något annat i samband med gripandet. Frågan är bara vad. Alternativt har personen erkänt.

Ja, då hittade dom ju något på honom som kunde styrka de. Eller så erkände han på plats. För om man skulle tolka pressträffen (som var lite otydlig ska erkännas). Så kändes de ju som att man hade haft koll på honom ett tag, sen när dom slog till, så var han inte hemma, så hittade dom han ute nånstans.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
26-åringen har tidigare dömts för kidnappningsförsök. Är det samma person som det har pratats om tidigare här, som försökte våldta någon vid samma station? Hittar inte inlägget pga att sidan krashar hela tiden.

Var inte det D*niz R*g*

E, a, e
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BambuBengt
Med tanke på åldersskillnaden så tror jag man kan räkna bort vanligt folk.
Kanske gästarbetare, kusinerna Getskinn eller svenska incels i samhällets utkant.

De kanske är knarkare, generationsöverskridande vänskap är mycket mer vanligt bland knarkare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RachelMaddow
11500 läsare som är inne och läser tråden, just nu. Snart redan 5 miljoner som har läst tråden. Jag tror också på ett rått överfall. Tror knappast att hon stämt träff med någon efter midnatt. Vi får väl se när mer information släpps om vem/vilka som ligger bakom mordet.

5 miljoner visningar betyder väl inte 5 miljoner personer. Går jag in och läser gång på gång så räknas varje gång. Så skulle jag gissa att det är så det räknas.

I övrigt överens med dig. Överfall och infall från GM. BO har sannolikt haft extrem otur. Verkligen extrem otur.
Citera
2025-12-28, 16:38
Medlem
Utifrån de rykten jag fått till mig av personer som känner till den drabbade familjen så talas det om att det finns en tidigare relation/koppling mellan BO och GM. Att det inte är en okänd gärningsman helt enkelt.
Men då jag själv inte alls ingår i samma krets utan enbart fått detta till mig så är det inget jag kan bekräfta själv.
Citera
Medlem
Långskott, men vad tror vi om denna?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/19-aring-domd-for-kidnappningsforsok-pa-ekero
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Så en 25åring och en 45åring. Och 25åringen tidigare dömd för kidnappning. Låter onekligen allt sjukare. Två galningar som hittat varandra?

Återigen har man varit med och drevat mot oskyldiga på FB. Jag skäms för att jag övervägde ådringen.
Senast redigerad av enough-is-enough 2025-12-28 kl. 16:45.
Citera
2025-12-28, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
26 år
45 år

Arbetskollegor? Familj?

Tidigare svarade polisen ”Inte vad som är känt av mig i nuläget”, när reportern från Aftonbladet frågade om de två misstänkta har en koppling till varandra.
Citera
2025-12-28, 16:41
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmilyDavison
Enligt Aftonbladet så blev kvinnan kidnappad redan vid Rönninge station. Det finns säkert övervakningskameror som tydligt visar vem/vilka som plockade upp henne.

Då måste det ju handla om efterblivna personer.

IQ daggmask att kidnappa någon därifrån. Det här är verkligen inga genier
Citera
Medlem
Tidigare dömt för kidnappningsförsök och enligt Expressen hade det dådet ”föregåtts av noggrann planering”.

Ekerö 2019? En 19-åring dömdes för kidnappningsförsök som var planlagt, enligt artiklar funna vid en snabb googling…
Citera
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Långskott, men vad tror vi om denna?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/19-aring-domd-for-kidnappningsforsok-pa-ekero

Faller på att han är född 1991.
Citera
Medlem
Min första tanke är att det är samma man som 2019 försökte kidnappa en 10 årig flicka på Ekerö.
Minns detta fallet så tydligt. Han var 19 år och vid en rättspsykiatrisk undersökning visade det sig att han var pedofil.

Om vi utgår från att mannen är född 1999 så var han 19/20 år 2019, och nu är 26 år gammal. Kanske långsökt men det var min första spontana tanke.
Bara att googla så hittar ni information om just det fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in