Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 14:50
Medlem
Yxzers avatar
Kan inte någon i området bara ta en sväng med bilen och bekräfta vilken adress det är?
Eller så lägger tidningarna ut lite mer avslöjande bilder så vi kan hitta via Google Map?
Citera
2025-12-28, 14:51
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrAcKmAn
Sista bilden här är tagen från denna plats. Notera sopptunnorna med den röda grejen ovanför.
Seriöst?

Stirrar du dig blind på soptunnor så du missar att närmiljön är helt olika?
Citera
2025-12-28, 14:51
Medlem
Någon i närheten som kan ta sig med bil till Furås, mellan Södertälje och Nykvarn?
Helikoptern sökte där natten mellan 26e och 27e, efter sökning över Rönninge/Salem.

Stämmer bra överens med avståndet på 1.5 mil från Rönninge, som media rapporterat där huset som är avspärrat skall ligga.

Tänker samtliga områden där runt Malmsjön, som tyvärr inte finns på Google Streetview
Citera
2025-12-28, 14:52
Medlem
Misstänkt GM är boende i södra Stockholm och man är alltså intresserad av en adress utanför Södertälje. Det låter inte som några gästarbetare i mina öron. Mer troligt har man känt till att huset står tomt eller så har man åkt runt och letat och hittat huset.
Citera
Medlem
På vilka nyhetskanaler kan man se bild på huset? Jag ser bara bilder på något som ser ut som ett vindskydd
Citera
Medlem
Brantforss avatar
Helvetes svårt att komma fram.

Tärnstigen 2 är alltså avspärrad.

Det innebär inte att GM är folkbokförd på adressen, och det innebär inte att GM är folkbokförd på någon närliggande fastighet. Var lite försiktiga med personuppgifter, tack.

Citat:
Ursprungligen postat av Springfeeling
På vilka nyhetskanaler kan man se bild på huset? Jag ser bara bilder på något som ser ut som ett vindskydd

Dessa bilder använde jag för geolokalisering:
imgur.com/a/k95sNzh
Citera
2025-12-28, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffMcLovin
Är inte bilden från Vråkstigen 22 tagen upp mot Tärnstigen 2? Alltså man behöver stå på Vråkstigen 22 för att kunna se stugan som tillhör Tärnstigen 2?

Edit: råkade citera något annat som jag tog bort nu, laggar som tusan här inne. Sorry!

Ja, Vråkstigen 22 ligger åt andra hållet. Har en vit ”grind”. Ett rött hus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nollan-Kollan
"Stefan" är ägaren av stugan på adressen Vråkstigen 22. Den kåken har/är föremål för polisens intresse, enligt tidigare inlägg.

Vad Mats och Viksbergsstugan, på Tärnstigen 2, har med detta att göra har jag ingen susning om.
Använd Min Karta, där kan man öppna upp för att se fastighetsgränser. När man tittar på flygfoto, så finns där två tomter som ser mer än lovligt skräpiga ut. Liknar någon form av "skrotupplag". Sådana bosteäder brukar hysa udda typer.
Citera
Medlem
Vråkstigen avspärrad en bit in, flera polisbilar, band osv. Vägen "under" heter svalstigen och där stod SVT och spärrade av vägen med sin bil..
Citera
2025-12-28, 14:54
Medlem
Vilka hjältar dessa poliser är...men frågan är hur länge han höll my fången.i gäststugan
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Yxzer
Kan inte någon i området bara ta en sväng med bilen och bekräfta vilken adress det är?
Eller så lägger tidningarna ut lite mer avslöjande bilder så vi kan hitta via Google Map?

T*rnstigen 2

V*ksbergstugan
Bed & Breakfast

Det är i alla fall huset som finns på bild i media där tekniker står och kolla på ett fönster med röda ramar.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Yxzer
Det är viksbergstugan.

https://i.postimg.cc/5tx13rDD/1.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in