Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-28, 13:24
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teraupeten
Helikoptern cirkulerade länge över området Stångarö härom kvällen. Ligger i närheten av malmsjön i Södertälje

Helikoptern har varit på många olika platser så det går inte att säga mycket om eventuella misstänkta hus.

Folk bör sluta droppa en massa random namn i tråden baserat på helikoptern.
Citera
Medlem
Om inte mordet utfördes vid stationen tyder det på något överlagt eftersom mobilen slogs av eller sönder där. Om mordplatsen är vid stationen borde det finnas tydliga tecken på det. Så känns lite som någon typ av Ted Bundy som rövat bort henne, slagit av mobilen och senare mördat henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ni får både en…”känsla”…en typ av tarotvibb, “magkänsla” eller “medial känsla”….eller?
Ingen aning
Citera
Medlem
Tolvans avatar
Ska man tro brottsplats verkar GM vara en rasistisk 65-årig man.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Nope. Med bil är det 1.3 km mellan Rönninge station och Ronna i Södertälje. Prova Google maps.
du menar 13 km antar jag
Citera
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Nu spekulerar jag inget om MGM, men vad hindrar en 65-årig man från MENA att skriva grovt rasistiska saker på sociala medier?

Framförallt vanligt sunt förnuft och frånvaro från sociala medier
Citera
Medlem
På samma sätt som man glömt denna somaliska kvinna som mördades förra året av en svensk?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/nimo-daud-28-mordades-pa-vag-hem-maken-forlorade-mitt-allt

Men ja, man behöver strypa invandringen helt, det håller jag med om. Man kan inte hämta hit folk när det ser ut som det gör.

Citat:
Ursprungligen postat av Yoweri
Ännu ett mord har begåtts. Ännu en ung kvinna har bragts om livet. Det är otroligt sorgligt. Lika sorgligt är det att ingenting förändras. Dessa odjur, oavsett etnicitet, får fortfarande saft & bulle-straff och folk pratar vid köksbordet om hur illa det är ställt i landet, men ingenting görs åt saken. Dessa kräk ska mördas antingen i fängelset eller så fort de kommer ut. Om något år är My bortglömd, precis som alla andra och landet är precis lika illa som innan.
En dag mördas fel barn och då hoppas jag helvetet kommer släppas lös.
Citera
2025-12-28, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Nä i Södertälje.. Bor en hel del vita psychomän där.. Med det sagt bor det en hel del invandrare där också Ska bli spännande att se, hoppas på en vit man så alla rasister i tråden håller käften
Som att Södertälje skulle ha mindre babbelusingar, ditt stolpskott!
Lycka till med din önskan om en vit man.
Citera
Medlem
Tycker vi kan vänta å se vad det är för etnicitet på MG innan man börjar dra med SD hejvilt, tycker det är ganska patetiskt.
Citera
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Så kan det förstås vara, men har du belägg?
Rätt ska vara rätt. Jag trodde Ali och Ahmed var en lågoddsare, MEN:

Demografin för svensk medborgare 65 år gammal, tippar skalan rejält för att vederbörande är svensk (eller nordisk / europeisk).

Ja, mycket ska man höra innan öronen trillar av!!!

Har väldigt svårt att se att en 60 plussare, skulle vara ute och köra, halv två på natten och ge sig på en ensam kvinna.

"Konstigare och konstigare, sa Alice..."
Senast redigerad av gullfia 2025-12-28 kl. 13:27.
Citera
Medlem
Yxzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxzer
Brottsrubriceringen är väl i nuläget mord och människorov. Det talar emot att någon råkat köra på BO. Våldtäkt kan ju tillkomma men det räcker med mord i nuläget.

BO kan även varit så motstridig så det blev mord istället för våldtäkt…
Citera
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maximilanvon
Såg på brottsplats_stockholm Instagram. Det ska röra sig om en 65årig man prognosmakare som skickat personligt våldsbejande meddelanden. Inlägget är nu borttaget ser jag

Insåg kanske att det inte är bekräftat att insatsen i Södertälje är länkat med mordet. Kan ju vara två separata ärenden.

Jag har iaf inte sett någon bekräftelse på att insatsen i Södertälje hör till detta fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in