Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-28, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Polishelikoptern var ju ute vid Malmsjön, nordväst om Södertälje. Det är väl ca 1.5 mil från Rönninge? I alla fall fågelvägen

Hur ser husen på södra sidan av Malmsjön ut?

Citat:
Ursprungligen postat av Trollan1337
Vad tror vi om Älgnäsvägen 12, Södertälje? Det var området som helikoptern cirkulerade några varv runt i torsdags?

Här bor en familj på 3, varav sonen är 19 som är nära hennes ålder.
De andra husen har ingen i samma ålder som My, och jag tror inte hon skulle hänge med folk 15 år äldre än henne.

Kan ju även vara en adress i området som används som sommarhus där ingen är skriven.

Ja detta område är ju av stort intresse, verkligen! Jag får inte upp Älgnäsvägen eller Furåsvägen/stigen på Maps, men det är området som Helikoptern cirkulerade en stund efter söket över Rönninge
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagskagorakaos
Får en känsla av att hennes vänner är två av dom gripna. Troligtvis haft ihjäl henne
Citat:
Ursprungligen postat av alibabasfru
Är de kvinnor ? Får också en känsla av att det är kvinnor denna gång . Kvinnor har blivit mer o mer galna psykopater dagens ungdom har svårt o känna empati tycker jag . De lever bakom skärmar o har inte med sig den känslan längre . Man dödar som om det var på Roblox

Ni får både en…”känsla”…en typ av tarotvibb, “magkänsla” eller “medial känsla”….eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Det finns ingen praxis som säger att häktningsframställningar skall sekretessbeläggas enkom för att det rör en minderårig person. Det finns ju fall i närtid där man sekretessbelagt unga häktade personers namn, men då har anledningen varit att det kan antas att den misstänktes närstående kan utsättas för fara om uppgiften röjs.
Nej, så är det absolut. Men i de allra flesta fall maskas underåriga.
Min point var att det inte är säkert att namnen blir offentliga.
Citera
Medlem
https://imgur.com/a/ZJ64T6Z här har ni bilden från brottsplats stockholm som han tog bort
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonfrillan
Rapporterad för Falsk ryktesspridning.

För att? Brottsplats la nyligen upp info om att det är en 65 årig man som tidigare skickat meddelanden med rasism och våldshandlingar.
De har nu tagit bort inlägget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Så kan det förstås vara, men har du belägg?

Jag screenshotade bilden på blåljusbilder

https://imgur.com/a/Y8WIpby
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Tycker alla kan lugna ner sig i att spekulera om det är babbar eller inte. Ni gör bara bort er om det sen inte visar sig vara så.

Ska finnas pixlad bild? 65-årig gubbe pratas det om, stämmer detta?

Älgnäsvägen 1 bor en 64 års gubbe
Citera
2025-12-28, 13:23
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Åh nu bet du i sura äpplet, MGM är enligt brottplats_stockholm en 65-årig man som tidigare skrivit grovt rasistiska inlägg på sociala medier

Länka det inlägget då? Så man kan se det
Citera
Medlem
Yxzers avatar
Brottsrubriceringen är väl i nuläget mord och människorov. Det talar emot att någon råkat köra på BO. Våldtäkt kan ju tillkomma men det räcker med mord i nuläget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonfrillan
Var ser ni bild? Blåljusbilder har inte postat något på instagram

https://imgur.com/a/Y8WIpby
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teraupeten
Helikoptern cirkulerade länge över området Stångarö härom kvällen. Ligger i närheten av malmsjön i Södertälje

Tillhör Rönninge Södertälje kommun eller har dom kört henne dit isf? Har inte så bra koll på området däråt.
Citera
Medlem
Såg på brottsplats_stockholm Instagram. Det ska röra sig om en 65årig man prognosmakare som skickat personligt våldsbejande meddelanden. Inlägget är nu borttaget ser jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in