Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-28, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Postat 11:29 och med facit i handen sorgligt nog helt korrekt. Den användaren som skrev PM har koll.
Ja det verkar hen ha. Jag fick informationen ännu tidigare (11.24) men hade inte hunnit läsa.

Fruktansvärt sorgligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weese
”Skopan/spaden” bredvid är väl benen från kamerastativet? Om vi kollar samma bild..

Ja fel av mig.
Men det förstnämnda ser ut som den där stora tvättpåsen av hårdare plast man kunde köpa från Ikea förr.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
De kan ju ha kört ihjäl henne...? Sedan fått panik och tagit med kroppen.

Borde väl rubriceras vållande till annans död och inte mord i så fall?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHouse
Vilken tid i går började media publicera att en åklagare har tilldelats fallet?

Det är inget konstigt. Som polisen sa framkom det uppgifter om att en person misstänktes för människorov. Det var rimligen då jouråklagare kopplades in för utredningsåtgärder.
Citera
2025-12-28, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alibabasfru
Jag lyssnade flera ggr jag är inte säker på om han försa sig hon el hen det var lite otydligt. Jag är lite inne på att det kan vara två kvinnor som är skyldiga . En svartsjuk kvinna som fått hjälp av sin vännina . Om de hittat henne hos dem har hon följt med dit säkert. Kan vara två kvinnor
Hade hon följt med frivilligt hade hon haft mobben med sig, inte lämnat den i ett dike.
Citera
Medlem
Min gissning är att någon svensk pundare varit i farten och hans sambo/morsa har råkat blivit inblandad därav misstänkt för människorov
Citera
Medlem
Lite skumt att bara en av dem är misstänkt för mord. Bör ju vara båda ifall dom agerat tillsammans.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
En bekant till mig som bor på tant gröns väg såg igår hur polisen först lös in i en parkerad bil med ficklampor vid tant gröns väg 5.
Dom bevakade sedan samma bil i ett par timmar. Oklart vad som sedan skedde med bilen då min bekanta åkte hemifrån.
Skulle få återkoppling senare idag kring om bilen står kvar eller inte.
Kan det vara där tekniker jobbar nu?
Citera
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Står på Aftonbladet att polisen kommer fortsätta sökandet? Är hon inte hittat då med andra ord?

Förmodligen styckad kropp då.
Hon är hittad enligt presskonferensen....men kanske inte komplett.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Måndag i morgon då tar ordinarie åklagare över...
Efter anhållande har de max 72 timmar eller 3 dygn på sig att begära en misstänkt häktad. Eftersom det rör sig om mord så är det obligatorisk häktning. Så om personen anhölls igår så begärs han häktad senast på tisdag. Då kan vi begära ut häktnings PM och förhoppningsvis få några fler uppgifter om mordet.
Citera
2025-12-28, 12:14
Medlem
.ermins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Det är snart 8 år sedan. Förvisso kan botandet av anorexi leda till andra utlopp för samma ångest, men överlevare brukar funnit ny riktning.

Jag köper inte självmord helt enkelt för det antingen kräver viss impuls (slänga sig framför ett tåg) eller viss förberedelse. Visst, hon kan ha haft en kniv i väskan, lämnat sina saker på en symbolisk plats och sedan tagit sig till en så avsides plats att hon "aldrig" hittas. Men det verkar inte särskilt rimligt.

Vadå självmord? Fattar du inte att de sitter en gripen för mord på högre misstankegraden??
Citera
2025-12-28, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RussianFederation
Det kan vara svenskar som gjort detta.
Men då är de psykopater som kan göra det mot allt och alla. De har noll känslor.

Men om det är Ahmed och Ali så är det en känslomässig värdering bakom brottet.
Det förekommer mycket sådant svenskfientligt våld. Det har minskat lite sista åren eftersom gängen tjänar pengar på att sådant inte sker.
Håller med dig luktar mer svenskt än blatte . En blatte tar inte hem liket de gör saker ute men tar inte sånt under sitt tak . Tycker som du de mördar med känslor inblandade svenska mördare gör det för de gillar det helt enkelt el är psykopater utan känslor .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in