Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 12:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja teoretiskt sett. Men jag tror inte det finns många som ”hjälper” en vän eller anhörig på det viset. ”Brorsan kan du åka till stationen och hämta en tjej till mig som jag ska våldföra mig på?”

Jag tänker snarare att de var ute och körde bil, den ene säger,,,stanna bredvid bruden, hoppar ut och sliter in henne i bilen, beordrar sin kompis att dra iväg, typ.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Tveksamt. Finns ju goda tekniska möjligheter genom att kolla uppkoppling mot mobilmaster mm. Tror att det är på det sättet som de har identifierat MGM. Också därför som de var så återhållsamma med information fram till nu

Det brukar ta längre tid. Men visst. Anhöriga kan ha sett ungefärlig position på Snap-kartan eller dylikt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fucktacos
Väldigt kort händelseförlopp om följande stämmer. Anlände med tåg 01:25. Mobilen stängdes av 01:30.
Överraskningsfaktorn, my hade mobilen upplåst så GM kan stänga av den direkt vilket är förståeligt. Går inte spåra o sen hade de ju bil oxå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manteufel
Att som ensam tjej sätta sig i en uber eller taxi är numer bland det sämsta man kan göra och farligare än att promenera hem.
Brukar finnas dyra taxibolag som är bättre

Men med detta fall i huvudstaden är det bäst att få skjuts av bekanta i fortsättningen

Eller mötas upp på tunnelbanan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smulaniggo
Det jag misstänkte tidigare igår, att det kan ha att göra med kvinnliga Gm. Kanske svartsjuke drama där BO hållt på med någons kille och GM nu ville få sin revansch. Vi får vänta och se. Men utesluter inte kvinnlig GM
Någon annan svarade... Polisen hade tydligen försagt sig, misstänkta gm är män...
Citera
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Känner inte till området men visst måste kvinnor kunna vistas ute ensamma?
Nej det är farligt idag.

De ville ju ha mångkultur.

Ute i världen, det där spännande, som Sverige ville bli... Så går kvinnor inte omkring ensamma mitt i natten.

Har bott i andra europeiska länder, där kvinnor INTE gör det. Män ställer upp och skjutsar eller går med dig hem till dörren. Säger du att du vill gå ensam så tror de att du är galen eller självmordsbenägen. Då pratar vi ändå om Europa. MENA vill jag inte ens fundera på.
Citera
2025-12-28, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manteufel
Att som ensam tjej sätta sig i en uber eller taxi är numer bland det sämsta man kan göra och farligare än att promenera hem.
Men vafan samåk med tjejkompis då. På tiden att tänka på hur man tar sig hem efter en utekväll. Samhället är inte som förr, knappt att man ska ut om kvällarna. Sverige som samhälle har ju tappat det, blir man inte skjuten blir man rånad om inte rånad blir man våldtagen eller mordad. Tragiskt men sant. Håll er hemma det är säkrast så
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Otroligt sorgligt.

De hittade 2 MGMs väldigt snabbt. Det tyder väl ändå på någon känd koppling mellan MGMs och BO. Jag tyckte Max uttryckte sig lite märkligt också under presskonfen. Kan det vara en eller två kvinnor som är gripna.

Att de hitta hennes saker i ett dike tyder på någon form av "struggle". Vilket tyder på okända?

Det kan ju vara bra vittnesuppgifter.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Purkenman63
Bra investerade skattepengar vore gratis taxi efter mörkrets inbrott till tjejer i åldrar som dessa dårar vill våldta

Och vilka jobbar som taxichaufförer idag? Ingen bra idé
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmmokey
Konstapeln försa sig, GM med högsta brottsmisstanke var en hane.
Jag lyssnade flera ggr jag är inte säker på om han försa sig hon el hen det var lite otydligt. Jag är lite inne på att det kan vara två kvinnor som är skyldiga . En svartsjuk kvinna som fått hjälp av sin vännina . Om de hittat henne hos dem har hon följt med dit säkert. Kan vara två kvinnor
Citera
Medlem
Kan man ta reda på häktade imorgon?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Jag och min dotter har letat efter presskonferens jättelänge nu men hittar den ingenstans? Vart har ni hittat den? Vi har varit inne på Tv4.se sedan den skulle börjat, kollat efter den på Aftonbladet och Expressen 🤔
Kan man se den i efterhand?

https://www.svtplay.se/video/8z7voWZ/svt-nyheter-direkt/polisen-om-forsvunna-kvinnan-i-salem?video=visa&position=202
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in