Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Jag har fått uppgifter om att de hade span på honom och han greps när han försökte gräva ner kroppen. Trovärdig källa.

Gräva ner? Är det inte tjäle (fruset) i marken?
Citera
2025-12-28, 11:59
Medlem
hipsterkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av microscopium
"I samband med att vi frihetsberövande personen så framgick det att kvinnan är avliden"

Jag fattar inte hur media tolkar denna mening som att dom hittat kroppen?! Det kan ju vara så att dom hittat en kroppsdel, men inte hela kroppen? Är det inte en grav och allvarlig feltolkning?

I Aftonbladets live just nu:

MARIELA QUINTANA MELIN
15 min
DELA
– Kvinnan är hittad av oss, svarar han på frågan om kvinnan är återfunnen.
Citera
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
2 gms plockar upp henne frivilligt eller med våld, våldtäkt i bilen eller i skog/deras hem sen dödas hon och antingen dumpas eller så är hon kvar I lägenheten, sakerna dumpas utomhus längs vägen antingen innan mordet eller efter. Hoppas vi får namn i veckan.
Exakt så. Och GM har inte europeiska namn.

Miljonprogrammet Salem är ihopbyggt med Rönninge och det spelar ingen roll hur fin villa man har, om MENA finns i samma mindre kommun.

Brushorna kör omkring, kanske påtända. Ser en söt ensam tjej komma gående i kolmörka julnatten. Inget månsken, kanske inga gatlyktor. Förmodligen helt tomt på gatan.

I deras ögon går inte en anständig kvinna omkring alldeles ensam på det sättet. I deras ögon är det en slampa som ingen kommer sakna. I verkligheten är det en fantastiskt bra, duktig och blygsam ung svensk kvinna.

"Kulturkrock"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Fyfan vad proffsigt polisen jobbat i detta arbete. Och snabbt!

Håller med dig!
Tystnaden från polisen är givetvis av vikt för den fortsatta utredningen.
Kritiken i tråden mot polisen visar sig vara obefogad. Jag har hela tiden varit övertygad om att polisen inte alls famlade i mörker.
Polisens tystnad har varit ett tecken på att de vet!
Efter alla mordfall jag följt så var det ett annorlunda beteende från polisen denna gång, mot när de famlar.
Cred!
Senast redigerad av kusinvitamin65 2025-12-28 kl. 12:02.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smulaniggo
Källa?
Lyssna på PK de sägs tydligt att vid anhållningsbeslutet hittas BO. antingen erkänner han direkt eller så hittar polisen henne i bostaden, äckliga jävlar!
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av IcaBasicBobDylan
Du ser inte det motsägelsefulla i att skriva "två ensamma losers"? Hade det varit en GM hade det varit 50/50 om det är svensk eller babbe men när det är två stycken det >95% att det rör sig om det sistnämnda. Men det kommer väl ut tids nog, vi kan bara spekulera tills FUP är släppt.

Nej, finns ett känt mord från utlandet där två "ensamma losers" utstötta från samhället mördade sin kvinnliga klasskompis och filmade sig själva både före på vägen dit och efter mordet på vägen hem. Fick lite såna vibbar av detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Vet du om de kände varandra?
Hon hittades i en bostad. Behöver inte ha känt varandra räcker med att någon random släpat med sig henne mot hennes vilja och att grannar hört smällar och skrik och ringt in till polisen som tog sig till lägenheten och grep Gm
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hitler-gg
Svenskt pass

Är BO etnisk svenska?
Citera
2025-12-28, 12:00
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Stämmer inte. Enligt mina uppgifter, som är trovärdiga, så har polisen haft span på MGM och grep honom i samband med att han försökte göra sig av med kroppen

Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Hörde PK igen, idioterna hade henne förfan kvar I lägenheten eftersom dom gjorde husis. Polisen visste hela tiden men skönt att allt är över. Slump? Ja.

Se över din trovärdiga källa
Citera
Medlem
Polisen vill ej gå ut med kön på MG, är detta vanligt eller kan det vara tecken på att det är andra kvinnor som gjort detta..?
Citera
Medlem
Discopopcorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nastrixer
Naivt att tro att det som ensam kvinna går att åka hem kommunalt mitt i natten i ”nya” Sverige…

Exakt det jag tidigare sagt. Lägger absolu ingen skulld hos BO - men svenska kvinnor är så urbota naiva idag och tänker sig inte för, det är inte som det var förr i Sverige längre.

Såklart tragiskt, men detta är väntat när kvinnor väljer att befinna sig i dessa områden - ännu värre nattetid, korkat.
Citera
Medlem
Ni som följde media igår, både AB och Expressen la ut bilder på när polisen lyfter upp ett invirat vitt lakan under några granar. Såg väldigt misstänksamt ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in