2006-07-26, 23:48
Medlem
karlsbergs avatar
Han hade för bra bolkontroll, det går inte för sig i landslaget. Där kan man bara ha trogna släktningar som gör som man säger. Enda undantaget i Svensson/Söderberg.Lagerbäck/Lagerbäck- tid är ju Bjoolin.

Själv tror jag att Zetterberg kunde lyft landslaget ordentligt...
Citera
2025-12-22, 09:41
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsberg
Han hade för bra bolkontroll, det går inte för sig i landslaget. Där kan man bara ha trogna släktningar som gör som man säger. Enda undantaget i Svensson/Söderberg.Lagerbäck/Lagerbäck- tid är ju Bjoolin.

Själv tror jag att Zetterberg kunde lyft landslaget ordentligt...

Bumpar denna gamla tråd Lagerbäck kom med inside information i fotbollsmorgon podden. Tydligen kunde Zetterberg inte spela zon/positions försvar utan bara man-man. De försökte verkligen spela in Zetterberg i ett modernt försvarspel men hade inte tillräckligt med tid under korta landslagssamlingar. Pär lämnade Sverige för Belgien och Anderlecht redan som 16 åring och där låg de ett par decenier efter i utvecklingen. Då jag aldrig hört detta tidigare är det faktiskt lite märkligt att ingen journalist snappat up roten till problemet. Kanske var känsligt för både Pär och förbundskaptenerna för 25 år sedan.

Diskussionen någonstans i början av klippet...
https://www.youtube.com/watch?v=ydejKi_p8bM
Citera
2025-12-26, 10:47
Medlem
Generalanderssons avatar
Om inte jag minns helt fel, så var Pär Z högaktuell för en flytt til England och Blackburn i typ 97 eller 98 men så valde han att stanna i Anderlecht istället.
Citera
2025-12-28, 06:36
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Om inte jag minns helt fel, så var Pär Z högaktuell för en flytt til England och Blackburn i typ 97 eller 98 men så valde han att stanna i Anderlecht istället.

det har jag inget minne av men man värvade martin dahlin det året, slutade med att man fick köpa ut honom
Citera
2025-12-28, 09:13
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
det har jag inget minne av men man värvade martin dahlin det året, slutade med att man fick köpa ut honom
Tycks minna att Blackburn var även ute efter Zätterberg kring 97/98.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in