Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-12-26, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
I min familj så ger alla varandra 500 kronor.
Det känns bra att ha lite extra pengar efter jul.
Utan den pengen så skulle jag haft det lite knapert.
Inte konstigt det blir fattigt om alla ska ha en femhundring var av alla. Men någonstans bör det väl gå jämt ut ändå och vara ganska meningslöst. Men mycket pengar som ska ut innan återbäringen kommer.
Citera
2025-12-26, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalenIPersilja
Nja.
Vad skulle ett barn med amputerade ben göra med trampbilen han fick i julklapp?
Vad skulle den döve göra med sina inearlurar han fått i julgåva?

Så ta tillbaka ditt illa underbyggda påstående, unga fröken!

Vore jäkla konstigt om inte släkten vet om de var benamputerade eller döva.
Citera
2025-12-26, 16:29
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Tycker dock det är roligare att ge än att få
En vuxenlögn i samma klass som ”hade jag vunnit på måltipset hade jag fortsatt jobba på Posten”.

Det är naturligtvis mycket roligare att få än att ge. Den som får blir överraskad och gör någon form av vinst. Man har mer efteråt än före. Den som ger spenderar pengar på något denne själv inte får någon glädje av. Varsågod, här få du åka på spa och äta gott och njuta. I gengäld får jag mindre pengar på kontot. Hur är det roligare?
Citera
2025-12-26, 17:20
Medlem
HBTKuks avatar
Fick faktiskt en ovanligt fin present. En nära hade varit och rest i Afrika och kom hem med lite fina skålar och tyger.

På en gammal arbetsplats fick vi företagsjulklapp i form av vitlöksrivjärn på nyckelring. Turkos plast med firmans logotyp på.
Citera
2025-12-26, 17:25
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Någorlunda god fortsättning!

Ja, ni som fick julklappar, var det något som stack ut?
Fick du en riktigt usel klapp, kanske en riktigt bra och användbar gåva - eller kanske ett paket som du inte riktigt vet hur du ska förhålla dig till?
Berätta, roa oss!

I min släkt får bara barnen julklappar, så jag har just inget att förtälja angående den här julen.

Men det jag minns allra bäst från förr var ju när katten Totte tittade upp ovanför kartongkanten på julaftonsmorgonen. Det var stort.

Ja det är samma här i min familj eller våran familj. Det är bara barnen som får presenter jag och frugan ger varandra inget.
Men desto roligare var det för barnen att öppna paketen trots att de inte är speciellt små heller längre. Men kul se de tyckte om vad de fick i alla fall.

Fick ju dock en fin middag på restaurang som frugan betalade och det var faktiskt mer värt än någon tråkig tröja eller parfym.
Citera
2025-12-26, 19:16
Medlem
Studioworkss avatar
Citat:

Är du ding?
Du ger ju lika många femhundralappar som du får!
Citera
2025-12-26, 21:49
Medlem
Dishys avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Studioworks
Är du ding?
Du ger ju lika många femhundralappar som du får!

Den hängde jag inte heller med på. Nu får du ställa upp formeln matematiskt grisen.
Citera
2025-12-27, 08:49
Medlem
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
En vuxenlögn i samma klass som ”hade jag vunnit på måltipset hade jag fortsatt jobba på Posten”.

Det är naturligtvis mycket roligare att få än att ge. Den som får blir överraskad och gör någon form av vinst. Man har mer efteråt än före. Den som ger spenderar pengar på något denne själv inte får någon glädje av. Varsågod, här få du åka på spa och äta gott och njuta. I gengäld får jag mindre pengar på kontot. Hur är det roligare?
Att se barnens glädje över en leksak som de har drömt om är mer givande än om jag har kvar mer pengar på banken, eller om jag får någon pryl.
Citera
2025-12-28, 02:25
Medlem
Citat:
Någorlunda god fortsättning!

Ja, ni som fick julklappar, var det något som stack ut?
Fick du en riktigt usel klapp, kanske en riktigt bra och användbar gåva - eller kanske ett paket som du inte riktigt vet hur du ska förhålla dig till?
Berätta, roa oss!

I min släkt får bara barnen julklappar, så jag har just inget att förtälja angående den här julen.

Men det jag minns allra bäst från förr var ju när katten Totte tittade upp ovanför kartongkanten på julaftonsmorgonen. Det var stort.
Parfymer! Fantastiska dofter i mycket vackra flaskor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in