Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-12-26, 08:04
Avstängd
Någorlunda god fortsättning!

Ja, ni som fick julklappar, var det något som stack ut?
Fick du en riktigt usel klapp, kanske en riktigt bra och användbar gåva - eller kanske ett paket som du inte riktigt vet hur du ska förhålla dig till?
Berätta, roa oss!

I min släkt får bara barnen julklappar, så jag har just inget att förtälja angående den här julen.

Men det jag minns allra bäst från förr var ju när katten Totte tittade upp ovanför kartongkanten på julaftonsmorgonen. Det var stort.
Citera
2025-12-26, 08:48
Medlem
Sun Rulers avatar
Jag och min fru fick i julklapp att välja valfri restaurang och föreställning här i Stockholm i vinter/vår. I övrigt var det bara barnen som fick julklappar.

Tycker dock det är roligare att ge än att få, så vi köper till våra föräldrar varje år även om vi alltid säger att vi inte skall köpa till de vuxna.
Citera
2025-12-26, 08:49
Medlem
Blandat för vår del. Fru och svärmor utbytte några plagg de var för sig verkade uppskatta, barnen fick leksaker och är fortfarande så små att en ny leksak alltid har wowfaktor.

Rätt visset för min del, men fick en flaska (billig) likör som jag gillar. Det som det helt klart låg en tanke i var ett litet kit verktyg till min hobby (själva verktygen är dock skräpkvalitet, men jag uppskattar tanken). Sämsta klappen var ett paket tandborstar, är det en gåva eller någon slags passivaggressivt sätt att säga att de tycker jag har dålig tandhygien? Det var alltså ett tvåpack helt vanliga tandborstar du köper i vilken mataffär som helst.
Citera
2025-12-26, 08:56
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Jaha, nu är julklappspaketen öppnade...

Igår var butikerna jag ville åt stängda, och idag ska jag iväg och äta revbensspäll och avnjuta en gudomligt god Lord Calvert. Men imorgon bär det iväg och lämna tillbaka vissa julklappar jag tyckte var onödiga.
Senast redigerad av halaltarzan 2025-12-26 kl. 09:06.
Citera
2025-12-26, 09:21
Medlem
Wajis avatar
Fick en resa jag och min fru till USA av mina barn där vi även ska få åka en kryssning i Karibien. Det blev jag rörd av och även helt oväntat.

Själv unnade jag mig ett avancerat övervakningskamera systemet som jag ska sätta upp i Spanien idag. Hoppas bara hantverkarna håller tiderna.
Citera
2025-12-26, 09:29
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Fick en resa jag och min fru till USA av mina barn där vi även ska få åka en kryssning i Karibien. Det blev jag rörd av och även helt oväntat.

Själv unnade jag mig ett avancerat övervakningskamera systemet som jag ska sätta upp i Spanien idag. Hoppas bara hantverkarna håller tiderna.

Hehehe, det är inte lätt att vara rik, när man även behöver vara rädd? Eller det kanske är till för att håll koll på troféfrun så hon inte kuttrasjuar med trädgårdsmästaren och/eller poolkillen?
Citera
2025-12-26, 10:17
Medlem
Hade jag haft tidsmaskin hade jag tagit Totte från dig enbart för det vidriga "ordet" julklappspaket...
Citera
2025-12-26, 10:48
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
I min familj så ger alla varandra 500 kronor.
Det känns bra att ha lite extra pengar efter jul.
Utan den pengen så skulle jag haft det lite knapert.
Citera
2025-12-26, 10:52
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Hehehe, det är inte lätt att vara rik, när man även behöver vara rädd? Eller det kanske är till för att håll koll på troféfrun så hon inte kuttrasjuar med trädgårdsmästaren och/eller poolkillen?

Frun har jag haft i 25år och alla barn med henne. Men visst är det min trofé i fall du frågar.
Det man inte vet mår man inte dåligt av. Så hon kanske gör något jag inte vet
Citera
2025-12-26, 14:29
Medlem
Incendios avatar
Dotterns bästa julklapp var största idolens signerade matchtröja plus biljetter till landskamp nästa år. Makens bästa julklapp var Big bang theory TP. Min bästa julklapp var en av mina favoritskivor som LP.
Citera
2025-12-26, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalenIPersilja
Någorlunda god fortsättning!

Ja, ni som fick julklappar, var det något som stack ut?
Fick du en riktigt usel klapp, kanske en riktigt bra och användbar gåva - eller kanske ett paket som du inte riktigt vet hur du ska förhålla dig till?
Berätta, roa oss!

I min släkt får bara barnen julklappar, så jag har just inget att förtälja angående den här julen.

Men det jag minns allra bäst från förr var ju när katten Totte tittade upp ovanför kartongkanten på julaftonsmorgonen. Det var stort.

Finns inga dåliga julklappar bara bortskämda människor själv fick jag en Xanté
Cognac & Pear den är god.
Citera
2025-12-26, 15:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fanochhans
Finns inga dåliga julklappar bara bortskämda människor själv fick jag en Xanté
Cognac & Pear den är god.

Nja.
Vad skulle ett barn med amputerade ben göra med trampbilen han fick i julklapp?
Vad skulle den döve göra med sina inearlurar han fått i julgåva?

Så ta tillbaka ditt illa underbyggda påstående, unga fröken!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in