2025-12-28, 01:01
Medlem
Är det något jag missar eller varför är polisen ointresserade att gå ut med namn och bild men sätter in annars alla resurser man kan? Frågar bara för jag mest ville veta när man gör det och inte samt varför inte nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishyyyy
Varför får du den känslan?

Får precis samma känsla. Vet inte vad jag grundar den på. Men som att man vet vem det rör sig om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ja, det mesta tyder väl på att slumpen har gjort henne till offer. Hon befann sig på fel plats vid fel tidpunkt, vilket möjliggjorde gärningsmannens agerande. Att det handlar om ett sexuellt motiv tror jag man kan vara rätt säker på, men var gärningsmannens avsikt att överfalla och plocka med henne? Det är faktiskt rejält udda och innebär ett ganska stort risktagande. Det går ju faktiskt inte att utesluta att hon är i livet nånstans.

Håller fast vid hypotesen att gärningsmannen såg henne på tåget och följde efter henne.

Om det hade funnits indikationer att hon rövats bort i bil hade polisen givetvis ökat spaningsområdet och hållit utkiks längs motorvägar. Om jag förstår situationen rätt så har polisen nästan uteslutande hållit sig till närområdet.

Det är kanske inte helt omöjligt att gärningsmannen bor väldigt nära brottsplatsen och förde henne till sin lägenhet till fots.
Citera
2025-12-28, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattgroda
En kvinna smårbarnsmamma är försvunnen från Östhammar till exempel

Ingen verkar bry sig om det.

Eller när yngre killar försvinner
Ingen verkar bry sig.

Tycker bara det är sorgligt att vissa får mer uppmärksamhet än andra

Det är ju ALLTID yttre omständigheter. Mönster, livsstil, bakgrund bla bla. Lisa Holm försvann första gången hon skulle åka moped hem själv från jobbet. Försvinner. Klart att det blir ett jävla liv. Speciellt om föräldrarna ligger på, kanske själv ringer media etc. Troligtvis samma i det här fallet. Etc etc etc.
Citera
2025-12-28, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Men vad du ska hålla på och gnälla över att denna försvunna kvinna får Stockholmspolisens uppmärksamhet.
Sluta vara så jävla bitter.

Alla situationer är inte den andra lik

Jaja...om det visar sig att hon håller sig borta frivilligt med någon så är det otroligt onödigt med dessa resurser. Har hänt förr..
Citera
2025-12-28, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlcesimusCicero
Är det något jag missar eller varför är polisen ointresserade att gå ut med namn och bild men sätter in annars alla resurser man kan? Frågar bara för jag mest ville veta när man gör det och inte samt varför inte nu?
Undrar precis samma sak. Något känns off.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlcesimusCicero

Jag tror att man kan ha hittat blod. Punkt. Det gör att man inte behöver gå ut med namn och bild på samma sätt. Tror jag.
Citera
Medlem
SwampDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattgroda
Återigen, det finns fler som är försvunna som har samma bakgrund men där inga stora sökinsatser sätts in...
Man gör skillnad på folk, ålder och kön verkar det som. Sorgligt men sant

Nej, man gör skillnad när man tror att det är farliga människor ute som rövar bort oskyldiga människor. Du förstår väl det själv?
Citera
2025-12-28, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishyyyy
Varför får du den känslan?
Svensson familj som har det bra ställt, spelar och visar en bild utåt men kan troligtvis vara rena helvetet bakom kulisserna… hon kanske inte mådde så bra som slla påstår, hon kanske har ett ex som familjen vet om.. men kan vara så att föräldrarna pushat henne till att plugga mot sin vilja? För att bibehålla ”en fin image” inom familjen .. något har iaf gått snett här. Sanningen lär komma fram, vad vet vi om vart familjen befann sig? Var hennes syster inte på samma fest som henne? Vart var hennes bror? Sov både mamma och pappa? Hade hon kontakt med någon i familjen på vägen hem? Hur kan alla i familjen ha varit så obrydda om hon nu tagit sig hela vägen från lund till stockholm för att fira julen tillsammans? Varför var hon ute själv så sent?
Citera
2025-12-28, 01:05
Avstängd
Detta hände 2018 på samma plats. Våldtäktsmannen fick 60 000kr i böter.

https://lexbase.se/artikel/92bd1a5b-8d2c-4e03-b7b1-f10b3fe8909c/forsok-till-valdtakt-vid-pendeltagsstation-i-ronninge?signature=7f5ae4dc500e3d34acbb52f6779830d 6e64f 67cce2a23faf02ca816046508e21
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Va? Vilken konstig koppling! Självfallet spelar det ingen roll vilken hårfärg man har. Men jag vet att blonda ses allmänt som lite enklare offer av en anledning som du kan berätta mer om

Jaha isåfall har hon väl varit naiv och blond och dragit iväg med en babbe då om det är det du menar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Till dem hon skulle till

Hur vet du det? Inte läst det någonstans.

Sen en annan sak, om hon skrev "ses snart" till personerna hon skulle till (föräldrarna?) på natten, varför efterlystes hon inte förrän kl 11 dagen efter? Det här med kl 11 stod i tråden så kanske inte är sant, så reserverar mig lite för det. Du kanske vet något och kan reda ut lite frågetecken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in