Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 00:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
"Gällande ledning av förundersökningen så ska förundersökningsledningen övertas av åklagare så snart någon är skäligen misstänkt för brottet, enligt Rättegångsbalken. Vidare pågår utredningen fortsatt var på förundersökningssekretess råder"

Fick detta som svar från en av polisens egna förundersökningsledare en gång. Kan inte gå i god för svaret eftersom hen inte hänvisade till relevant lagrum. Men oavsett.

Mm, men i detta fallet är en jouråklagare inkopplad utan att någon är misstänkt för brott, ärendet har inte en brottsrubricering.

Det du nämner är inte en nyhet.
Citera
2025-12-28, 00:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Å fy fan, Haga mannen minns jag såg konstig ut, brett mellan ögonen och såg skev och obehaglig ut på något udda vid? Men att tiden måste gå fort om han redan är ute?

Han blev utsläppt för 10 år sedan. Time flies.
Citera
Medlem
Så otroligt sorgligt. Chansen att hon hittas välbehållen lär ju vara rätt liten. Jag hoppas jag har fel. Fyfan va hemskt att bara tänka på hur familjen mår.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Varför kom de inte och mötte henne alternativt hade samtal igång mobilen?? Skrev ju "ses snart"
Och sen gå den mörka ödsliga vägen i 20 min! klockan halv 2

Vilka skrev hon ”ses snart”, till?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Ja, det var en obehaglig typ. Familj och allt..ändå. Sjukt! Står följande om honom: 14 års fängelse, villkorligt frigiven från och med 28 juli 2015. Dom finns där ute dom jävlarna. Förjävligt att psykiatrisk sluten vård lades ner. Tack sossarna. Här har vi resultaten!

Ni borde sluta skriva om hans eventuella boendeort då det bryter mot regel 1.12 pga hans skyddade identitet.
Citera
2025-12-28, 00:41
Medlem
PoorDandelions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Jag vet inte vem Ell* är. Men detta är systerns FB:
https://www.facebook.com/ewa.rantzen?locale=sv_SE

Jag tror inte att E*a Rant*en är hennes syster. Hon råkar ha en dotter som också heter My men hon förtydligar i delningen av efterlysningen i kommentarerna att det inte är “hennes My” som är borta.

Citat: “ Till dom som känner mig så är det inte min dotter My som är försvunnen.
Detta är en nära vän till min yngsta dotter som också heter My.
Nu hoppas vi på att vi hittar My ❤️❤️”

*1= w *2 = z
Citera
Medlem
Kanske hon varit ute och festat, tagit kollektivtrafiken till Rönningestatio, sen beställt en Uber eller något och råkat ut för en farlig chaufför?
Citera
Medlem
Ja någon kursare från Lund utan lokalkännedom i Rönninge kan nog uteslutas.
Citat:
Ursprungligen postat av Komediklubben
Scannade killarna hon umgås med på Instagram och där ser man också ett mönster. Jag får lite ”mjuka” vibes fast ändå som att det skulle kunna vara friendzone grabbar. Känns på något vis långsökt att dom är inblandade.
Citera
2025-12-28, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxzer
"Ses snart"?

Du kanske skulle ha hämtat BO?
Hade iaf haft samtal igång
Citera
2025-12-28, 00:42
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Tror inte det är systern

Hon skriver ju ”hjälp oss hitta My, E**as syster” i senaste inlägget

Hon hade ju skrivit ”min syster” om det var så

Dessutom en stor åldersskillnad
Det står bokstavligen "Hjälp mig hitta min syster My". Förlåt, men du behöver antingen börja lästräna eller skaffa glasögon 🤨. Kolla min länk!Att dom heter olika beror förmodligen på olika fädrar/mödrar om det är det som förvirrar dig?!
Citera
2025-12-28, 00:44
Medlem
Jävligt obehagligt, detta. Tänker inte spekulera i vad som kan ha hänt men kan inte låta bli att tänka på vad hennes familj genomlider just nu.
Citera
2025-12-28, 00:44
Medlem
Nationalromantiks avatar
Problemet i Sverige (för alla kvinnors säkerhet) är att vi har så otroligt många misstänkt.

Incels (etniska svenskar som utlänningar)

Pedofiler/sadister som är tillsynes normala men som dumpen visat är psykiskt sjuka.

Psyksjuka människor som borde sitta på mentalsjukhus (tickande bomber)

Alla som de facto grips men sedan släpps ut vind för våg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in