2025-12-27, 23:21
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Rimligt att de redan har hävt avspärrningarna kring detta då........ Skulle inte tro det.

Vart sägs det?
Citera
2025-12-27, 23:21
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Högst sannolikt. Ung eller relativt ung man. Sexuellt motiv. Sannolikt inte heller ett impulsöverfall. Svårt att skaka av sig känslan av att det är nån som har varit ute och letat efter ett offer. Kan bli svåruppklarat, vilket är illa eftersom den här sortens förövare kan komma att slå till igen.

Kameror och mobiler 2025 gör det givetvis inte svåruppklarat, och han kommer givetvis inte att kunna slå till igen om det nu är en sån. Det här är inte Ulf Olsson och året är inte 1989.
Citera
2025-12-27, 23:22
Medlem
.ermins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Rimligt att de redan har hävt avspärrningarna kring detta då........ Skulle inte tro det.
Har de? De har väl börjat söka där nu sent på kvällen står de på AB? Står att sökningen fortgår med? Bilden är ju inte tagna på dagen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Nej fy fn
Fick träning som barn i säkerhet
(Jo i jag har gjort dumheter men inte så rutinmässigt)

Nu hoppas jag ni boende tryckee på kommunen att det inte kan vara så! Många kommuner har tagit in forskning på detta och gjort det mindre farligt. Nåt som Rönninge helt har missat
Yes, den lilla kommun vi bor i (borgerligt styre) har arbetat mycket bra med säkerhet på allmän plats. Det finns en tjänst bara för detta inne på kommunhuset. Väldigt bra början även om det fortfarande finns en del att åtgärda givetvis.

Sorry för OT.

Det här fallet greppar mig tyvärr lika mycket som Lisa Holm, magkänslan är inte bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Vart sägs det?
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/nya-avsparrningar-i-ronninge-/

Citat:
Avspärrningen hävdes cirka kvart över tio på kvällen. Polisen har sökt i vattennära områden, men också i skogspartier och diken.
Citera
2025-12-27, 23:23
Medlem
Detta är inte ett trådrykte, lita på mig eller inte. Det hittades däckspår vid trottoaren i närheten till där trådhörlurar, hammare och buntband hittades.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Vart sägs det?

Expressen 22.30 ish.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Nej! Ni gissar. Jag såg det igår. Användare solidel påstod att polisen berättat för familjen vad dom har hittat. TOTAL BULLSHIT. Ni gottar er i detta. Skäms!

Det stod nånstans att hennes vänner hittat det.
Citera
Medlem
SwedishHouses avatar
Något hittade dom ju,

Enligt AB: "Ett stenkast därifrån hittade hennes vänner senare under dagen föremål som kopplas till henne i ett dike"
Citera
2025-12-27, 23:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosado
Vet inte. Skannade bara bryggor vid Uttran och såg att den hade samma form som bilden i AB och liknande vegetation. Såg också tennisbanan, men vet inte om den är relevant mer än att den nämnts i tråden tidigare.

Jag tror att du prickat rätt.

Allting tycks stämma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trisslotterna
Det kan ju dock vara så att polisen söker vid den aktuella bryggan och sjön utan något specifikt tips utan endast på grund av att det är en av få bryggor som är möjliga att ta sig till med bil samt att det inte ligger några hus precis i närheten.. någon som bor i området känner säkert till detta. Vad jag däremot inte får ihop om personen eftersöks i vattnet är att det låter till och med orimligt för en galning att överfalla en främling, inom några få minuter få in personen i din bil och därefter åka några få minuter för att lämna personen vid en brygga? Missförstå mig inte men jag får inte ihop detta alls… om GM lyckats få in den försvunna personen i sin bil antar jag att det hade varit mer logistiskt att åka iväg två timmar och sedan lämna av personen? Eller är GM en person i området som agerat utifrån att denne känner sig trygg i närområdet?

Förmodligen är förövaren en nära/fd nära vän till tjejen, de skulle kanske prata ut om något viktigt och åkte en sväng och hamnade där och det spårade ur? Gammal oförrätt? Tidigare dumpad pojkvän som inte kommit över henne? Hämndlysten svartsjuk fd väninna? Var det inte planerat åker man man nog iväg särskilt långt bort?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valsmoms
en annan användare gjorde detta påstående för bara ett par sidor sedan.

Precis!
Band eller inte, sjön eller inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in