Citat:
Ursprungligen postat av
Anti-tanten
Har inget bra svar. Ja, en sidodiskussion men ändå relevant tycker jag. Mamman är absolut inte ansvarig. Dock ser jag att vården överlag i Sverige idag inte är tillräcklig. Gång på gång skrivs människor med stora psykiska besvär ut och de har ingen på utsidan som tar emot dem.
Med början nån gång på 80-talet avskaffades mentalsjukhusen i Sverige. Personer som på riktigt behövde vårdas sattes i eget boende. För några gick det bra, för några sämre. Flera av dessa tog sina liv eller begick brott. Vi (Sverige) har misslyckats i vård av de som har psykisk ohälsa.
Jag tycker att det är en lite orättvis beskrivning på en större förändring men visst. Samhället i stort går inte alltid i takt med liknande reformer, det blev inte bra på alla plan direkt.
Det spelar mindre roll för GM, han föddes 2002 och kuskades till Sverige där han misslyckades fatalt. Kanske hade han lyckats bättre på hemmaplan i Colombia , vem vet, vem bryr sig?
Han är ansvarig för rätt mycket elände som har drabbat utomstående, två flickebarn har förlorat sin mamma.
Har svårt att se att psykvården ska kunna hantera liknande problematik även om Lill-feta morsan är där och bjäbbar.
Det enda man kan vara lite glad över är vetskapen om att han aldrig kommer göra något liknande igen.