2025-12-27, 22:37
Medlem
Grevens sammanfattningar:
Uppdaterad: 27 december 2025

Del 1: Brottsoffer. Relation MGM/BO. Händelsen. Skador. Motiv. Polisarbete.

Del 2: MGM. MGM:s familj. Övriga spår.
Citera
2025-12-27, 22:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Vad får dig att skriva att kvinnan legat ute (förmodligen död) i fyra timmar. Du skriver fyra timmar och vad startar din tidsaxel, är det en iakttagelse eller annat som med säkerhet kan tidsstämplas.
Nu kan jag missat något i tråden men jag hoppas min fråga endå ursäktas.

Information som jag fått till mig.

Runt fyra timmar var han i huset och kvinnan mördades innan han gick in.

Jag kan inte gå i godo för sanningshalten.
Citera
2025-12-27, 22:38
Medlem
mammamia32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Packapappas
Mamman till GM bör rannsaka sig själv. Enligt uppgift här så har hon 3 barn av 3 med psykiska problem. Det går inte enbart att skylla på psykvården. Detta är mest troligt en långdragen historia med flera år av sociala, intellektuella och psykiska problem. Mest troligt långt tillbaka släktträdet.

Nu får vi hoppas att syskonen till GM hålls under lupp så att inte fler brott begås.

Långt ifrån alla skall skaffa barn.

Om vi nu ska spekulera hejvilt så kan de ju finnas en totalt värdelös pappa som själva har psykiska problem som är skulden till dessa tre barns elände. En del psykiatriska diagnoser är tyvärr till viss del ärftliga. Samhället är smockfullt av värdelösa pappor idag som gör sina barn sjuka.
Citera
2025-12-27, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammamia32
Vem säger att de inte va så? Det kan lika gärna vara så att mamman till slut inte orkat med längre. Eller att hon va en usel förälder, vem vet. Men att tillskriva henne som en del gör i denna tråd visar på låg nivå av empati.
Det är skrivet av en person med insikt och som känt familjen i åratal. Sen kommer säkert mamman med en snyfthistoria i media så småningom där hon beklagar sig och skyller allt på samhället!
Citera
2025-12-27, 22:39
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Kan ju varit så att de tränade på samma ställe i Boden. Kanske frågade BO om GM använde anabola eller ännu värre att han sålt till någon. Nu firade inte GM julafton som de flesta andra så han beslutar sig efter en sömnlös natt att göra ett besök på hennes adress. Sen vet vi hur det hela slutade. I en psykos så kan tankarna förstärkas och manifesteras i ett extrem hat och vrede.
Nu sätter du griller i skallen på mig!

Det har pratats om ngn ev. anmälan mamman (tror jag) kan ha gjort / funderat på att göra mot MGM. Kanske har med ev. doping att göra.
Avstängd från gym pga det involverar väl att polis måste ha gjort test? Vet inte hur det fungerar med sådant men varit bekant med män på AAS & de flesta är läbbiga

Psykos, trenskalle el. lite av varje? Vad vet jag?
Citera
2025-12-27, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Det är skrivet av en person med insikt och som känt familjen i åratal. Sen kommer säkert mamman med en snyfthistoria i media så småningom där hon beklagar sig och skyller allt på samhället!
Mer tragisk historia än den här får du tamejfan leta efter... vad fan ska hon ut i media och berätta tänker du?
Senast redigerad av Ilrvrm 2025-12-27 kl. 22:44.
Citera
2025-12-27, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det vet vi inte, därför märkligt att folk tycker det är konstigt att ingen upptäckte henne, varken hundar eller människor.
Dom har en häck som skymmer rätt mkt framför huset.
Citera
2025-12-27, 22:47
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Nu sätter du griller i skallen på mig!

Det har pratats om ngn ev. anmälan mamman (tror jag) kan ha gjort / funderat på att göra mot MGM. Kanske har med ev. doping att göra.
Avstängd från gym pga det involverar väl att polis måste ha gjort test? Vet inte hur det fungerar med sådant men varit bekant med män på AAS & de flesta är läbbiga

Psykos, trenskalle el. lite av varje? Vad vet jag?
Hon tränade väl på fitness24 tror jag och GM såg ju lite krallig ut på bilden vid aldersjön. Känner inte BO, men får känslan av att hon var en orädd och öppen människa som nog inte var rädd för att fråga och konfrontera GM. Vilket kostade hennes liv.
Citera
2025-12-27, 22:50
Medlem
Citat:
Vem säger att de inte va så? Det kan lika gärna vara så att mamman till slut inte orkat med längre. Eller att hon va en usel förälder, vem vet. Men att tillskriva henne som en del gör i denna tråd visar på låg nivå av empati.

Om du nu mot förmodans verkligen arbetar inom rättspsykiatrin så antar jag att det handlar om på en väldigt låg nivå.

Det sociala arvet är knappast oviktigt.

Därför kan man lika gärna glömma GM’s mamma och välja att hjälpa dom som drabbats av GM’s våld. Det är dom och andra i liknande situation som behöver ha hela samhällets kraft bakom sig nu.
Citera
2025-12-27, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilrvrm
Mer tragisk historia än den här får du tamejfan leta efter... vad fan ska hon ut i media och berätta tänker du?
Du behöver nog inte leta så värst länge. Det är mer tragiskt för Annica och hennes familj! Hennes tjejer har förlorat sin mamma pga av någon annans idiotval.
Citera
2025-12-27, 23:00
Medlem
Citat:
Även det är svårt och en komplicerad process. En sak är om personen själv önskar en förvaltare och ger samtycke till detta då är det något enklare. Det ska vara svårt att få en person omyndigförklarad!

Men snälla du, läs vad jag skrev. Jag skriver det igen: Att omyndighetsförklara en person går inte i Sverige idag. Detta togs bort 1989. Men man kan få en förordnad förvaltare utsedd om man inte är i stånd att sköta sig själv.

Nej, det är inte alls svårt och komplicerat att få en förvaltare vare sig man själv vill eller ej.
Citera
2025-12-27, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-tanten
Har inget bra svar. Ja, en sidodiskussion men ändå relevant tycker jag. Mamman är absolut inte ansvarig. Dock ser jag att vården överlag i Sverige idag inte är tillräcklig. Gång på gång skrivs människor med stora psykiska besvär ut och de har ingen på utsidan som tar emot dem.

Med början nån gång på 80-talet avskaffades mentalsjukhusen i Sverige. Personer som på riktigt behövde vårdas sattes i eget boende. För några gick det bra, för några sämre. Flera av dessa tog sina liv eller begick brott. Vi (Sverige) har misslyckats i vård av de som har psykisk ohälsa.

Jag tycker att det är en lite orättvis beskrivning på en större förändring men visst. Samhället i stort går inte alltid i takt med liknande reformer, det blev inte bra på alla plan direkt.

Det spelar mindre roll för GM, han föddes 2002 och kuskades till Sverige där han misslyckades fatalt. Kanske hade han lyckats bättre på hemmaplan i Colombia , vem vet, vem bryr sig?

Han är ansvarig för rätt mycket elände som har drabbat utomstående, två flickebarn har förlorat sin mamma.

Har svårt att se att psykvården ska kunna hantera liknande problematik även om Lill-feta morsan är där och bjäbbar.

Det enda man kan vara lite glad över är vetskapen om att han aldrig kommer göra något liknande igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in