Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 22:50
Medlem
Bilderna är tagna vid Bergviks Brygga, 2-3 minuters bilfärd från Rönninge Station och egentligen ett av de få ställen i kommunen du kommer fram hela vägen till sjön med en bil.
Citera
2025-12-27, 22:51
Avstängd
Vart i Uttran letar de? Sjön är ju väldigt stor. Är de ut med uttran eller ner över rönninge och letar?
Citera
2025-12-27, 22:53
Avstängd
Kan inte förklara men har fastnat i detta fallet, riktigt tragiskt att man läst alla inlägg här en lördagskväll…

Får inte ihop det riktigt, My känns alldeles för normal för att råka ut för massa skit i livet. Detta måste vara en brutal slump situation som uppstått med en galning.
Citera
2025-12-27, 22:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Om hon gick från stationen ca 1.30 och blev överfallen x antal minuter senare vid en skog.

Då borde hon blivit förföljd? Kameror borde fångat gm.

Känns märkligt (men samtidigt inte otroligt) att någon väntat i skogen/ödslig plats klockan 2 på natten i kylan.

Övrigt:

som förälder till en dotter är detta min absolut största mardröm.
De finns något som kallas bil, och i en bil kan man lös värme. då kan man sitta ett bra tag å vänta på ett byte
Citera
2025-12-27, 22:55
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ett litet citat

Ska vi tippa på att någon har tipsat om att person har synts här en konstig tid?

Så kan det absolut vara. Det skulle förklara att polisen, enligt en person i tråden, lyste med ficklampa in i bilar där.
Citera
2025-12-27, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ja. Eller så har man redan tagit in MGM, och han har talat ut.

Jag tror det… eller så har ngn anhörig ”skvallrat”
Citera
2025-12-27, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Varför sätter dom upp avspärrningar i Uttran? Måste ju tyda på att de har hittat något av intresse? Tror inte dom hade gjort det annars.

Men också... Uttran ligger ganska långt ifrån Rönninge. Hon kan inte ha tagit sig dit till fots.

Uttran ligger ju bara några minuter från hennes föräldrars hus…
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Så kan det absolut vara. Det skulle förklara att polisen, enligt en person i tråden, lyste med ficklampa in i bilar där.

Det är inte samma ställe. Den personen pratade om Tant Gröns väg, det är mig veterligen i andra änden av sjön. Borta i ett område som heter Uttran.
Citera
Medlem
XO44s avatar
Dom har nog hittat kroppen. Varför annars fotografera mot vattnet?
Search and rescue hittade henne säkert.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solidel
Bilderna är tagna vid Bergviks Brygga, 2-3 minuters bilfärd från Rönninge Station och egentligen ett av de få ställen i kommunen du kommer fram hela vägen till sjön med en bil.

Ngn måste ha god lokalkännedom för att vet- detta..
Citera
2025-12-27, 22:58
Medlem
Är det bara jag som tror att GM är inne och läser?

Jag tror att chansen att hitta flickan är väldigt liten just nu… sänder all min värme till familjen
Citera
2025-12-27, 22:58
Medlem
De har ju absolut något spår att gå på eftersom de söker just där och spärrat av
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in